[AV] Topic dicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Naar aanleiding van het dichtgooien van dit [topic=531205/1/50] topic, wil ik graag toch even wat melden,

1). Uit de faq:Je hebt daadwerkelijk wel gezocht en je topic is toch gesloten
Als je topic, met in de opening alleen een simpele probleemstelling, toch gesloten is en je hebt wel al gezocht en de zaken ook daadwerkelijk geprobeerd, neem dan contact op met de mod en leg dat uit. Dan kan je wellicht je topic weer openen. Wil je dit voorkomen, zet er dan bij dat je al wat topics gevonden hebt en welke dat waren en dat de oplossingen daar niet werkten. De standaard disclaimer "Ik heb gezocht" zonder uitleg wordt genegeerd, net als de NOFI of wat dan ook.

Ik moet dus bij elk topic wat ik open vermelden dat ik de search heb gebruikt en toch wel enorm mijn best heb gedaan om het "probleem" op te lossen, lijkt me vrij nutteloos.

2).Nog 1 uit de faq, Een mod kan je via mail of ICQ bereiken, dat werkt vele malen sneller en handiger dan via het forum. Vaak is het niet nodig om te gaan discussiëren omdat de reden duidelijk in de sluitmessage staat. Als je een topic opent in LA en het is echt overduidelijk waarom je topic op slot gaat, dan zal dat resulteren in een officiële waarschuwing

Heb ik geprobeerd er reageert niemand.

3).De search die JVS aanreikt bestaat uit 6 paginas onzinnig geneuzel waar geen enkele oplossing wordt aangedragen voor mijn (voor iedereen hier waarschijnlijk erg simpele) vraag.

4).Een forum dient er volgens mij toe om mensen die de dezelfde interesse hebben met elkaar te laten communiceren en elkaar te kunnen helpen, Het laatste jaar schijnt dit niet meer op normale basis te kunnen terwijl er in die aklige HK 35 miljoen onzinnige topics staan worden serieuze vragen dichtgegooid onder het mom van een te laag niveau.

Samengevat, als je niet wil antwoorden omdat het in jouw ogen te simpel is antwoord dan gewoon niet en dan verdwijnt het topic vanzelf.
Als iemand het antwoord wel weet geef het en het topic is ook zo weer weg.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Uit je topic:
Op vrijdag 21 juni 2002 20:05 schreef SH007 het volgende:
Met nero kun je een gecombineerde Cd maken. Probeer dat eens :)
Op vrijdag 21 juni 2002 20:05 schreef veldmuis het volgende:
nero mixed cd maken :?

= niet zo moeilijk hoor :)
Op vrijdag 21 juni 2002 20:05 schreef dominicbout het volgende:
Gewoon een mixed mode cd maken toch? (Is een setting waarvoor je kunt kiezen in je favoriete burn-app.)
En daarna vraag jij weer doodleuk:
Op zaterdag 22 juni 2002 17:32 schreef Jur het volgende:
Kick :)

Weet er nou niemand hoe ik een cd maak die afspeelt in een dvd(video cd) en een gewone cd speler (audio cd) gecombineerd :'(
Sja, dan breekt mijn klomp ook hoor :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Tis wel een beetje jammer dat die oplossing niet werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 23 juni 2002 13:21 schreef Jur het volgende:
Tis wel een beetje jammer dat die oplossing niet werkt....
Dan doe je het niet goed, want die functies zitten niet voor niks in zo'n brand-programma.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 13:21 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dan doe je het niet goed, want die functies zitten niet voor niks in zo'n brand-programma.
Nu zijn we er dus eindelijk :) als iemand nou mij even kan uitleggen hoe ik het dan wel kan doen...want ik heb hier al een stuk of 8 toasters en mijn cd's raken op...
Kwil wel vertellen wat ik tot nu toe allemaal heb geprobeerd maar daar zit ik nu in het verkeerde forum voor LA >:) en aangezien mijn vorige topic dicht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 14:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

[topic=380629/1/999]

die al gelezen? Overigens de 6e van de "pagina's vol onzin"

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Deze "oplossing" heb ik natuurlijk al gelezen zelfs voor ik het topic opende ,hier gaat het echter om een cd speler en een computer en niet om een cd speler en een dvd(video cd) speler...
Dus dit is voor mijn geval geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

owkay, dan gaat je topic weer open. Maar dan moet je er wel even bijzetten dat je die oplossingen dus geprobeerd hebt, en dat ook cd-extra (dat andere topic) niet werkt.

