Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Verwijderd
Het enige wat ik altijd lees is slechte dekking,facturen die maanden te laat komen etc..
Ik heb een klasgenoot die op de O2 acties is gesprongen en nu een prachtige nokia 6510 voor nagenoeg nop bij zijn abbo heeft. Alleen heeft ie er zo weinig aan, het moment dat ie de school of een ander gebouw binneloopt is ie al zijn dekking kwijt.
O2 heeft als enige voordeel dat je nu top gsm's vor heel weinig geld kunt krijgen.
Dus al dekking en kwaliteit belangrijker is dan een mooie gsm voor erg weinig geld zou ik gewoon vodafone houden.
o2 lijkt dan ook een overname kanditaat op lange termijn, want ze gaan erg slecht in nederland (en terecht!)
overigens zijn ze wel de derde provider in nederland qua abonnees. Maar dit komt alleen door de postbank aktie, anders waren ze de kleinste met slechtste dekking.....dus
Je kan eventueel O2 nemen als prepaid pakket en dan even het ...lockje verwennen
okey, ik ben overtuigd, ik woon ook in gelderland (Apeldoorn), dus ik denk dat ik het maar mooi bij vodafone houd. Ik had al wel zoiets verwacht.Op zondag 23 juni 2002 14:18 schreef xxxMaverick het volgende:
o2 ( toen nog telfort) heeft inderdaad een ZEER slecht netwerk. Hier in de buurt (gelderland) is er gewoon geen dekking. Klantenservice is slecht.....
Bedankt voor de reacties
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Hoe ziet de provider grootte er in Nederland nu uit?
Ik denk:
1 KPN mobile
2 Vodafone
3 O2
4 Ben
5 Dutchtone
Ik vermoed dat de kwaliteits top 5 er zo uit ziet:
1 KPN mobile
1 Vodafone
3 Ben
=======
4 Dutchtone
5 O2
Bedrijven die verdwijnen / overgenomen worden:
Dutchtone en O2
[/off-topic]
* sigma01 heeft O2 genomen om in het buitenland te bellen, daar zijn ze het goedkoopste mee
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Ik woon zelf nogal in the middle of nowhere, en hier heb ik als ENIGE fatsoenlijk bereik, KPN heeft maar 1-2 streepjes en vodafone krijgt hier helemaal NIKS!
Ligt er maar net aan waar ze de masten hebben staan en jij wilt bellen
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Altijd ontvangst
o2 slechte dingen van gehoord
Of ga voor de gulden middeweg, een Ben abbo bijvoorbeeld. Tenzij een andere provider dan O2 / Vodafone geen optie is natuurlijkOp zondag 23 juni 2002 15:45 schreef M@FI@ het volgende:
Als je voor kwaliteit wil gaan dan zou ik bij Vodafone blijven. Wil je echter goedkoper uit zijn dan moet je o2 nemen, ligt eraan waar je prioriteiten liggen.
Ik zou in ieder geval niet voor O2 gaan, slechte dekking (die regeling dat je op het vodafone netwerk overgaat als je geen O2 dekking hebt werkt niet echt lekker) en brakke customer service.
Vodafone: goed netwerk, matige klantenservice (soms wat star als je iets van ze gedaan wil hebben, en je moet bijv. 3 maanden van te voren je abbo opzeggen), maar verder wel okee. Zeker zolang je niet van ze af wil
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
Verwijderd
Mijn ervaring qua bereik:
1. Vodafone
2. BEN
3. D*
4. O2
O2 is echt verreweg het slechtste, in grote steden (Delft, Rotterdam) gewoon slecht bereik, wegvallende gespreken terwijl je wel 5 streepjes hebt etc. In de TU Delft (gebouw met metaal) heb je gewoon GEEN bereik, terwijl de anderen allemaal gewoon minimaal 2 streepjes hebben.
