Ik heb laatst allemaal losse onderdelen gekocht om een nieuw PC-tje in elkaar te zetten. Ik zet alles leuk in elkaar, ik heb erg gelet op statische electriciteit. Heb ik eindelijk alles erin, sluit ik de stekkers aan, druk de stroom knop aan -> niks... hij doet gewoon helemaal niks! De fans gaan wel draaien enzo, de HD draait, de CD-Rom spelers ook, maar er gebeurt niks! ik krijg geen beeld, geen piepjes, niks.
Ik heb alles er toen weer uitgehaald en alleen de MB, de processor, de memory en de videokaart erin gelaten en het nog eens geprobeerd -> nog niks! Ik heb de videokaart en de memory in een andere (oude wel werkende) PC van mij geprobeerd, die deden het prima.
Ik heb twee van die moederborden (ik zet twee PC's in elkaar), dus ik heb de andere er ook nog in gezet -> hetzelfde: niks!
Ik heb ook twee processoren (toevallig
) en die heb ik ook allebei geprobeerd -> allebei hetzelfde.
Daarna heb ik het ook nog met een andere videokaart (TNT2) en andere memory (64MB noname) geprobeerd in dat nieuwe systeem, ook niks (de hele tijd geen piepjes en geen beeld).
Nou mijn vraag -> waar ligt dit aan? iemand een idee? ligt dit aan mijn MB of aan de processor (de rest doet het namelijk)?
Ik zal nog even de configuratie ophoesten:
MB: ECS EliteGroup K7S5A
Processor: Athlon XP 1600 Mhz/ Duron 1000 Mhz
Memory: 256 MB PC133
Videokaart: MSI Geforce4 MX440 64MB DDR
Het zit em niet in jumpers, die zijn er niet
Ik heb echt geen idee meer wat het zou kunnen zijn
ik ben radeloos!
Ik heb alles er toen weer uitgehaald en alleen de MB, de processor, de memory en de videokaart erin gelaten en het nog eens geprobeerd -> nog niks! Ik heb de videokaart en de memory in een andere (oude wel werkende) PC van mij geprobeerd, die deden het prima.
Ik heb twee van die moederborden (ik zet twee PC's in elkaar), dus ik heb de andere er ook nog in gezet -> hetzelfde: niks!
Ik heb ook twee processoren (toevallig
Daarna heb ik het ook nog met een andere videokaart (TNT2) en andere memory (64MB noname) geprobeerd in dat nieuwe systeem, ook niks (de hele tijd geen piepjes en geen beeld).
Nou mijn vraag -> waar ligt dit aan? iemand een idee? ligt dit aan mijn MB of aan de processor (de rest doet het namelijk)?
Ik zal nog even de configuratie ophoesten:
MB: ECS EliteGroup K7S5A
Processor: Athlon XP 1600 Mhz/ Duron 1000 Mhz
Memory: 256 MB PC133
Videokaart: MSI Geforce4 MX440 64MB DDR
Het zit em niet in jumpers, die zijn er niet
Ik heb echt geen idee meer wat het zou kunnen zijn