Toon posts:

Pinnacle DV500+ capturet niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een oplossing voor het volgende probleem (dan daarvoor 1000x dank!):
Ik gebruik een DV500+ capture kaart in een P IV systeem (ASUS P4B, 512 RAM, onder 98SE), en krijg wanneer ik wil capturen in Premiere 6.0 steevast de melding "An error occured during capture." Het maakt niet uit of ik analoge input vanaf mijn SHARP VCR gebruik of DV input vanuit mijn JVC DV1800 camcorder, bij allebei geeft hij wel beeld in het Movie Capture venster (en DV control werkt ook voor de JVC), maar zodra ik wil capturen krijg ik die foutmelding.

Alle settings e.d. kloppen, maar wat vreemd is, is dat hij in de Pinnacle device control vensters bij analoog steevast op NTSC blijft staan en bij de DV input weliswaar de keuze tussen NTSC en PAL aangeeft, maar zodra je PAL selecteert en Apply of OK klikt, springt hij toch weer terug naar NTSC.

Iemand enig idee? :?

(note aan Mod: had deze topic eerst in verkeerde forum geplaatst, excuses voor mijn onoplettendheid)

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

fv

-------------------> hiero

Twee vragen:

- Is de DV500 kaart wel hardwarematig een PAL versie (PAL/NTSC versie)?

- Heb je tijdens de installatie van de DV500 drivers wel voor PAL modus gekozen?

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is een PAL kaart, en bij installatie vink ik PAL aan (heb al twee keer opnieuw geprobeerd te installeren, maar blijft in control box op NTSC staan).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heel dom, maar werkt het onder W2K/XP wel ?
Ik heb hier een Matrox capture card, welke met name met audio veel problemen met capture heeft.
Hij zeurt dan over onvoldoende geheugen enzo, terwijl er gewoon 1 Gb mem in hangt.

Speciaal voor capture heb ik diverse OS'en op mijn PC staan.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

1.Welke driver versie heb jij geinstalleerd staan voor die dv500?
2.Ik heb met dezelfde kaart op een msi 6330 v3 moederbord ook problemen gehad onder win98, onder win2000 (en nu xp) draait het bij mij zonder problemen.
3.Wat betreft ntsc/pal, je krijgt toch een keuzescherm als je premiere opstart? In dat scherm kun je kiezen uit diverse instellingen. In jouw geval zou je voor PAL/DV moeten kiezen.
4.Als je in het hardwareoverzicht kijkt heb je dan geen uitroep- en/of vraagtekens staan?
5.Zijn de irq's van de dv500 gedeeld of niet en zoja waarmee.
6.ingeval op 5 met ja beantwoord probeer dan eens een ander pci-slot.
7.In de manual staat dat je eerst premiere moet installeren en dan pas de capturekaart plaatsen en daarna de drivers installeren. Heb je dat wel gedaan, anders krijg je problemen.

Zoals je ziet kan het aan erg veel dingen liggen. Geef eens antwoord op de door mij gestelde vragen, dan kan ik je misschien verder helpen.

Groeten Henk Junge

Verwijderd

Topicstarter
Koffie--> ik heb het nog niet met meerdere OS'sen geprobeerd, zodra ik mijn handen kan leggen op een versie van 2000 pro probeer ik het daar eens mee.

Henk-->
1.Welke driver versie heb jij geinstalleerd staan voor die dv500?
> de meegeleverde, maar ga het nou ook eens proberen met de 4.0 update van miro.com

2.Ik heb met dezelfde kaart op een msi 6330 v3 moederbord ook problemen gehad onder win98, onder win2000 (en nu xp) draait het bij mij zonder problemen.
> zie boven

3.Wat betreft ntsc/pal, je krijgt toch een keuzescherm als je premiere opstart? In dat scherm kun je kiezen uit diverse instellingen. In jouw geval zou je voor PAL/DV moeten kiezen.
> dat keuzescherm bevat de presets met standaard instellingen voor capturen, dus codec, bitrate audio etc. Dit scherm bepaalt niet de Pinnacle software.

4.Als je in het hardwareoverzicht kijkt heb je dan geen uitroep- en/of vraagtekens staan?
> Moet eens proberen.

5.Zijn de irq's van de dv500 gedeeld of niet en zoja waarmee.
6.ingeval op 5 met ja beantwoord probeer dan eens een ander pci-slot.
> ga ik naar kijken, bedankt voor de tip. Misschien dat we het hier eens vaker over kunnen hebben, als dit wat op lijkt te leveren (klink nogal moeilijk voor mij nl.)

7.In de manual staat dat je eerst premiere moet installeren en dan pas de capturekaart plaatsen en daarna de drivers installeren. Heb je dat wel gedaan, anders krijg je problemen.
> Ja, heb ik gedaan.

Hartelijk dank voor al je advies!!!!!!!!! :)
Pagina: 1