HD in rubber => slecht voor levensduur ?

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:45

JT

VETAK y0

Topicstarter
Zie hier
[topic=532363/1/100]

Zoals je ziet hangt m'n hd in rubberen elastiekjes. Nou weet ik al dat dat iets ten koste gaat van de performance. Maar nou zei nog iemand in dat topic dat het ook ten koste gaat van je levensduur 'omdat hij z'n trillingen niet kwijt kan' ? Wie kan mij hier meer over vertellen ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Killjoy
  • Laatst online: 19:30

Killjoy

Klingon lawn products

Lijkt mij persoonlijk onzin. Als ik mijn natuurkundelessen nog correct herinner, worden de trillingen van je HD overgedragen en door de flexibiliteit van het materiaal gedempt. Bijkomend voordeel is dat de trillingen niet tot rammelende onderdelen in je case kunnen leiden.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Dat dacht ik dus ook ja...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik heb vroeger een IBM gehad die dus WEL meer geluid ging geven toen ik heb ophing. ik denk dat dat komt doordat hij dan meer ruimte om zich heen krijgt om zijn geluid rond te verspreiden; hij hangt in het midden in zijn racket. Bij mij werkte het beter door hem gewoon vast te schroeven met rubber ringetjes.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:48

DaRoot

Some say...

Ik heb mijn beide IBM's in het kooitje gemonteerd met stukjes tochtband tussen de kooi en de schijf, en met rubberen ringetjes om de schroefjes. Werkt super! Ik heb nu geen last meer van resonanties.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-03 15:11
Op zondag 23 juni 2002 14:13 schreef JT het volgende:
Zie hier
[topic=532363/1/100]

Zoals je ziet hangt m'n hd in rubberen elastiekjes. Nou weet ik al dat dat iets ten koste gaat van de performance. Maar nou zei nog iemand in dat topic dat het ook ten koste gaat van je levensduur 'omdat hij z'n trillingen niet kwijt kan' ? Wie kan mij hier meer over vertellen ?
Hij kan zijn trillingen juist veel beter kwijt. Niet meer alleen in de kast maar nu ook nog in de rubbertjes. Volgens mij is dit alleen maar beter voor de levensduur.

Verwijderd

Alleen drogen elastiekjes wel eens uit en dan kunnen ze heel makkelijk knappen en dan ligt ie los in een "bakje"
dan trilt ie alleen maar meer.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Als je een disk vastschroeft dan kan hij zijn warmte beter kwijt. Metaal/metaal geleiding werkt nu eenmaal beter dan luchtstromen. Het frame werkt als een koelvin. Dat kan je voelen als je een systeem dat in werking is even met je hand aanraakt. Het metaal is warm
Op zondag 23 juni 2002 20:34 schreef UMG het volgende:
Bij mij werkte het beter door hem gewoon vast te schroeven met rubber ringetjes.
Dat klopt ook. Als je hem aan iets echt stevigs vastschroeft dan trilt hij niet meer. Bedenk maar eens wat het effect zal zijn als je hem kon ingieten in beton. Dan hoor je hem echt niet meer. Als je kast een beetje gammel is gaat hij meetrillen. Heb je een stevige kast dan zal hij dat niet doen. Je kan hem prachtig 'dempen' met tapijttegels op de zijpanelen. Daar wordt alles stil van zonder dat de luchtstroom afneemt. Die neemt zelfs iets toe

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 20:34 schreef UMG het volgende:
Bij mij werkte het beter door hem gewoon vast te schroeven met rubber ringetjes.
Het spinnen maakt bij mij de meeste lawaai, en die lawaai is zo goed als weg al ik hem in dat bakkie doe, dus die MOET eromheen :)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1