Multiplier wil niet lager meer dan 10.5 !!!

Pagina: 1
Acties:

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb een Athlon Thunderbird 1200 Mhz die ik heb overclocked naar 1466 Mhz dmv 11x133, maar nu ben ik er pas achter dat 't beter is om de fsb te verhogen ipv de multiplier (jaja kweet 't ;)), dus wilde ik in m'n bios de multiplier verlagen naar 9 of 10 en dan m'n fsb wat op te schroeven, maar ik kan m'n multiplier niet lager meer instellen dan 10.5!!! 't rijtje loopt tot 15.. echter wanneer ik m'n multiplier op 'default' zet, dan loopt m'n processor weer op 1200 Mhz (9x133)..

Hoe kan dit? Ik zelf denk dat 't komt omdat ik m'n bios heb geflashed wanneer m'n multiplier op 11 stond of iets dergelijks? Of is het iets anders.. :?

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Dan heb je hem misschien niet goed unlockt. Komt wel vaker voor dat als er iets niet goed is gegaan bij het unlocken dat een aantal multipliers het niet meer doen.

MechWarrior || Monsters Game

• Erik1
  • Niet online
Misschien heb je wat koelpasta geknoeid op wat bruggetjes?

Verwijderd

ik heb hetzelfde gehad met een bios.
ik had mijn duron ook lopen op 1000 Mhz, terwijl het een 800 is.
Na een biosupgrade had hij van 1000 Mhz de default setting gemaakt.
Oplossing?
FF de bios resetten met het jumpertje.
(makkelijk he)
:)

• blakez
Op zondag 23 juni 2002 14:05 schreef DJP het volgende:
ik heb hetzelfde gehad met een bios.
ik had mijn duron ook lopen op 1000 Mhz, terwijl het een 800 is.
Na een biosupgrade had hij van 1000 Mhz de default setting gemaakt.
Oplossing?
FF de bios resetten met het jumpertje.
(makkelijk he)
:)
En wanneer ik m'n bios nu reset? dan staat alles weer op de normale waarde, maar moet ik dan ook weer tot de nieuwe bios flashen of blijft die er wel opstaan?

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 14:07 schreef blakez het volgende:

[..]

En wanneer ik m'n bios nu reset? dan staat alles weer op de normale waarde, maar moet ik dan ook weer tot de nieuwe bios flashen of blijft die er wel opstaan?
Die blijft er op staan.

• blakez
Is het bios resetten via de jumper op het mobo eigenlijk precies 't zelfde als wanneer ik alle opties naar default load in m'n bios zelf.. Want dan kan ik wel vertellen dat hiermee m'n probleem nog niet opgelost is, want wanneer ik alles naar default load, dan gaat ie nog niet lager dan 10.5.. in m'n mobo boekje staat dat de multiplier orgineel van 5.5 naar 12 gaat, maar nu gaat ie van 10.5 naar 15.. best vreemd eigenlijk.. :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:25
Jij hebt je BIOS ooit een keer geflasht toen je multiplier op 10.5 stond zeker?

gewoon CMOS leegflikkeren en dan zou het weer moeten werken.

• blakez
Op zondag 23 juni 2002 16:20 schreef _JGC_ het volgende:
Jij hebt je BIOS ooit een keer geflasht toen je multiplier op 10.5 stond zeker?

gewoon CMOS leegflikkeren en dan zou het weer moeten werken.
Leg dan aub even uit hoe ik m'n CMOS gewoon leeg moet flikkeren.. >:)

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 16:30 schreef blakez het volgende:

[..]

Leg dan aub even uit hoe ik m'n CMOS gewoon leeg moet flikkeren.. >:)
Dat is het bios-reset jumpertje. (En dat doet meer dan met de hand alle waardes op default zetten)

edit: als/dan

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Precies, gewoon ff je kast openhalen en het jumpertje verzetten.
Je kunt ook het batterijtje er even uit halen, in dat geval moet je wel de 220 voeding even los koppelen.

En in dit geval wordt dus alles weer default, dus ook de tijd gaat weer terug naar bijv. 1/1/2000

• blakez
't is dus gelukt met die jumper even te veranderen.. m'n bios is weer gereset en ik kan nu weer een multiplier kiezen van 9 t/m 15.. alleen jammer dat m'n fsb niet hoger trekt dan 140 (hier geeft ie al artifacts) dus ik ben wel gedwongen om m'n multiplier te verhogen.. :(
Pagina: 1