Gebruiksgemak/klantenservice/services:
1. D* /BEN
3. Vodafone
4. O2
O2, lange wachttijden, GEEN nummer waar je kan zien hoeveel je hebt gebeld van je bundel, onvriendelijke en onkundige mensen etc. Pluim voor BEN en D*!!!!
Conclusie: O2 is zwaar ruk! Ik heb het een week gebruikt en heb die simkaart gillen in de fik gestoken. En het ergste is, ik zit nog een jaar aan dat abo vast, zelfs door gewoon een jaar abo te betalen (in een keer) kon ik er niet vanaf komen.
Aanbeveling: Haal (net als ik) een BEN vaak voor 0 euro!
Inderdaad denk ik dat O2 het niet gaat redden, vooral omdat ze niet echt een sterke organisatie hebben die erachter zit. Persoonlijk denk ik dat D* (eigendom van orange en dus van France Telecom het wel redt)
enj trouwens KPN Mobile is degene met de zwakste/kleinste organisatie achter zich, de test zijn allemaal eigenedom van grotere bedrijven
----------------------------------------
hiervoor had ik vodafone en dan heb je idd bijna overal bereik.
ik woon in groningen en hier is de ontvangst van 02 prima. meestal 4 van de 5 streepjes. soms 5 en soms 3.
in de kleinie dorpen is de ontvangst idd niet goed. maar in de steden is het prima.
Volgens mij is O2 helemaal niet van BT, maar zijn ze grootaandeelhouder. Bij het opgaan van Telfort in O2 heeft BT zijn shares in Telfort omgezet in O2aandelen.Op zondag 23 juni 2002 17:33 schreef The Dutchman het volgende:
eeeuh Lucas, 02 is van British Telecom, dus dat valt wel mee
enj trouwens KPN Mobile is degene met de zwakste/kleinste organisatie achter zich, de test zijn allemaal eigenedom van grotere bedrijven
BEN is wel fully owned door T-mobil, wat trouwens een losse poot is van Deutsche Telecom
Vodafone is van Vodafone
En D* is van Orange, wat wel 100% eigendom is van France Telecom.
Maar dit is wat ik gelezen heb, ik weet het dus niet 100% zeker.
Ik vind het zelfs in grote steden om te huilen (rotterdam, den haag, delft en leiden allemaal slecht bereik). Bovendien levert 4 streepjes met O2 een gesprekskwaliteit op a la 1 streepje met een andere provider, en daar doen we het allemaal voor toch?Op zondag 23 juni 2002 17:46 schreef damster het volgende:
ik heb sinds 6 maand 02
hiervoor had ik vodafone en dan heb je idd bijna overal bereik.
ik woon in groningen en hier is de ontvangst van 02 prima. meestal 4 van de 5 streepjes. soms 5 en soms 3.
in de kleinie dorpen is de ontvangst idd niet goed. maar in de steden is het prima.
Je kan KPN niet echt klein noemen. KPN Mobile is nog steeds de grootste met het beste netwerk (KEMA test) van Nederland.Op zondag 23 juni 2002 17:33 schreef The Dutchman het volgende:
eeeuh Lucas, 02 is van British Telecom, dus dat valt wel mee
beetje overdreven niet? valt hier in groningen in elk geval mee. de kwaliteit is maar een beetje slechter dan vodafone. en daar heb ik een jaar meegebeld. maar zeker als je (bijna) overal bereikbaar wilt zijn. neem dan vodafone.Op zondag 23 juni 2002 17:54 schreef LuCaS het volgende:
Ik vind het zelfs in grote steden om te huilen (rotterdam, den haag, delft en leiden allemaal slecht bereik). Bovendien levert 4 streepjes met O2 een gesprekskwaliteit op a la 1 streepje met een andere provider, en daar doen we het allemaal voor toch?
er zijn namelijk nog steeds plekken waar je niet kan bellen ook met vodafone en kpn.
Verwijderd
Lijkt mij ook jaOp zondag 23 juni 2002 19:33 schreef damster het volgende:
beetje overdreven niet?