Zeg ook wat je WEL ziet (bijvoorbeeld dat je wel een clipje op je PC ziet ofzo) als je het wel zo probeert. Of een foutmelding ofzo. Zoals het er nu staat, lijkt het wel alsof je niet eens geprobeerd hebt die dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 13:30 schreef JvS het volgende:
[topic=380629/1/999]

die al gelezen? Overigens de 6e van de "pagina's vol onzin"
Moeilijk hè, lezen... |:(
Hij wil toch een VCD maken, en geen pr0n-AVI'tje op een CD'tje branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 23 juni 2002 13:42 schreef KIP het volgende:

[..]

Hij wil toch een VCD maken, en geen pr0n-AVI'tje op een CD'tje branden.
tsss, doe eens normaal jij. Moet je beide topicstarts eens vergelijken:
Hoe krijg ik in vredesnaam een videoclip (videocd) en een audionummer (wav) gecombineerd op 1 cd.
Kwil dus en in een gewone cd speler het wavje kunnen luisteren en op een dvd speler de clip kunnen zien en het wavje kunnen horen.
Apart lukt het allemaal wel maar gecombineerd niet, het liefst ook de wav als eerste op de cd en de clip als tweede
en
Je ziet tegenwoordig veel cd's waar als bonus een videoclip bijzit.
Nou lukt het mij wel een gemixte cd te maken, maar dan is de data-sectie altijd Track 1, is het niet mogelijk om de data als laatste track te branden en liefst zo dat de audio-cd-speler hem niet eens pakt?

Bij 'originele' albums zie je ook dat de videoclip/data in je cd-speler niet wordt herkend, in de cd-romspeler wel.
Ziet er wel overeenkomstig uit toch.

Doe eens ff relaxed ofzo als je niets te melden hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 23 juni 2002 13:42 schreef KIP het volgende:
Relax. Kip, je bent een:

http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/37533

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 13:45 schreef JvS het volgende:

[..]

tsss, doe eens normaal jij. Moet je beide topicstarts eens vergelijken:
[..]

en
[..]

Ziet er wel overeenkomstig uit toch.

Doe eens ff relaxed ofzo als je niets te melden hebt...
Ik word er een beetje moe van dat er tegenwoordig alleen maar naar de search wordt verwezen waar over het algemeen weinig zinnigs in staat.
Het lijkt me dat een 'forum' een andere functie heeft dan alleen zoekvenstertje.
Wat ook vreemd is, is dat hele simpele vragen wel open blijven, maar als het iets te moeilijk wordt is het: UTFS, SLOT, einde.
Verder wens ik iedereen wel een prettig weekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 13:47 schreef Exirion het volgende:

[..]

Relax. Kip, je bent een:

http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/37533

:P
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Het hoort eigenlijk niet bij dit topic maar omdat (kut:? :P)KIP er toch over begint, wil ik eigenlijk er nog wel iets over kwijt.

Was dit hele LA topic nou wel nodig geweest? Had dat topic niet gewoon open kunnen blijven?
De topicstarter had in zijn post niet gezet waar hij al had gekeken, dat is misschien fout. Maar zet dan een post neer: "Waar heb je al gezocht?", i.p.v. gelijk een slot erop te gooien.

Verder is de manier waarop dit topic dicht is gegaan ook niet alles. JvS geeft een linkje naar de search, een soort UTFS dus. (Iets was wij users niet mogen :P)
Vervolgens gaat het topic meteen dicht en moet een user in LA maar komen uitleggen DAT hij al gezocht heeft. En DAT er in die topics niets staat. Had JvS niet gewoon die link neer kunnen zetten, of (nog beter) meteen wat links naar de topics uit de search en het topic nog even open kunnen laten. Zodat de user tijd had om daarop te reageren.

