Ik heb een action aangemaakt die mijn images resized naar 320 x 240. Als ik nu een batch aanmaak met deze action dan vraagt hij na elk plaatje hoe ik de jpg wil saven. En ik wil gewoon dat ie hem met de standaard compressie saved.
Ik doe helemaal geen save. Dat wordt geregeld door batch.
Verwijderd
ja maar daarvoor moet je wel de opdr geven om te rezisen en opslaanOp zondag 23 juni 2002 15:36 schreef kaandorp het volgende:
Ik doe helemaal geen save. Dat wordt geregeld door batch.
Verwijderd
Met Infranview kan je ook gemakkelijk resizen. Dit gaat veel gemakkelijker dan met Photoshop
Verwijderd
Precies dat had ik eerst ook, maar ik weet een methode dat het wel werkt.Op zondag 23 juni 2002 14:50 schreef kaandorp het volgende:
Ik heb een action aangemaakt die mijn images resized naar 320 x 240. Als ik nu een batch aanmaak met deze action dan vraagt hij na elk plaatje hoe ik de jpg wil saven. En ik wil gewoon dat ie hem met de standaard compressie saved.
Als jouw plaatjes al voorzien zijn van een bestandsnaam, dan zit je goed. Dus eerst naam geven. Enige wat je moet doen is je action uitbreiden met een save for web commando, je moet dan meteen het juist pad kiezen waar het wordt gesaved. Tip: pleur ook meteen een close commando in je action anders moet je honderen plaatjes sluiten***.
Als je het goed hebt gedaan dan hoef je niet steeds een bestandsnaam in te vullen. En zorg dat de map waar je saved leeg is, dus een andere map dan originelen, anders moet je steeds op overwrite drukken, en das irri he.
*** of heb je geen honderden plaatjes? Ik wel, ik ben nu bezig met een opdracht waarbij ik meer dan 1000
Irfanview is geen optie, omdat de kwaliteit daarvan vele malen te laag is.
En het lijkt me ook niet logisch om een save opdracht mee te geven in een action en wel om de volgende redenen:
- Als je dit hard programeerd ligt ook het pad vast en aangezien je een action achteraf niet meer kunt editten zul je dan elke keer je action helemaal opnieuw moeten bouwen.
- Het zit al verwerkt in het batchverwerkingsgedeelte.
En het lijkt me ook niet logisch om een save opdracht mee te geven in een action en wel om de volgende redenen:
- Als je dit hard programeerd ligt ook het pad vast en aangezien je een action achteraf niet meer kunt editten zul je dan elke keer je action helemaal opnieuw moeten bouwen.
- Het zit al verwerkt in het batchverwerkingsgedeelte.
Ik zou toch eens beter gaan kijken naar de batch in het photoshop help gedeelte. Ik heb er iig geen enkel probleem mee. Je kunt daar je output folder bepalen en nog veel meer.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()