Hoe staat het met het bereik van 02 buiten de stad? En heb je in de stad ook nog plekken waar slecht ontvangst is? Zo ja, welke?valt hier in groningen in elk geval mee. de kwaliteit is maar een beetje slechter dan vodafone. en daar heb ik een jaar meegebeld. maar zeker als je (bijna) overal bereikbaar wilt zijn. neem dan vodafone.
Ik heb echt geen probs met 02/telfort
Vroeger belde ik wel 's met de GSM van m'n ma, die had KPN, maar dát was pas bagger.... maar misschien is het nu beter, dat weet ik niet.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Volgens KEMA heeft KPN het beste netwerk, dit zijn de resultaten van het KEMA onderzoek:Op zondag 23 juni 2002 20:43 schreef Tampie2000 het volgende:
Vroeger belde ik wel 's met de GSM van m'n ma, die had KPN, maar dát was pas bagger.... maar misschien is het nu beter, dat weet ik niet.
1. KPN
2. Vodafone
3. Ben
4. O2
5. Dutchtone
Waarom zou Ben het wel overleven??? Hier in de buurt (Vinkeveen) heeft Ben juist een slecht bereik. Ikzelf heb Dutchtone en ben over het algemeen in Nederland best tevreden over het bereik van D*.Op zondag 23 juni 2002 14:38 schreef sigma01 het volgende:
[off-topic]
Ik denk:
1 KPN mobile
2 Vodafone
3 O2
4 Ben
5 Dutchtone
1 KPN mobile
1 Vodafone
3 Ben
=======
4 Dutchtone
5 O2
Dutchtone en O2
[/off-topic]
Zelf bel ik alweer 1,5 jaar met Ben en ik heb geen problemen. Vooral de servicedesk is erg goed.
Ik zag de resultaten uit het Kema-onderzoek, en die waren zo:Op zondag 23 juni 2002 20:55 schreef Pc123 het volgende:
[..]
Volgens KEMA heeft KPN het beste netwerk, dit zijn de resultaten van het KEMA onderzoek:
1. KPN
2. Vodafone
3. Ben
4. O2
5. Dutchtone
1. KPN
2. Ben
3. O2
4. Vodafone
5. Dutchtone
Omdat Vodafone veel gevallen had van mislukte telefoontjes en te slecht bereik.
Ik vraag me echter af wat het nu is, want als Ben daadwerkelijk 2e is, waarom maken ze dan reclame met "in de top 3" ipv "in de top 2"?
Maar mijn ervaringen met O2 zijn dus prima hoor, de uitspraken van Silverbolt in de 2e post vind ik nogal voorbarig.
Bedrijven die verdwijnen / overgenomen worden? Wat een onzinOp zondag 23 juni 2002 14:38 schreef sigma01 het volgende:
[off-topic]
Ik denk:
1 KPN mobile
2 Vodafone
3 O2
4 Ben
5 Dutchtone
1 KPN mobile
1 Vodafone
3 Ben
=======
4 Dutchtone
5 O2
Dutchtone en O2
Dutchtone is toch van Orange, dus France Telecom?
O2 is de mobiele tak (tegenwoordig zelfstandig) van British Telecom.
Was ook altijd al zo volgens mij (Telfort was een joint venture van BT en de Nederlandse Spoorwegen, NS heeft na een tijdje haar belang verkocht)
France Telecom en British Telecom zijn grote bedrijven, veel groter ook dan KPN. Het is juist veel waarschijnlijker dan KPN wordt overgenomen of zelfs verdwijnt (failliet) dan d* of O2.
wouldn't be sure of that!Op zondag 23 juni 2002 23:03 schreef wicher het volgende:
[..]
Bedrijven die verdwijnen / overgenomen worden? Wat een onzin
Dutchtone is toch van Orange, dus France Telecom?
O2 is de mobiele tak (tegenwoordig zelfstandig) van British Telecom.
