Toon posts:

Roxio easy CD creator 5 platinum werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb tot voor kort altijd CD's gebrand m.b.v. easy CD creator 4 - geen problemen. Sinds kort heb ik Roxio easy CD creator 5 platinum. Als ik hiermee een CD brand, worden de tracks er opgezet, maar als ik de CD vefvolgen afspeel op de CD-speler of op de computer, is er geen geluid. De tracks staan erop want in het display van de CD-speler kan je de tijd zien vestrijken. Als ik een commerciele CD copieer en je speelt hem vervolgens af op de computer, worden zelfs de tracks met naam weergegeven en zie je ze ook afspelen, maar er is geen geluid. Ik heb het inmiddels op alle manieren geprobeerd (volgens mij), maar het lukt niet. Ik gebruik overigens windows 98, dus geen XP.
Wie kent dit probleem of wie heeft er een goede tip voor mij.
Ik heb het ook al op de Roxio site geprobeerd, maar daar komt men niet veel verder dan de tip om een ander merk CD te gebruiken.

Help!!!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:11

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Goeie vraag, misschien moeten er nieuwe ASPI drivers geinstalleerd worden? :?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn ASPI drivers en hoe doe ja dat???

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:47
av>sa

Verwijderd

is het 1 grote track zonder geluid? dan heb je data cd gekozen ipv audio cd

Verwijderd

Topicstarter
Nee,
Ik heb hiervoor met de vorige versie van easy cd creator al veel audio en data CD's gebrand. Overigens heb ik met de 5 platinum versie wel een CD met clips gebrand, dat ging prima.
Op de audio CD's die ik met de 5 platinum versie heb gemaakt, staan netjes alle tracks, maar er komt geen geluid!!! zowel niet als ik hem op de huis CD-speler afspeel als op de computer. Alle tracks worden wel visueel op het scherm zichtbaar.

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:35

RUFFNECK

Poentje

Alle patches en updates voor je OS van de roxio site halen, zou ik zeggen. Vooral in XP wil dit nog wel es helpen.
Verder zijn de nieuwste ASPI drivers op www.adaptec.com te vinden :)

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

ASPI drivers hebben met de aansturing van je drives te maken, als ik me niet vergis ook met digital informatie. Probeer deze anders maar eens http://www.whdl16709.pwp.blueyonder.co.uk/downloads103/CompelWinAspi460.zip

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zondag 23 juni 2002 13:50 schreef RUFFNECK het volgende:
Alle patches en updates voor je OS van de roxio site halen, zou ik zeggen. Vooral in XP wil dit nog wel es helpen.
Verder zijn de nieuwste ASPI drivers op www.adaptec.com te vinden :)
Ff lezen, want hij gebruikt 98 geen XP. |:(

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Op zondag 23 juni 2002 13:54 schreef MST_Morpheus het volgende:

[..]

Ff lezen, want hij gebruikt 98 geen XP. |:(
Ik zei ook voor je OS en ik zei dat van XP omdat dat gewoon zo is (dat verhelpen onder XP - moest ik doen). Ik heb et heus wel gelezen hoor, niet direkt conclusies trekken met een |:(

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zondag 23 juni 2002 13:56 schreef RUFFNECK het volgende:

[..]

Ik zei ook voor je OS en ik zei dat van XP omdat dat gewoon zo is (dat verhelpen onder XP - moest ik doen). Ik heb et heus wel gelezen hoor, niet direkt conclusies trekken met een |:(
Excussez moi (oid, mijn Frans is niet zo goed..)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,
maar ik ben niet zo'n computer held. Wat bedoel je met:
"Alle patches en updates voor je OS ..."???

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 14:01 schreef lkrook het volgende:
Sorry,
Ga naar Windows Update en kijk of daar nog wat updates te downloaden zijn.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Op zondag 23 juni 2002 14:01 schreef lkrook het volgende:
Sorry,
Nou op de site van roxio zijn er dus files die je misschien moet downloaden om je easy cd creator goed met jou OS te laten werken. Uitleg en wat het doet gaat er ook bijstaan. Ik heb dit meoten doen onder XP ooit eens, voor 98 weet ik niet. (ff zgm. uitgelegd). Check et ff zou ik zeggen. Verder is dat van de ASPI ook een idee om dat te downloaden en te kijken of je ASPI files wel up-to-date zijn. Suc6

edit: Je zei dat je versie 5 gebruikt. Indien je geen 5.1 bedoelt, kan je het misschien updaten naar 5.1 dus.
http://www.roxio.com/en/support/roxio_support/ecdc/ecdc_plat_51_updt.html

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Op zondag 23 juni 2002 14:03 schreef blackd het volgende:

[..]

