Toon posts:

problemen met harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude computer ( pentium 1 133 mhz ) en een nieuwe computer. De harde schrijf van de oude computer seagate 2.1gig had ik nodig om een paar bestanden op mijn nieuwe computer te krijgen.
Ik had hem dus geformat naar fat32 ( weet niet wat het was ) en vervolgens vol gepompt met bestanden.
Toen ik hem weer wilde aanslutien op de oude computer zaten er nog 2 .iso bestanden op en was ie fat 32. Ik wilde hem via een dos disk formatten. Maar nog voordat ik kon booten van disk gaf hij aan dat hij wel de primary master was. en toen stond er ineens:
verwijder schrijf of medium
druk op toets.

Toen heb ik hem geformateerd naar een fat ( geen fat32, geformat op nieuwe pc ) en toen was hetzelfde probleem.

Hoe kan ik dit oplossen??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

maak eens opnieuw partities aan (debug de schijf desnoods eerst) en ga vervolgens opnieuw foramtteren.

Verwijderd

Topicstarter
dus:
eerste debuggen en dan formatten,
maar naar welke bestandssysteem?

Verwijderd

Topicstarter
Hier een vreind van rodegier:
Weet iemand een proggie waarmee de schijf eens grondig schoongeveegd kan worden? Misschien helpt een niet-M$ proggie hiertegen. Verder zou ik als bestandssysteem Fat32 adviseren, aangezien je schijf groter dan 512 MB is...

Suc6 ermee!

Bartus

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Eerst effe FDisk gebruiken, partities indelen, en dan de partities formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken Fdisk, maar ben op zoek naar een beter (lees: uitgebreider) proggie. (Patition magic past niet op 1 flop, dus bij voorkeur een klein progie)

Bartus

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bij PartitionMagic kun je rescuedisks aanmaken, zijn dan geloof ik 2 of 3 diskettes (afhankelijk van je versie). Ik heb tot nu toe genoeg gehad aan FDisk in zo'n gevallen :)
Pagina: 1