ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)
van carver
Verwijderd
Heb je ook al gekeken naar Crown, schijnt ook wel leuk speelgoed te zijn!
Volgens mij gebruikt hij gewoon zijn comp-speakers als top
Topjes had ik al bijna, ik had bijna twee Jbl hoorns, maar die waren net voor mijn neus weggekaapt. Maar ik ga in ieder geval wel biampen.
Dus 3000,- voor een x-over plus amp, of dikke 2000,- voor alleen een amp. En als hij nog een idee heeft voor topjes die mee kunnen komen met mijn EAW's, het liefst eigenlijk losse hoorns (geen long throw), dan hou ik me ook aanbevolen.
En heeft hij eigenlijk nog 2e hands? Da's namelijk wel aantrekkelijk, meer versterker voor je geld. Alvast bedankt in ieder geval.
Jag
en belt mijn nog op geloof dat hij geen 1800 meer had liggen maar hij ging even kijken
Edit: <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Volgens mij gebruikt hij gewoon zijn comp-speakers als top :P[/quote]Wil je NOOIT meer mijn B&W DM604s uitschelden voor comp speakers ;)!
Jag
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp hoor je nu toch wel iets teveel bassen
Nou, zoals het nu zit is nogal ingewikkeld maar ok, hier een poging:
Er is een verbinding tussen een preout (uitgang net na voorversterker) naar de line in van mijn sub, en ik heb de "speaker" van mijn sub eraf gehaald, en daar twee EAWs op aangesloten. Ik gebruik nu dus de versterker van mijn Yamaha YST-SW300 voor mijn EAWs. De low pass filter op mijn sub staat nu op zo'n 90Hz, dus mijn EAWs geven alles onder de 90hz weer.
Er is ook een verbinding tussen mijn preamp en power amp van Pioneer, en die versterkt dus gewoon een full range signaal voor mijn B&Ws.
Ik heb ook geprobeerd om een x-over tussen mijn voor- en eindversterker te zetten, op de volgende manier:
pre-amp -- sub x-over (high pass: 100Hz) -- power amp.
En dan de low pass op mijn sub op 100Hz. Dan geven mijn EAWs alles onder de 100hz weer, en mijn B&Ws alles boven de 100Hz. Dat is op zich veel beter, alleen kan mijn versterker niet echt waarderen dat er een x-over tussen de pre- en poweramp zit, want als je de souce direct uit zet, dat geeft echt een enorm verschil, en dat hoort niet. Ook als de source direct aanstaat klinkt het geluid niet zoals het moet. Dat komt door een impedantie probleem, de power amp "ziet" een andere impedantie als er een andere x-over tussen de pre- en poweramp zit, en dat geeft kennelijk problemen.
Ik heb overigens geen probleem met teveel bass, gewoon een kwestie van de EAWs zachtjes zetten (dat kan met de volume control van de Yamaha sub amp). Hij moet trouwens wel idioot zacht vanwege de gigantisch hoge gevoeliheid van de EAWs (107 dB bij 1 Watt op 1 meter) tov mijn B&Ws (die gewoon 90 dB bij 1 Watt op 1 meter zijn). Toen de speaker van de sub nog aangesloten stond (wat normaal is), stond het volume op streepje 5 ongeveer (da's de helft) en nu op 1.5, en dan nog heb ik soms dat het te hard is. Die EAWs kunnen ook echt eng hard, echt eng hard! Jammer dat het zo moeilijk is om mijn power meters (die nu aan mijn B&Ws hangen) niet makkelijk op mijn EAWs aan te sluiten zijn (vanwege speakon connectoren ipv bare wire), kon ik eens kijken "hoe hard" 0.15 Watt is
Jag
Jag
Verwijderd
euhm, ok... Maar er komt toch oa het geluid van je comp uit????
Dus als ik het goed begrijp hoor je nu toch wel iets teveel bassen
Maar ik gebruikt mijn EAWs op zo'n volume dat ze mijn B&Ws een beetje aanvullen, en soms zet ik ze ook gewoon uit (vooral op hogere spls, als je oor wat gevoeliger wordt voor het laag).
Jag
ik zit te twijfelen tussen een paar merken
eaw,turbo sound
of tannoy reveal active studio monitoren
aleen waarom moet ik altijd van die dure merke hebben
die tannoy's klinken redelijk goed maar eaw kan hard en klinkt nogsteeds goed brrrrr moeilijke keus ik ga gewoon eerst maar weer is sparen en als ik dan weer een partij geld bij elkaar heb maar weer is gaan zoeken
want wat ik nu heb is best wel bagger
komt ook omdat t niet echt goed staat enzo
en een akai tuner/versterker uit t stenen tijdperk
En weet je al meer over de Carvers?
