Ten eerste:
Ik zat erg te twijfelen over waar ik dit topic nou moest posten (in HA, WOS of NT)
Nu mijn verhaal/ probleem dan maar.
Omdat mijn onboard lan (van Soyo Dragon Plus (KT266a)) een beetje stuk begint te raken dacht ik van laat ik mijn realtek 8139 (met WOL) er eens in stoppen om zo van die "netwerkkabel niet aangesloten" pop-ups af te komen.
Nou zo gezegd zo gedaan (dacht ik)
Ik booten naar XP..
Ik kijken bij netwerkverbindingen om daar de TCP/ip instellingen toe te voegen.. maar nee geen NIC.
Nu dacht ik van ok FF nieuwe hardware wizard doen... ook niet
grrr
Nou ik opnieuw opstarten en het bios in..
Ik heb daar toen de onboard lan uit gezet en ff gecontroleerd of PNP OS installed op Enabled stond (dat stond hij).
Booten en nee hoor geen NIC.
Ik nog maals het bios in en toen maar PNP OS installed op Disabled gezet.. ook geen suc6.
Toen heb ik mijn NIC van het slot onder het AGP slot 2 naar beneden verplaats en ook het bios gebeuren allemaal opnieuw geprobeerd.... weer geen NIC

Heeft iemand een ID waar dit aan kan liggen?
• Is de kaart soms gewoon stuk (kan gebeuren maar hoe test je dat
)
• Is XP (prof) soms gewoon gaar (zou me niet verbazen want het blijft micro$oft
)
• Moet ik soms XP drivers ergens vandaan halen (normaal gesproken wordt hij toch standaart automatisch geïnstalleerd onder windhoos ? )
• iets anders
mocht hij verkeerd staan move hem dan maar.
via de search heb ik geen oplossing kunnen vinden (na vele topics lezen)
Ik zat erg te twijfelen over waar ik dit topic nou moest posten (in HA, WOS of NT)
Nu mijn verhaal/ probleem dan maar.
Omdat mijn onboard lan (van Soyo Dragon Plus (KT266a)) een beetje stuk begint te raken dacht ik van laat ik mijn realtek 8139 (met WOL) er eens in stoppen om zo van die "netwerkkabel niet aangesloten" pop-ups af te komen.
Nou zo gezegd zo gedaan (dacht ik)
Ik booten naar XP..
Ik kijken bij netwerkverbindingen om daar de TCP/ip instellingen toe te voegen.. maar nee geen NIC.
Nu dacht ik van ok FF nieuwe hardware wizard doen... ook niet
Nou ik opnieuw opstarten en het bios in..
Ik heb daar toen de onboard lan uit gezet en ff gecontroleerd of PNP OS installed op Enabled stond (dat stond hij).
Booten en nee hoor geen NIC.
Ik nog maals het bios in en toen maar PNP OS installed op Disabled gezet.. ook geen suc6.
Toen heb ik mijn NIC van het slot onder het AGP slot 2 naar beneden verplaats en ook het bios gebeuren allemaal opnieuw geprobeerd.... weer geen NIC
Heeft iemand een ID waar dit aan kan liggen?
• Is de kaart soms gewoon stuk (kan gebeuren maar hoe test je dat
• Is XP (prof) soms gewoon gaar (zou me niet verbazen want het blijft micro$oft
• Moet ik soms XP drivers ergens vandaan halen (normaal gesproken wordt hij toch standaart automatisch geïnstalleerd onder windhoos ? )
• iets anders
mocht hij verkeerd staan move hem dan maar.
via de search heb ik geen oplossing kunnen vinden (na vele topics lezen)
Taal fouten inbegrepen ;)