[Linux soort VNC] Soort VNC server

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Is er een vnc server waarmee ik vanuit windows kan inloggen op mijn linux server. Ik heb ook wel ssh en telnet. Maar ik wil dit is proberen. Zijn hier goede paketten voor te krijgen.

Dus ik wil met windows client inloggen op mijn linux server in Grafische modus. Dus GNOME

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Grafisch inloggen op een server :? Da's totaal onzinnig, dan zul je X moeten gaan draaien op je server, en een X-server op je windows-bak.

En dan ga je tooltjes gebruiken om je computer in te stellen, die weer de configfiles veranderen. Waarom niet direct de configfiles veranderen :? OpenSSH blijft de beste tool om een bak op afstand te besturen, meer heb je niet nodig.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

VNC is the word.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
WinAxe, of Hummingbird Exceed

dat soort pakketten moet je hebben geen VNC,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

een server kun je beter gewoon benaderen met ssh... wil je het toch, dan zul je een x server moeten gaan draaien...

je kunt overigens gewoon gebruik maken van vnc...

• BSeB
Jaja, vnc is idd the word, maar ik weet dat linux zelf over een vnc server beschikt maar met welk windows programma wil dat werken iig niet met tridiavnc

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Zoals aangegeven moet je een X-Server op je Windows installeren. Bv: http://www.labf.com/. Hierop staat bovenin een link naar een goede uitleg.

Je kunt zo individuele software op je Windows projecteren of zelf een complete KDE/Gnome Desktop.

VNC is totaal niet aan de orde. . . .

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• BSeB
Je kunt dus ook gewoon de VNCserver van linux gebruiken en hoeft helemaalgeen speciale proggies te hebben

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 21:37
Gebruik de eerder genoemde X-Server of die van labtam op windows en in linux doe je:
export DISPLAY=<windowsBakIP>:<displayNR>

(displayNR is meestal 0 (nul))

Vervolgens start je het proggie wat je wil gebruiken en met een beetje mazzel doet ie het :) (The Gimp werkt prima iig)

Nog een ideetje: gebruik een LBX proxy om ook via bijv een ADSL lijn te werken ;)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

precies, vnc op linux werkt prima en je kunt met elke vnc client connecten. Niet hele netjes, maar werkt prima hoor.

• deadinspace
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 23 juni 2002 15:18 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Je kunt dus ook gewoon de VNCserver van linux gebruiken en hoeft helemaalgeen speciale proggies te hebben
Behalve dan een VNC apparaat voor Windows.

Dit kan dus zowel met als zonder VNC.
Zonder VNC -> installeer X server voor Windows.
Met VNC -> installeer VNC software op GNU/Linux en op Windows.

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 15:18 schreef Saiya_Jin_Vegeta het volgende:
Juist en dat had je natuurlijk ook gewoon even zelf uit kunnen zoeken. Is helemaal niet zoveel werk en voorkomt vragen die al honderden keren beantwoord zijn in NOS :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.