Heb effe een vraagje over interne hubs. Ik houdt volgende week een lanparty en om genoeg poorten te creëren neemt iemand een interne hub mee (4poorten). Zelf heeft ie dat ding nooit gebruikt en weet niet hoe die werkt. Ding is wel volledig geïnstalled al. (drivers etc)
Maar goed, even de algemene vragen. Is die 4 poorts eigenlijk een 5 poorts waarbij de 5e poort eigenlijk de verbinding met het pc-slot is.
Gelden dezelfde regels als bij normale hubs? Dus
uplinkinternehub-uplinkswtich >cross
internehub-uplinkswtich >straight
internehub-normaleswitch poort>cross
internehub-nic >straight
Hoe zit het met de ip toewijzingen van de pc waar die in zit aangezien die met 4/5 poorten te maken heeft.
Merk van dat ding weet ik niet, maar gaat effe om het standaard verhaal dat ik weet wat ik kan verwachten.
Search leverde alleen op waar je ze kan kopen. En sites van fabrikanten hebben het mee over de specs dan over de manier van aansluiten.
Maar goed, even de algemene vragen. Is die 4 poorts eigenlijk een 5 poorts waarbij de 5e poort eigenlijk de verbinding met het pc-slot is.
Gelden dezelfde regels als bij normale hubs? Dus
uplinkinternehub-uplinkswtich >cross
internehub-uplinkswtich >straight
internehub-normaleswitch poort>cross
internehub-nic >straight
Hoe zit het met de ip toewijzingen van de pc waar die in zit aangezien die met 4/5 poorten te maken heeft.
Merk van dat ding weet ik niet, maar gaat effe om het standaard verhaal dat ik weet wat ik kan verwachten.
Search leverde alleen op waar je ze kan kopen. En sites van fabrikanten hebben het mee over de specs dan over de manier van aansluiten.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64