[mysql] hoeveel queries

Pagina: 1
Acties:

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 06:49
Ik denk dat deze vraag vaak voorbij is gekomen maar ik kan het met de search zo snel niet vinden :(

Ik ben bezig met een forum maar als ik bijvoorbeeld de tijd van de laatste reply of het aantal replies op wil halen moet ik dus voor elk topic een query uitvoeren?

Wat is eigenlijk een normaal aantal queries per pagina voor een forum om de server niet al te veel te belasten?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

1 :)

• Tux
Op zondag 23 juni 2002 13:21 schreef wasigh het volgende:
1 :)
:P
Ik ben ff in de source van phpBB en VBB-Lite aan het spitten voor een methode

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34
Aantal replies per topic wordt meestal apart bijgehouden dus dat is niet zo'n hele grote belasting.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zondag 23 juni 2002 13:24 schreef MetHod het volgende:
Aantal replies per topic wordt meestal apart bijgehouden dus dat is niet zo'n hele grote belasting.
Zelfs als dat niet zo is, kan het nog steeds met 1 :). Het toevoegen van redundante data (het aantal reacties staat immers ook al op een andere manier in de DB) moet je alleen mbt efficientie overwegen, niet omdat je anders niet uit de query zou komen..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Deze kan je performance-technisch het beste opslaan bij de topic gegevens. Elke keer als er dan een reply is gedaan update je deze gegevens.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
paulh: Deze kan je performance-technisch het beste opslaan bij de topic gegevens. Elke keer als er dan een reply is gedaan update je deze gegevens.
Een goed database systeem kan dit ook zelf optimaliseren, waardoor je niet in de ontwerp van de database dergelijke verschrikkelijke redundantie hoeft in te voeren. De beide relaties zijn dan geclustered, waardoor het DBMS heel efficient queries kan uitvoeren op replies bij een topic. Ook zou je een materialized view kunnen gebruiken, die dan zelf door het DBMS kan worden bijgehouden... Via deze clustering kunnen zelfs alle gegevens efficient wordt benaderd, zoals bijvoorbeeld ook de laatste post datum, de laatste poster enz...

Maar ja... als je MySQL gebruikt moet je dit allemaal zelf doen ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Tux
Op zondag 23 juni 2002 13:30 schreef paulh het volgende:
Deze kan je performance-technisch het beste opslaan bij de topic gegevens. Elke keer als er dan een reply is gedaan update je deze gegevens.
Ok die methode ga ik gebruiken :)

Pagina: 1