Natuurlijk was de topicstart niet goed, maar een mogelijkheid om alles duidelijker te maken heeft de user ook niet echt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Dank u dat mijn topicje weer open is,

Blijft natuurlijk wel staan dat het allemaal een beetje moeilijk gaat het laatste jaar, zie mijn eerste post.
Ik begrijp best dat men probeert om enig beleid toe te passen in een forum zo groot als GOT ,maar draaft men over het algemeen niet een beetje door.
Toen ik me hier regde hoefde ik niet 26 paginas faq door te lezen om een topic te openen.
De functie van een forum als dit is voor mij gewoon heel simpel,als gelijk gestemde zielen elkaar helpen met een beetje humor, en niet elkaar afzeiken met bijdehandte opmerkingen(zeg dan niets).
Over dit onderwerp bestaan ook al 234 topics dat weet ik en ik begrijp de problematiek ook wel maar laten we met ze allen proberen om het een beetje leuk te houden......en het en forum te laten blijven en niet een of andere door egos verziekte politiestaat want dat zou heel jammer zijn, en in termijn de doodsteek..... van wat eens een leuk forum was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 23 juni 2002 14:19 schreef MikeN het volgende:
Verder is de manier waarop dit topic dicht is gegaan ook niet alles. JvS geeft een linkje naar de search, een soort UTFS dus. (Iets was wij users niet mogen :P)
Vervolgens gaat het topic meteen dicht en moet een user in LA maar komen uitleggen DAT hij al gezocht heeft. En DAT er in die topics niets staat. Had JvS niet gewoon die link neer kunnen zetten, of (nog beter) meteen wat links naar de topics uit de search en het topic nog even open kunnen laten. Zodat de user tijd had om daarop te reageren.
Nu draai je het om... Ik heb in de policy van AV gewoon duidelijk staan dat het gewenst is om duidelijk aan te geven wat je gedaan hebt:
AV faq:

De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast! Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat je laat merken dat je al flink bezig bent geweest, of wanneer je de nodige aandacht hebt besteed aan je discussiepunt.
Het topic ging trouwens pas dicht, na die ene post met "iemand een idee nou?" waaruit niet echt bleek dat hij(jij?:P) het geprobeerd had.
Ik moet dus bij elk topic wat ik open vermelden dat ik de search heb gebruikt en toch wel enorm mijn best heb gedaan om het "probleem" op te lossen, lijkt me vrij nutteloos.
Mij niet, je laat even merken wat je al geprobeerd hebt en meldt dat die zaken niet werken, zodat je die tips niet meer krijgt. Veel zaken zijn gewoon makkelijk te vinden en mensen die niet zoeken en dat ook weigeren zijn een beetje een plaag.

Door aan te geven wat je al geprobeerd hebt, maak je duidelijk dat je al dingen geprobeerd hebt, waardoor je topic wat meer 'waard' wordt. Het is de enige manier om het niveau en de herhalingsgraad in de hand te houden. Het valt gewoon onder de stap "volledig verhaal doen".

Je kan er trouwens de klok op gelijk zetten, topics met maar een regel in de topicstart gaan veel sneller dicht omdat ze gewoon NIET opschieten:
Mijn TV out is Zwart/wit, wat moet ik doen
of nog erger, de zin "ik heb gezocht" er loos/los bij. En dan blijkt dat hij/zij een svhs-scart verloop plug op een TV die geen svhs ondersteunt heeft, of NTSC in de drivers aan heeft staan of een combinatie daarvan. Zaken die echt al 1000x als tips bij [search=tv-out zwart wit] ofzo staan... Zulke topics schieten meer op als je vertelt dat die zaken het dus niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Het laatste wat ik nog even toe wilde voegen is dat het allemaal niet zo makkelijk is als het lijkt zie de laatste replies in het topic [topic=531205/1/50]
Dus ik zou aan een ieder willen vragen kijk verder dan je neus lang is bij het beantwoorden van ogenschijnlijk makkelijke vragen, want ook bij de eerste vraag (hoewel niet helemaal duidelijk geformuleerd) kon je er al uithalen dat het niet zo makkelijk was (dan doel ik specifiek op de eerste antwoorden van mensen die hetzelf niet weten en dus maar een antwoord geven in de trend van wat ben jij toch dom dat doe je zo en zo,wat dus niet werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 23 juni 2002 15:34 schreef Jur het volgende:
(dan doel ik specifiek op de eerste antwoorden van mensen die hetzelf niet weten en dus maar een antwoord geven in de trend van wat ben jij toch dom dat doe je zo en zo,wat dus niet werkt).
Mjah, dat voorkom je dus door neer te zetten dat je al dat gelezen hebt...

BTW:
[topic=532505/1/999]

Dat bedoel ik dus.

Pagina: 1