Was ook altijd al zo volgens mij (Telfort was een joint venture van BT en de Nederlandse Spoorwegen, NS heeft na een tijdje haar belang verkocht)
France Telecom en British Telecom zijn grote bedrijven, veel groter ook dan KPN. Het is juist veel waarschijnlijker dan KPN wordt overgenomen of zelfs verdwijnt (failliet) dan d* of O2.
Als Dutchtone geen winst gaat maken, trekt France Telecom de stekker er uit. En dan ben ik benieuwd hoe lang ze het vol gaan houden ;-)
Zelfde geldt voor O2 trouwens.
KPN moet idd van haar gedachte afstappen alleen de grootste te willen zijn, want dat zijn ze nu (nog). Ze moeten m.i. meer oog krijgen voor de wensen van hun klanten en service gaan verlenen. En op zoek naar internationale overname- of fusiepartners, want alleen gaan ze geen wereldspeler worden idd...
Ik heb nu een vodafone abbo en daar is de dekking helemaal perfect! waar ik ook ben, ik heb altijd vol ontvangst.
Vodafone is wel beter dan 02 op alle opzichten maar ook wel stukkie duurder.
En eigenlijk het enige stuk waar ik met O2 geen bereik had is Hoogvliet als ik ergens binnen ben (geld btw voor alle 1800 netwerken daar). Verder altijd wel goed bereik, ook in Gelderland (Apeldoorn, Arnhem en Velp) waar ik kom.
Ik woon btw in Rotterdam
Hmmm, vraag me af of je deze opmerking dus baseerd op je eigen plaatselijke ervaringen.Op zondag 23 juni 2002 15:43 schreef Pc123 het volgende:
Landelijk gezien is O2 idd zeer slecht, ik woon hier tussen heel veel bomen wat erg lastig is voor GSM signalen, KPN en Vodafone hebben goed bereik, O2 is ook goed te doen. Ben en Dutchtone werken alleen buiten of tegen het raam
By the way, waar is 'hier'?
Abonneebestand van O2 is afgelopen twaalf maanden met 58% toegenomen tot 1,255 miljoen. Wel is het bedrijf in een kwartaal 46.000 abonnees kwijt geraakt, wat volgens de financieel directeur komt doordat mensen hun belkaart en saldo niet tijdig hebben opgewaardeerd....Op zondag 23 juni 2002 23:19 schreef koen het volgende:
[..]
wouldn't be sure of that!
Als Dutchtone geen winst gaat maken, trekt France Telecom de stekker er uit. En dan ben ik benieuwd hoe lang ze het vol gaan houden ;-)
Zelfde geldt voor O2 trouwens.
In het boekjaar 2001/2002 kwam het operationele verlies voor goodwill en buitengewone posten op 185,5 miljoen euro.
In de laatste maanden van dat boekjaar werd echter voor het eerst een positief resultaat voor rente, belastingen en afschrijvingen van 4,7 miljoen euro behaald.
De omzet van O2 klom het afgelopen boekjaar met 75% tot 315 miljoen euro.
Moederconcern MMO2 heeft bekend gemaakt in het boekjaar 2001/2002 een verlies van 13, miljard euro geleden te hebben. De omzet nam toe met 11,5% tot 4,3 miljard.
Bron: Financiele Telegraaf, t27, donderdag 30 mei 2002
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Waar in Hoogvliet is dat dan? Als ik in Hoogvliet aan het werk ben kan ik prima bellen met m'n O2 abbb.Op maandag 24 juni 2002 09:21 schreef VHware het volgende:
* VHware heeft met allebei ervaring...
En eigenlijk het enige stuk waar ik met O2 geen bereik had is Hoogvliet als ik ergens binnen ben (geld btw voor alle 1800 netwerken daar). Verder altijd wel goed bereik, ook in Gelderland (Apeldoorn, Arnhem en Velp) waar ik kom.
