Toon posts:

koolance pc2-601 + gigabyte 7vrxp werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
alles correct aangesloten,
het testen van het systeem mbv het jumpen van de voeding
gaat ook prima.
alleen na het aansluiten van de voeding (enermax eg651p-ve 550w) op het mobo en het aanzetten van het systeem valt het hele zaakje na 1 seconde weer uit. |:(
wel gaat er bij de atx-connector op het mobo een klein geel/groen ledje branden, maar ik kan nergens vinden wat dat moge betekenen.
iemand :?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Andere voeding geprobeert? En met zo weinig mogelijk proberen te starten? suc6 iig

XXXVI

Verwijderd

Topicstarter
wat zou er missen kunnen zijn met de voeding dan?

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Dat de voeding te weinig stroom levert.
Condensator die kapot is ofzo.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Heel misschien dat je moederbord een cooler wil zien op de aansluiting op het moederbord? Als ie 'm dan niet ziet gaat ie uit(beveiliging) Meestal kun je dat uitzetten in de bios, of ff een coolertje aansluiten.

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Op maandag 24 juni 2002 08:16 schreef Wolfje666 het volgende:
Dat de voeding te weinig stroom levert.
Condensator die kapot is ofzo.
LOL, enermax eg651p-ve 550w en dan teweinig voeding? (okay, als er een condensator kapot is, maar dat denk ik dat lampje ook niet gaan branden)

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Ik heb het nog ff nagezocht, volgens mij kun je het niet uitzetten bij jouw moederbord. Dus echt ff een cooler los aansluiten en dan nog een keer proberen.

Verwijderd

Topicstarter
ik gaat het proberen!

Verwijderd

Laat je het ff weten als dat het was?

Verwijderd

Topicstarter
heb een koelertje op de cpu_fan aangesloten,
maar nog steeds hetzelfde verhaal :'(
het ledje blijft nog steeds branden dus ik neem aan dat het bordje gewoon werkt. kan het zijn dat er wat jumpertjes verkeerd staan ofzo?

Verwijderd

mischien een geheugen probleem

Verwijderd

Topicstarter
dit zeggen ze bij Koolance:

[..Some motherboards will not boot, or may display an error if no cooling fans are attached to the CPU or motherboard chipset power connectors. There is sometimes an option to disable these fan connections in BIOS, but you may have to boot-up with a fan attached initially to disable this setting. If the system is not booting due to this problem, clear the CMOS and try configuring BIOS again...]

hoe clear je de CMOS? :?

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:32
Op dinsdag 25 juni 2002 10:34 schreef McCabb het volgende:
dit zeggen ze bij Koolance:

[..Some motherboards will not boot, or may display an error if no cooling fans are attached to the CPU or motherboard chipset power connectors. There is sometimes an option to disable these fan connections in BIOS, but you may have to boot-up with a fan attached initially to disable this setting. If the system is not booting due to this problem, clear the CMOS and try configuring BIOS again...]

hoe clear je de CMOS? :?
Sorry hoor, maar dit is toch wel erg basic. Wat moet je met waterkoeling als je dat niet eens weet?

Meestal een jumpertje op je mobo verplaatsen en dan je computer even aanzetten. Weer uitzetten, jumper weer terug, voila!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 10:58 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is toch wel erg basic. Wat moet je met waterkoeling als je dat niet eens weet?
ik stelde de vraag een beetje onhandig,
weet hoe je de cmos cleart :Z,
alleen het clear-cmos-jumpertje is niet aanwezig op m'n mobo (gigabyte 7vrxp) |:(

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat mijn cpu kapot is?
hoe zou ik daar achter kunnen komen?

Verwijderd

Beter kijken, hij zit er wel op onderaan het mobo zitten 2 jumpers. de meest linkse is je clear cmos.
Pagina: 1