winroute port map werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• DPG
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2022

DPG

Biertje?

Topicstarter
Ik heb op de pc van me pa winroute gezet, met portmappings naar zijn linux server.

Als ik netstat onde linux doe zie ik dat de poorten die ik wil gebruiken netjes staan te luisteren. Doe ik het zelfde onder windows zie ik de betreffende poorten niet staan.

Iemand een oplossing?
mag ook een ander tooltje zijn om die portmapping tot stand te brengen.

En nee w2k as is geen oplossing hier :+

We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien kun je iets duidelijker zijn over hoe je het eea. wilt bereiken, en hoe je checkt of het inderdaad niet werkt?

En hoe heb je getest of het écht niet werkt? Met netstat zie je namelijk alleen de locale poortjes enzo...

Kortom, verduidelijk je verhaal eens :)

• DPG

DPG

Biertje?

Topicstarter
sorry voor me late reply.

k duidelijkheid: ik host nu voor mijn vader zijn website wat cgi scripts op mijn server. me vader wilde dit zelf hosten, dus nam ie kabel.

Er stond al een w2k prof machine en ik wilde daar een linux machine achter zetten om de scripts te hosten.( hij wou niet dat ik zijn huidige pc van w2k as zou voorzien)

Ik installeerde Winroute op die 2k prof machine en wilde daarmee natten en poorten 22,25 en 80 op door meppen.

En dat lukte dus gewoon niet. Ik kon wel de pagina's lokaal benaderen maar niet via het externe ip adres. Ook connecties naar de ssh deamon kwamen met de melding cannot find host. Wederom ging dit prima op het interne netwerk.

Ik heb het toen maar opgelost door de linux bak er voor te zetten in plaats van erachter. Eigenlijk de gewenste situatie. Maar me pa was eerst bang dat ze internetconnectie het niet zou doen.(was hem verteld door de UPC monteur |:(

Nu het werkt is ie er wel blij mee.

Maar ik weet nog steeds niet waarom winroute het niet deed. De service was gestart en de engine liep.(ik ben zelfs nog het grote portmapping topic nagelopen, begon aan mezelf te twijfelen.) Ik zag met netstat dus de gewenste poorten niet luisteren.

Als iemand het weet hoor ik het graag.

Hmmm is langer geworden dan ik dacht............

We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.

• Predator
  • Laatst online: 09:41

Predator

Suffers from split brain

Bij een portmap wordt die poort niet opgezet maar het packet wordt doorgestuurd.
Dus dat je hem niet zag staat met netstat is normaal.

Verder kan je ook niet intern connecteren op je extern ip.
Je moet die poortmap laten checken door iemand anders.
Als je dat niet gedaan hebt zou het best kunnen dat ie wel werkte :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• DPG

DPG

Biertje?

Topicstarter
Thuis kan ik wel connecten op me externe ip vanaf me lan....

Maar goed het zal wel................

in ieder geval bedankt

• Predator
  • Laatst online: 09:41

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 24 juni 2002 11:31 schreef DPG het volgende:
Thuis kan ik wel connecten op me externe ip vanaf me lan....

Maar goed het zal wel................

in ieder geval bedankt
Dat bedoel ik niet (mijn fout, ik was niet duidelijk).
Een portmap werkt maar van buiten naar binnen niet van binnen naar router en terug.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• DPG

DPG

Biertje?

Topicstarter
Hhhmmmm je hebt gelijk.....

als ik op me w2k server kijk zie ook de poorten die gemept zijn niet open staan.... Raar dacht dat je die wel zou zien, nooit echt opgelet :z

Weet iemand waarom je die niet ziet, of is dat gewoon een feit.......

Pagina: 1