P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Hier een bericht plaatsen tot dat je weet wat je eisen zijn.
Jouw +/- punten, pro/cons verzamelen.
Via [url=www.dpreview.com[/url] kun je cams heel overzichtelijk vergelijken met elkaar.
Een lijstje van camera's voor je zelf opstellen van deze zitten in mijn budget en die vind ik dat goed en daarvan vind ik dat weer goed etc...
Als je dat heb gedaan dan open je een nieuwe topic met duidelijk titel over welke cams en wat je bedoeling is met dat topic (aankoop, twijfel tussen etc...).
PS. voordat je een topic open: eerst even searchen
Op Speciaal digi cam forum is ook een hoop te vinden
Jouw +/- punten, pro/cons verzamelen.
Via [url=www.dpreview.com[/url] kun je cams heel overzichtelijk vergelijken met elkaar.
Een lijstje van camera's voor je zelf opstellen van deze zitten in mijn budget en die vind ik dat goed en daarvan vind ik dat weer goed etc...
Als je dat heb gedaan dan open je een nieuwe topic met duidelijk titel over welke cams en wat je bedoeling is met dat topic (aankoop, twijfel tussen etc...).
PS. voordat je een topic open: eerst even searchen
Op Speciaal digi cam forum is ook een hoop te vinden
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Nou, ik denk dat zowel de Fuji 602z (750 euro), de Nikon Coolpix 5700 (nog niet helemaal bekend, maar max 1300 euro), en evt de Olympus E-10 of E-20 (tweedehands voor zo'n 1300 euro, ECHT spiegelreflex digitaal!) toch wel aan jouw eisen zullen voldoen.Op zondag 23 juni 2002 15:18 schreef sigma01 het volgende:
Ik heb al bijna twee jaar een Minolta Dimage 2300 camera in mijn bezit, maar begin nu duidelijk tegen de beperkingen aan te lopen en ben geinteresseerd in een goede camera met zoom lens.
Nu ben ik helaas in budget beperkt tot +- €1300,-- en kan dus van digicams alleen de dimage 7/7i kopen, Is het verstandiger om analoog te kopen dan???
Verkijk je trouwens niet op een zoomlens...
Hoe groter de zoom, hoe meer licht je nodig hebt, en hoe kleiner de sluitertijd is die je kunt gebruiken (ivm bewegen). Je zult bij grote zoom ook veel sneller een statief nodig hebben. Daarnaast zijn zoomlenzen (dus geen vaste vergroting, maar variabele vergroting) ook redelijk duur, tot absoluut kostbaar, afhankelijk van de lichtsterkte/vergrotingsverhouding.
De Fuji heeft 6x zoom, de Dimage 7x, de 5700 ook 6x.
De E10 en E20 kun je voorzien van diverse types zoom/telelenzen, maar die kosten ook stukken meer...
Ik zou gaan voor de 5700...alleen is de prijs daarvan mij nog onbekend.
De Analoog vs digitaal topics zijn al eerder langsgekomen, daar kan je dus naar zoeken.
Voor koopadviezen kan je eerst de [topic=524874/1/100] lezen.
Voor algemene koopadviezen kan je o.a. hier [topic=197979/1/50] terrecht en als laatste nog een goede tip.
Hou altijd 10-20% van je max. budget opzij voor accesoires. Dat heb je wel nodig.
Voor koopadviezen kan je eerst de [topic=524874/1/100] lezen.
Voor algemene koopadviezen kan je o.a. hier [topic=197979/1/50] terrecht en als laatste nog een goede tip.
Hou altijd 10-20% van je max. budget opzij voor accesoires. Dat heb je wel nodig.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dit topic is gesloten.
![]()