Mensen,
Zouden jullie eens iets kunnen doen aan de postings m.b.t. BIOS passwords van laptops hacken? Bij iedere fabrikant kun je teruggaan en (soms tegen betaling) een BIOS password eruit laten halen. Iedereen weet dat daarbij het serienummer van de laptop wordt gecontroleerd. Het is werkelijk ongelooflijk wat een smoezen er worden verzonnen. Gebruik de search maar eens, een paar voorbeelden:
Zouden jullie eens iets kunnen doen aan de postings m.b.t. BIOS passwords van laptops hacken? Bij iedere fabrikant kun je teruggaan en (soms tegen betaling) een BIOS password eruit laten halen. Iedereen weet dat daarbij het serienummer van de laptop wordt gecontroleerd. Het is werkelijk ongelooflijk wat een smoezen er worden verzonnen. Gebruik de search maar eens, een paar voorbeelden:
Zouden dit soort zaken niet gewoon verboden moeten worden? De volgende keer is het onze laptop!Door Snurp - donderdag 16 augustus 2001 01:28
Tja, dat krijg je als je iemand anders met je laptop laat spelen. Er zit nu een password op voor zowel de bios als het booten van het systeem.
Iemand enig idee hoe ik deze eruit kan halen?
Door Skimmer - zondag 19 augustus 2001 23:57
Een maand of vier geleden kwam me pa met een oude laptop van zijn werk thuis.
Hij wist me daarbij te vertellen dat de monitor het volgens de vorige eigenaar niet meer deed. Die goede man had deze laptop inmiddels een jaar of 2/3 in de kast liggen wist hij veel... Ik dus snel die laptop aansluiten en zien of er wat te redden viel.
Wat ziet mijn oog? Scherm werkt!!
Maar helaas het eerste wat in mijn beeld verschijnt is: "Password:_"
Ik dus eerst op de reguliere methode geprobeerd dat password te achterhalen (me pa heb het zijn collega gevraagd, maar aangezien dat ding dus al een milenium roest lag te verzamelen, weet hij het niet meer . hij had wel een paar tips, maar die hebben mij niet verder geholpen )
Wie o wie kan mij helpen dit oudje weer aan het werk te krijgen???
Door Ryushe - dinsdag 02 januari 2001 00:21
nou heb ik een 166 mhz Toshiba Tecra gehad van iemand die er niks mee kon, en nou zit er zo'n verdomd Boot EN Bios Password in.
Ik heb er al batterijen uitgesloopt en 24 uur laten liggen zonder batterijen, maar maakt niks uit.
Iemand een suggestie?
Door D3NN1S - dinsdag 03 juli 2001 23:48
Wij hebben op dit moment een HP Omnibook 6000 van een klant bij ons staan. Deze laptop heeft een biospass die de eigenaar is vergeten. Nu heeft een of andere nono van een verkoper beloofd dat wij dat er wel ff uithalen voordat ie volgende week op reis moet. heeft iemand enig idee of er een standaard wachtwoord voor deze notebook is? of dat er een andere manier is om het wachtwoord eruit te krijgen? ik heb al met HP gebeld maar dan moet het notebook daarheen en aangezien deze knakker volgende week op vakantie moet met dat ding is dat dus geen optie HELLUPPP!!!
Door eppo666 - vrijdag 05 januari 2001 10:36
weet toevallig ieman hoe bij een compaq contura 420 het bios password te omzeilen valt.
ding is weggegooid op mijn werk,is alleen met een bios passwrd beveiligd en dus niet te gebruiken.
iemand die iets weet,bij voorbaat dank.
Door activit - dinsdag 11 juni 2002 19:00
Ik heb een EERLIJKE sony vaio PCG-Z600-TEK laptop met een Intel 440ZX Mainboard. Er zit een wachtwoord op de bios en dat wachtwoord zorgt ervoor dat ik de laptop niet kan booten. Het wachtwoordschermpje verschijnt dus al VOOR dat de daadwerkelijke biosbewerkingen uitgevoerd worden
Sony kan em niet helpen omdat ik de originele aankoopspapieren niet heb en de produkt/seriecode aan de onderzijde onleesbaar is geworden door al het geschuif. Ik hoop dat iemand me kan helpen. dankubijvoorbaat!