Ik woon btw in Rotterdam
Klopt. Men heeft 475.000 mobiele telefoons aan rekeninghouders van de Postbank verstrekt.Op maandag 24 juni 2002 09:55 schreef sigma01 het volgende:
Ik denk dat die toename van het aantal abonnees puur aan de Postbank aktie is te danken.
In de straat "in de fuik" en winkelcentrum de Binnenban. Als ik binnen ben dan he. Buiten kan ik gewoon bellen (vol bereik)Op maandag 24 juni 2002 09:55 schreef jjbstolk het volgende:
[..]
Waar in Hoogvliet is dat dan? Als ik in Hoogvliet aan het werk ben kan ik prima bellen met m'n O2 abbb.
De belangrijkste conclusies uit de gevoerde testen:
• Randstad uitstekend
• Zuid en NO NL redelijk tot goed, maar qua bereik net iets minder dan KPN en Vodafone
• Bij vergelijkbare signaalsterkte is de geluidskwaliteit van o2 merkbaar beter
Daarnaast is o2 de enige provider die momenteel nog veel uitbreidingsinvesteringen doen om de dekking van hun netwerk te verbeteren.
Ik denk dat veel van de ervaringen die hier worden gedeeld gebaseerd zijn op ervaringen uit het verleden en ik heb het idee de kwaliteit de laatste tijd sterk verbeterd is.
Als ik het goed begrepen heb zijn bijvoorbeeld IBM, Heineken en Microsoft in NL aan het overstappen op o2. Dat zullen ze echt niet doen als de prijs-kwaliteitverhouding of de bereikbaarheid in zijn algemeenheid niet goed is.
Overigens heb ik zelf o2 en Vodafone. Mijn eigen ervaringen zijn dat Vodafone vooral inpandig meestal een beter bereik heeft, maar de verbinding valt nog wel eens weg of je kunt niet bellen door overbezetting op het netwerk. Daarnaast komen SMS-jes (van gemiste gesprekken enzo) soms pas na een paar uur aan bij Vodafone. Aangezien het netwerk van o2 een minder hoge bezettingsgraad kent, heb je daarvan bij o2 niet zoveel last
ff niets
klopt, als je een keer bereik hebt(wel minimaal 2 streepjes) is de kwaliteit wel erg goed.Op maandag 24 juni 2002 13:40 schreef FlipFlap het volgende:
• Bij vergelijkbare signaalsterkte is de geluidskwaliteit van o2 merkbaar beter
klopt zeker als het gaat om de helpdesk, voorheen kwam het nogal eens voor dat je een half uur moest wachten. sinds het O2 heet heb ik nog maar een keer hoeven wachten en dat was maar een halve minuut.Ik denk dat veel van de ervaringen die hier worden gedeeld gebaseerd zijn op ervaringen uit het verleden en ik heb het idee de kwaliteit de laatste tijd sterk verbeterd is.
verder blijft het wel zo dat het bereik regelmatig te wensen over laat, maar dat is maar heeel lokaal.
bijvoorbeeld:
- voor het cafe waar ik altijd kom: geen bereik
- 100 m verderop bij de pinautomaat: 4 van de 5 streepjes
Verwijderd
alleen zijn ze inderdaad erg traag met de rekeningen
Dat is dan voor het eerst sinds jaren dat KPN Vodafone/libertel weer heeft voorbij gestreefd.Op zondag 23 juni 2002 20:55 schreef Pc123 het volgende:
[..]
Volgens KEMA heeft KPN het beste netwerk, dit zijn de resultaten van het KEMA onderzoek:
1. KPN
2. Vodafone
3. Ben
4. O2
5. Dutchtone
Vodafone heeft hier jaren bovenaan gestaan. Overigens zegt dit niks over klantenservice maar alleen over aantal geslaagde verbindingen enzo.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Het gebied waar ik grotendeels van mijn telefoon gebruik maak is Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel. Dit is niet alleen in de steden maar ook in het buitengebied.
