Hallo,
Ik probeer een X-windows server te installeren op m'n linux debian installatie. Ik heb configureren geprobeerd via xf86config en via dpkg-reconfigure. Bijde configuratie files geven uiteindelijk al errors dat de syntax niet klopt. Na wat handmatig spelen krijg ik de syntax van de files wel kloppend. Ik kom alleen niet om de error: "Unsupported bpp" heen. Het maakt daarvoor niet uit of ik een default depth van 8, 15,16 of iets anders kies. De videokaart die ik heb is een Diamond met een S3 trio64 chip. Wie kan mij helpen? Ik zal voor de zekerheid het onderste gedeelte van mijn configuratiefile kopieren.
Als driver heb ik "vga16" en "mono" geprobeerd.
Section "Device"
Identifier"myVC"
VendorName"myVC"
BoardName"Video Card"
EndSection
Section "Screen"
Driver"vga"
Monitor"myMonitor myMonitorModel"
DefaultColorDepth8
SubSection "Display"
Depth8
Modes"640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth15
Modes"640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth16
Modes"640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth24
Modes"640x480"
EndSubSection
SubSection "Display"
Depth32
Modes"640x480"
EndSubSection
EndSection
Ik probeer een X-windows server te installeren op m'n linux debian installatie. Ik heb configureren geprobeerd via xf86config en via dpkg-reconfigure. Bijde configuratie files geven uiteindelijk al errors dat de syntax niet klopt. Na wat handmatig spelen krijg ik de syntax van de files wel kloppend. Ik kom alleen niet om de error: "Unsupported bpp" heen. Het maakt daarvoor niet uit of ik een default depth van 8, 15,16 of iets anders kies. De videokaart die ik heb is een Diamond met een S3 trio64 chip. Wie kan mij helpen? Ik zal voor de zekerheid het onderste gedeelte van mijn configuratiefile kopieren.
Als driver heb ik "vga16" en "mono" geprobeerd.
Section "Device"
Identifier"myVC"
VendorName"myVC"
BoardName"Video Card"
EndSection
Section "Screen"
Driver"vga"
Monitor"myMonitor myMonitorModel"
DefaultColorDepth8
SubSection "Display"
Depth8
Modes"640x480"