Ga naar Windows Update en kijk of daar nog wat updates te downloaden zijn.
Kan ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels via de Roxio site mijn versie geupgrade tot 5.1.0.104. Nog steeds zelfde resultaat.
Ik heb mijn ASPI file gecontroleerd en deze blijkt niet goed te zijn, namelijk versie 1 en moet zijn 4.60. Heb geprobeerd deze te downloaden van de Adaptec site, maar dit lukt niet. Downloaden lukt wel, maar unzippen lukt niet. Ik krijg de volgende melding:
No qualified Adaptec product detected on this system.
Wat nu te doen?

Verwijderd

Dan gebruik je ForceAspi, dat is ook versie 4.6, alleen die installeert wel.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ForceAspi down load gebeurt er het volgende:
Ik ontvang een ZIP file met de naam frcASPI17. Als ik deze vervolgens open, wordt Quick Time Player geopend. Is dit de bedoeling??? Hoe krijg je dan vervolgens de ASPI file?
Alvast bedankt voor de hulp.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Op zondag 23 juni 2002 14:00 schreef MST_Morpheus het volgende:

[..]

Excussez moi (oid, mijn Frans is niet zo goed..)
En je bent nog wel een week in Frankrijk geweest zeg! :P
Maar ff ontopic als ik dit zo lees lkrook over geen zipjes kunnen openen en als je ze dubbelklikt dat quicktime start dan begin ik toch vaag te vermoeden dat niet roxio ECDC aan het gort ligt maar dat je win98 ligt te k*tten..

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik had precies dezelfde probleem als jij !

Oplossing, ik ben overgestapt naar Nero ! :)

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
Beste chello 2000,
Jij had hetzelfde probleem als ik? op welk probleem doel je dan, niet goed werken van Roxio of niet kunnen binnenhalen van de ASPI file??? en begrijp ik nu dat je geen Roxio meer gebruikt?

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Op maandag 24 juni 2002 11:10 schreef Chello200 het volgende:
Ik had precies dehetzelfde probleem als jij !

Oplossing, ik ben overgestapt naar Nero ! :)
Dat is helemaal geen oplossing, dat is alleen het vermijden van het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu toch waarschijnlijk het probleem opgelost. Zoals aanbevolen nieuwe ASPI 4.6 file geinstalleerd (aangezien het unzippen van de ASPI file eerst niet lukte, heb ik winzip opnieuw geinstalleerd, daarna met een ASPI-repair programmaatje van Sony en met Force ASPI mijn ASPI file geschikt gemaakt). Nu werkt in ieder geval de CD-copy module van Roxio. De rest heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ga er vanuit dat dat nu ook wel zal werken. Overigens begint na het installeren van de nieuwe ASPI-file windows te sputteren met de mededeling dat je een file vervangt door een oudere versie. Dat begreep ik niet want volgens mij is het juist een nieuwere versie, maar heb de mededeling genegeerd.

Allen die gereageerd hebben bedankt voor de tips.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 juni 2002 @ 09:31:
Ik heb nu toch waarschijnlijk het probleem opgelost. Zoals aanbevolen nieuwe ASPI 4.6 file geinstalleerd (aangezien het unzippen van de ASPI file eerst niet lukte, heb ik winzip opnieuw geinstalleerd, daarna met een ASPI-repair programmaatje van Sony en met Force ASPI mijn ASPI file geschikt gemaakt). Nu werkt in ieder geval de CD-copy module van Roxio. De rest heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ga er vanuit dat dat nu ook wel zal werken. Overigens begint na het installeren van de nieuwe ASPI-file windows te sputteren met de mededeling dat je een file vervangt door een oudere versie. Dat begreep ik niet want volgens mij is het juist een nieuwere versie, maar heb de mededeling genegeerd.

Allen die gereageerd hebben bedankt voor de tips.
ikheb net hetzelfde probleem maar ikbegrijp het niet goed: waar kan ik die ASPI-files halen? en hoe installeer ik ze?

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 21:10:
[...]

ikheb net hetzelfde probleem maar ikbegrijp het niet goed: waar kan ik die ASPI-files halen? en hoe installeer ik ze?
ASPI drivers

Ik hoop dat ze werken, draai zelf met Nero. Heb je niet van dit soort geintjes.

Pagina: 1