O2
Vodavoon
Dutchtone
Is neit echt waar, ik kom regelmatig in Staskanaa en omliggende plaatjes en ik heb daar betewr bereik met m'n O2 dan emt m'n Vodafone. Dus zo slecht is O2 niet!Op maandag 24 juni 2002 09:57 schreef Zoefff het volgende:
Ik zou kiezen voor Vodafone, heb zelf O2 en het netwerk zuigt gewoon hier in Nederland.... Gelukkig woon ik in de randstad, daar valt het nog wel mee, maar zodra je ergens anders komt zie je de streepjes terugvallen..
Behalve als je klant bent bij o2 en je wilt een nieuwe telefoon bestellen. Niks gaat goed, maar ze vertellen je maar al te graag hoe je je abbo kan opzeggen. Ik kon leven met o2, maar nu hebben ze het echt bij me gedaan hoor!!! :(:(:(:(:(:(Op maandag 24 juni 2002 14:21 schreef jjbstolk het volgende:
[..]
Is neit echt waar, ik kom regelmatig in Staskanaa en omliggende plaatjes en ik heb daar betewr bereik met m'n O2 dan emt m'n Vodafone. Dus zo slecht is O2 niet!
Verwijderd
heb vaker bereik dan mijn vriendin die heeft dutchtone en allebei de zelfde foon.
Dus het bereik valt heust wel mee.
iig gewoon bij vodaphone blijven!
Verwijderd
O2 is echt prima, nooit problemen mee en overal dekking, zelfs midden op de Veluwe en op het strand (ik woon in Leiden).Op zondag 23 juni 2002 14:11 schreef Gnome het volgende:
Ik zit erover te denken om een abbonement te nemen bij O2, maar ik heb altijd bij Vodafone gezeten om hun kwaliteit bereikbaarheid enz.
Heeft er al iemand ervaringen opgedaan met O2?? Ik heb namelijk geen zin in slechte ontvangst enz.
En natuurlijk 1 jaar lang 120 p/m bellen voor in totaal 0.39 EUR (1 postzegel naar gsmcorner.nl)
Prima! doen dus!
Ik ben overgestapt van Vodafone naar O2 en ik heb geen spijt.
Vanochtend ben ik door de meest kleine gehuchten, over de kleinste binnenweggetjes naar mijn werk gereden en ik had overal ontvangst.
(achterhoek / twente)
no animals were harmed during the production of this message
Verwijderd
Vodafone (net als KPN) heeft zo'n 95% 900 MHz en 5% 1800 MHz netwerk.
O2 (net als D* en Ben) hebben alleen 1800 MHz.
Voordeel 1800 MHz: iets betere geluidskwaliteit.
Nadelen 1800 MHz: batterij gaat minder lang mee, de provider moet meer antennes plaatsen om dezelfde dekkingsgraad te bereiken, dus meer investeringen doen. Dit wordt veroorzaakt door het feit dat 1800 MHz nu eenmaal slechter door gebouwen, bomen etc. heen gaat.
Neem bijvoorbeeld UMTS. Daar is de frequentie zelfs zo'n 2 GHz. Daarvoor moeten dus nog meer antennes geplaatst worden om een beetje dekking te krijgen. Landelijke dekking voor UMTS zal waarschijnlijk dan ook nooit gerealiseerd worden.
Als je dus tevreden bent over Vodafone, zou ik er lekker blijven zitten. Ze zijn al heel vaak als beste getest t.a.v. kwaliteit netwerk en customer care en ze hebben de grootste mobile telecomprovider ter wereld, Vodafone UK, als moedermaatschappij.
Grtz.