Jag
dus wordt begin volgend jaar
www.turbosound.co.uk
dat is ook goed spul
ken je tannoy wel?
over de carvers weet ik nog niet veel meer
maar als je t alleen voor thuis gebruikt kan je ook een minder sterke versterker pakken denk ik
en bij turbo sound vind ik de impact serie nogsteeds leuk voor thuis
2 impact 50's of 80's
en dan ooit nog is een
impact 110 dr bij en de lms-a6
Over een mindere versterker, daar heb je helemaal gelijk in. Het is natuurlijk wel een leuk idee als je een 2KW leverende versterker hebt, maar er kleven ook twee grote nadelen aan. Ten eerste zijn die dingen extreem duur, en ten tweede gebruiken ze onwijs veel energie, gauw vele honderden Watts als ie gewoon niets staat te doen, en dat vind ik a) zonde, en b) duur.
Maar over welke EAWs of Turbo sounds zat je te denken? EAWs zijn echt extreem duur! Gauw 5000,- per stuk, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Jag
en eaw nog niet echt naar zitten kijken
maar ga eerst nog een hoop sparen maar ik denk dat het die turbo's worden maby een andere serie maar turbo klinkt best lekker ook
Laatst ook een Bell set gezien, 3500,-, twee keer Full range en twee subs. Echt twee vette torens, uiteraard 2e hands. De vorige eigenaar gebruikte de set voor feesten met 1000 man
Jag
weet nog wel een leuk verhaal:
we hebben dus bij dat bedrijf ook een tijdje de postmen gedaan en die liepen te zeiken dat t geluid op t podium niet hard genoeg ging
Maar jij hebt dus al eens gemixt?
Jag
maar nog geen act gemixt wel af en toe een presentator gedaan, en dj acts enzo
maar vondt dat wel tof
kreeg ik vast werk en kon dus niet meer mee gaan
(dus ze vertrouwen wel een beetje in me)
maar als t een beetje mee zit wordt t de komende maanden bij deze baas rustig en ga ik kijken of ik niet door de weeks sávonds wat kan gaan leren bij dat bedrijf
en wat meer in de weekenden mee
hoopje eaw http://www.badboyscrew.nl/images/pictures/midd99/sound01.jpg
kijk trouwens maar ff op heel de site
is van 2 collega's van me daar www.badboyscrew.nl
Ik wil trouwens wel een flinke versterker die niet kapot kan en uiteraard goed klinkt, want ik wel de mogelijkheid voor PA behouden. Misschien ga ik wel iets van drive in doen, of het geluid regelen van een vand ofzo.
Jag
http://www.badboyscrew.nl/images/pictures/shame3.jpg
Coole site voor de rest, foto's zijn altijd leuk.
Jag
gooi me anders ff in icq 35983725
scheelt wat in t forum
Jag
Verwijderd
En daarna moeten ze natuurlijk weer op de milimeter nauwkeurig worden neergezet voor je accoustiek
Ik vind het al veel werk om gewoon mijn koffertje met mijn TT's weg te dragen...
- versterker voor het laag (deze week)
- x-over 2-weg stereo
- topkasten, liefst één hoorn per kanaal
- versterker voor die hoorns, kleintje
- mixingconsole(tje)
- compressor/limiter
- cd spelers
Laatste ontwikkeling, en ik hoop echt dat iemand hier een mening over heeft die die met mij wilt delen
En dan nog iets, weet iemand hoe je met html een hyperlink kan maken die in een nieuw window wordt geopend?
Jag
Wat versterkers betreft zou ik 't niet zo weten.
Ik zou toch ff goed kijken naar een goede tweede hands(Echte pa bakken zijn bijna niet te slopen).
Jag
Verwijderd
Al die electronische crossovers die je erop hebt zitten werken alleen maar nadelig op het geluid...
Je moet het zo simpel mogelijk houden
preamp --> x-over - laag -> amp --> EAWs
________________- hoog -> amp --> topjes
Nou, als dat niet simpel is, één low level x-over en geeneen passieve!
Jag
Verwijderd
Ik ben dus 1 van de 2 mafkezen van Badboyscrew.
Ik weet niet wat voor honkiemonkiemerk ik net tegen kwam. SAMSON?
Groeten,
Jeroen
Jag
Verwijderd
Als jee echt iets stevigs wil kan je beter voor een Crest / crown / Carver ofzo gaan denkik.
Had je al een idee voor een topje? ook EAW?
Verwijderd
Jeroen
www.badboyscrew.nl
Maar goed, alternatieven. Ik noem even een aantal versterkers die ongeveer even duur zijn:
Dynacord S-1200 (2x600W) 1200,-
Crest Vs-900 (2x450W) 2500,-
Crest Vs-650 (2x325W) 2100,-
Crest Vs-450 (2x225W) 1900,-
C-audio GB-402 (2x400W) 1300,-
QSC USA 900 (2x450W) 1750,-
Yamaha P-4500 (2x600W) 2100,-
Samson S-2000 (2x1000W) 2500,-
Amcron CE-1000 (2x450W) 2100,-
Welke versterker biedt dan het meeste waar voor z'n geld? Waarbij ik moet zeggen dat ik kwaliteit ver boven kwantiteit zet, dus ik heb tien keer liever een echt goede versterker die goed klinkt en niet kapot kan, dan een amp die twee keer een kilowatt levert.
Jag
kan volgen
Maar ik zou graag willen weten welke dan wel uit het rijtje (of een andere). Zelf ben ik wel geinteresseerd om een keer een Crest te horen, erg veel positiefs over gehoord.
Jag
Dat is het topmodel uit de Vs-serie, nieuw bijna 4000,- (iets van 3850,-), en nu 2e hands voor 1450,- (ex btw).
Het zit zo, ik had besloten om toch geen Samson te nemen op aanraden van Jeroen.
Daarom ben ik met R(ob) naar van Heuff gegaan, en versterkers uitgezocht. Na een tijdje gepraat te hebben (overeengekomen dat ik versterkers mee naar huis mocht nemen om te proberen) had ik de Dynacord S-1200 uitgezocht en ik vroeg of ze Crest in huis hadden. Nee zei hij, maar o ja, er is net (twee uur terug) een Crest binnen gebracht, een Vs-1500. Dus ik natuurlijk: Ja, die moet ik hebben!
Dus toen heb ik nog de Dbx 223 x-over plus een hele hoop kabels meegenomen.
De Crest Vs-1500 levert 2x750 Watt bij 4 Ohm, en de Dynacord 2x600 Watt. De Dynacord is nieuw (1400,- ex) en de Crest 2e hands (1450,- ex).
Na een hele tijd met kabels gekut te hebben, heb ik nu de Crest aangesloten, en ben luisterende
Wat ik al wel kan vertellen, is dat die fan echt een onwerkelijke teringherrie maakt
Jag
Ik dank dat ik op basis van deze gegevens voor de Crest kies, alhoewel er ook weer twee voordelen aan de Dynacord zitten. Ten eerste is ie nieuw, alhoewel op de Crest ook nog wel garantie zit (standaard vijf jaar bij aankoop). En ten tweede heeft de Dynacord een fan die drie standen heeft: uit, zacht en hard. En de Crests fan maar twee: zacht en hard, of liever gezegd, heel hard en waarschijnlijk nog veel harder.
Maar aangezien ik elektro studeer, zal ik die fan wel ff tweaken
Wat betreft de x-over, dat ligt wat ingewikkelder, ik heb eigenlijk weinig zin om voor zo'n kale x-over zoveel te betalen. Ik denk dat ik die Dbx x-over terugbreng, en dan wacht tot die Behringer er is, die is goedkoper en kan meer (oa Horn EQ).
Jag
zullen je buren blij mee zijn
En nee, ik denk dat mijn buren de afgelopen 24 uur niet hebben kunnen waarderen. Ik heb namelijk echt lang op behorlijk hoge volumes getest. Het is er trouwens niet makkelijker op geworden zeg, al die knopjes. Bi-ampen is wel leuk hoor, maar zeker ook moeilijk. Helemaal zo'n onmogelijke combo van PA en HiFi speakers. Maar het kan wel, dat heb ik gister wel gehoord.
Ik nu trouwens in het totaal 2640,- uitgegeven voor de hele set. Dat houdt dus in de Crest amp, de Dbx x-over (ik heb nog afgedingt
Jag
klinkt t lekker of niet
Verwijderd
Geweldig man, als ik ooit geld over heb dan weet ik het wel, damn! Nu nog een paar topkasten + een amp, en je hebt gewoon een dubbele horecavergunning nodig (voor zover je die nu nog niet nodig hebt)
Verwijderd
de 80MM versie is iets van 21dBA en de 120MM versie is 29dBA. In vergelijking een delta 60MM fan is al 46dBA. je moet maar eens op panasonic.com kijken het staat ergens maar weet neit meer waar. de serie fans heet: Panaflo L1A
Maar waar kan je die fans kopen, en hoe duur zijn ze ongeveer. Of ken jij ze niet zo goed? In dat geval zoek ik zelf wel.
Jag
Verwijderd
maar probleem is dat ze alleen in amerika te vinden zijn, nog neit in nederland.
Verwijderd
das een linkje met PDFjes met info over de fans. het gaat dus om de L1A lijn.
hier is een linkje waar je ze kan kopen:
http://www.caseetc.com/cgi-bin/caseetc/scan/sf=display/se=yes/se=Fans%20and%20Cooling/sf=category/ml=8.html?id=QGGSa2kx
wel prijzig 16(120mm versie) dollar 40 piek dus. Duur maar tis het wel waard.
hier vindt je nog wat winkels:
http://www.hardforum.com/showthread.php?threadid=61241
Jag
Verwijderd
Verwijderd
nee, ik lach je niet uit, je kent alleen de context niet
Ik raad je aan eens te gaan zoeken naar wat andere topics van JAg, bv die over zijn EAW's. Ik geloof dattie wel doorheeft waar hij over lult
damn, die bon jovi had 150 speakers in totaal...
Laten we lekker link gaan doen...