Verwijderd
EEN NETWERK IS NIET SLECHT
DE DEKKING IS NIET SLECHT
HET GAAT EROM WAAR JIJ RONDHANGT EN OF DAAR MASTEN STAAN
er valt dus niet te zeggen of iets goed is je meot in je eigen omgeving kijken offer veel palen van een netwerk staan
Als een netwerk niet overal goed werkt staan er vermoedelijk te weinig palen (of op goede plekken) en is de dekking dus niet goed/slecht.Op donderdag 27 juni 2002 19:44 schreef PlaceR het volgende:
WAARNEER LEREN JULLIE HET NOU EENS
EEN NETWERK IS NIET SLECHT
DE DEKKING IS NIET SLECHT
HET GAAT EROM WAAR JIJ RONDHANGT EN OF DAAR MASTEN STAAN
er valt dus niet te zeggen of iets goed is je meot in je eigen omgeving kijken offer veel palen van een netwerk staan
Je praat jezelf een beetje tegen
Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.
je kunt beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen :X
Ik zit in de regio Enschede, Hengelo en Almelo. En zit op kamers in deventer, maar kan altijd bellen hoor. Okay misschien niet altijd 5 streepjes, maar ja met 3 streepjes kan ik ook bellen hoor niets aan de hand.
Hier bij mijn ouders in almelo , ze wonen een beetje buiten de stad, heb ik 2 streepjes. Maar zelfs met 2 streepjes kan ik iemand bellen zonder dat ik wegval. Dus ik zie het probleem niet zo.
De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica
Ik heb laatst een test gelezen (vraag me niet waar of wanneer) maar, die was landelijk gezien! en daar gaat om!!
uitslag:
1: Vodafone (jaja beter als KPN)
2: KPN
3: 02 (voornamelijk door dat ze EGSM gebruiken)
4: BEN
5: Dutchtone
En ik geef toe, plaatselijk kan het erg verschillen
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Maar goed dat eind dit jaar de consumentenbond samen met stichting telecom nederland eindelijk eens onafhankelijke tests gaat uitvoeren. Bovenstaande test en tevens de KEMA test en diverse LCC tests schrijven allemaal het beste bereik toe aan de telecom provider die het onderzoek financiert, hoe kan dat tochginz2002 schreef op 02 november 2002 @ 18:16:
Mensen, allemaal best wel leuk en aardig dat jullie, jullie eigen ervaringen opschrijven maar jullie ervaringen zijn zeer plaatselijk!!!
Ik heb laatst een test gelezen (vraag me niet waar of wanneer) maar, die was landelijk gezien! en daar gaat om!!
uitslag:
1: Vodafone (jaja beter als KPN)
2: KPN
3: 02 (voornamelijk door dat ze EGSM gebruiken)
4: BEN
5: Dutchtone
En ik geef toe, plaatselijk kan het erg verschillen
En voor zover ik zelf ervaring heb met alle netwerken kun je de drie GSM1800 netwerken eigenlijk wel over één kam scheren en Vodafone n KPN het voordeel van de twijfel gunnen wanneer het aankomt op binnendekking.........
Verwijderd
soms hoor je jezelf zo hard terug dat je die andere persoon niet verstaat....
maar schijnt dat dat nu over is....
ik neem nu iig een kpn abo, omdat die 0,0 per jaar kost en 0,0 installatie
ik heb vaak zat gehad dat we in de bossen waren en mensen met kpn/vodafone hadden geen ontvangst, en ik kon gewoon bellen, maar o2 is in gebouwen een stuk slechter dan kpn/voda, komt door het 1800 netwerk wat ze hebben...
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Verwijderd
ik heb ook een abonnementje van O2,
bereik is nie slecht, maar als je gewoon overal bereik wil hebben moet je gewoon kpn of vodafone nemen!
Maar, de ene keer krijg ik helemaal geen rekening, dan krijg ik weer een brief waarin staat dat ik ineens 3 maanden moet betalen en enz..
Altijd problemen, ook met de helpdesk..
Verwijderd
't Wordt btw T-Mobilelimit28 schreef op 27 juni 2002 @ 19:57:
Maar BEN ga ze naam ook veranderen maar hoe die zal heten weet ik niet meer. Want welk bij een mobiel winkel
Die diepe kelder dat is toch niet de uvis he???sharkzor schreef op 02 november 2002 @ 20:44:
o2 is zeker nie slecht hoor. ik heb het al jaaaren en bevalt prima. heel soms in een diepe kelder dat je geen bereik heb, maar daar heb ik nauwelijks last van...
Maar het probleem was dat m'n nummer nog niet 'afgemeld' was door de vorige gebruiker van m'n nummer. (snap je het nog
Die envelop heb ik dus al 3 keer ingestuurd en 3 keer terug gekregen, met de melding dat het nummer al bezet was
DUSSSSSS........ heb ik gebeld naar de klantenservice hoe dit kon. Conclusie; de vorige gebruiker had zich niet afgemeld. Allemaal keurig opgelost, ik wacht alleen nog op m'n 10€. De klantenservice van vodafone is dus goed.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Audi: Vorsprung durch Technik
Het grote verschill tussen de 2 is da Vodafone het administratief beter op orde heeft dan O2 daar tegen over staat dat O2 weer wat goedkoper is.
En het bereik maakt allemaal zoveel niet uit. Ik weet plaatsen waar vodafone geen bereik heeft maar ook plaatsen waar O2 geen bereik heeft dus dat is maar net waar je woont.
Dat heb ik ook gehad. Toen heb ik maar dat gratis nummer van ze gebeld via de vaste telefoon. En toen kreeg ik het beltegoed binnen de afgesproken termijn. Maar ik ben nu nog steeds niet geregistreerd en krijg ook nooit die foldertjes van ze. Maar dat boeit niet.computerboer schreef op 03 november 2002 @ 12:31:
Laatst had ik een probleem met zo'n actie van Vodafone. Ik had namelijk nog 10€ beltegoed tegoeden een gratis verzekering van je SIM kaart.
Maar het probleem was dat m'n nummer nog niet 'afgemeld' was door de vorige gebruiker van m'n nummer. (snap je het nog) Je moet een envelop insturen mét het nieuwe telefoonnummer om de verzekering en beltegoed te krijgen.
Die envelop heb ik dus al 3 keer ingestuurd en 3 keer terug gekregen, met de melding dat het nummer al bezet was
DUSSSSSS........ heb ik gebeld naar de klantenservice hoe dit kon. Conclusie; de vorige gebruiker had zich niet afgemeld. Allemaal keurig opgelost, ik wacht alleen nog op m'n 10€. De klantenservice van vodafone is dus goed.
Zelf heb ik in gebouwen (op het shell pand na (daar heeft geen enkele provider bereik)) geen noemenswaardige problemen gehad, ok in een lift wil O2 nog wel eens uitvallen.
Daar tegenover staat het voordelige kostenplaatje.
De klantenservice is echter wel knudde, tot het moment dat mijn mobieltje werd gejat had ik nooit problemen maar even een nieuwe simkaart aansluiten blijkt erg moeilijk te zijn voor de O2 personen. Tevens blinken ze niet uit in duidelijkheid op hun facturen.
Steevast staan de gesprekken die iemand anders met je voicemail voert (je voicemail inspreken dus) op de factuur als gesprekken die jij als doorschakeling moet betalen, na een telefoontje met de afdeling incasso wordt dat snel gerestitueerd.
Al met al heb je geen bezwaar tegen af en toe een telefoontje plegen (0800nr) om je rekening goed te krijgen heb je aan O2 best een redelijk goede provider (beter bereik dan dutchtone en ben in rare gebieden zoals de achterhoek en zuid limburg) ga je toch voor kwaliteit en maakt een wat hogere prijs daarbij niet zoveel uit kies dan voor KPN of Vodafone (schelen elkaar eigenlijk niets qua prijs)
Verwijderd
O2 sucks
niks anders dan problemen mee, ik moet 9 van de 10x met mijn eigen phone gaan bellen, omdat mijn baas te beroerd is om een paar euro meer te lappen voor een beter netwerk.