Toon posts:

Audiobewerkingskaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel graag een robbertje gitaar, en ik heb hier en daar mooie software gezien om het line-in geluid van een geluidskaart realtime te vervormen (nou ja, realtime, mijn proc is een beetje te zwak daarvoor op het moment). De tijd voor een nieuwe geluidskaart is aangebroken, en ik vroeg me af of er speciale kaarten zijn voor audiobewerking.

Een kaart dus waar ik mijn gitaartje (eventueel voorversterkt) in kan hangen, en dat ik m dan met distortion, flanger, phaser, chorus, delays enzo op mijn boxjes kan horen.

Ik heb een beetje rondgezocht, maar kon niks vinden (videokaarten worden alleen op gaming-performance en hi-fi kwaliteiten getest, en da's ook logisch natuurlijk). Weet iemand kaartjes die dit kunnen/er goed in zijn/er misschien zelfs gewoon van nature voor bedoeld zijn?

Verwijderd

dan pak je toch een sb live of aan audigy die kunnen dat allemaal realtime doen

Verwijderd

die effecten op de sblive en audigy zijn nou niet bepaald goed, ik zou ze niet speciaal gaan kopen om effecten over je gitaar te gooien.

je kunt daarvoor beter vst-plugins of programmas als reaktor, audiomulch ofzo gebruiken, de effecten daarvan zijn van een stuk betere kwaliteit (en veel diverser)....je hebt dan in elk geval een kaart nodig met superlage latency

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kom ik erachter wat de latency van een geluidskaart is?

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 12:55 schreef MrShaggy het volgende:
die effecten op de sblive en audigy zijn nou niet bepaald goed, ik zou ze niet speciaal gaan kopen om effecten over je gitaar te gooien.

je kunt daarvoor beter vst-plugins of programmas als reaktor, audiomulch ofzo gebruiken, de effecten daarvan zijn van een stuk betere kwaliteit (en veel diverser)....je hebt dan in elk geval een kaart nodig met superlage latency
ach wat een onzin das goed zat voor op een gitaar je hoort het verschil toch niet met een voetpendaaltje

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 13:02 schreef laserguy het volgende:

[..]

ach wat een onzin das goed zat voor op een gitaar je hoort het verschil toch niet met een voetpendaaltje
iedereen z'n eisen liggen weer ergens anders. dat jij ze goed genoeg vind is jouw goed recht, maar ik vind ze gewoon kut en zeg hierboven dus ook dat IK zo'n ding niet zou kopen puur om de reden dat er een paar standaard effecten ingebakken zitten...

en de latency hangt nogal af van je drivers...weet iemand wat je tegenwoordig met een audigy haalt aan latency als je je in en output doorlust? (in reaktor bv)

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Op zondag 23 juni 2002 13:41 schreef MrShaggy het volgende:
en de latency hangt nogal af van je drivers...weet iemand wat je tegenwoordig met een audigy haalt aan latency als je je in en output doorlust? (in reaktor bv)
Ik heb een Audigy gehad. Belangrijk voor de topicstarter is dat hij een kaart moet kopen die zowieso ASIO drivers ondersteunt en daarnaast dit op een redelijke manier ondersteunt, dus in een lage latency resulteren. 10 ms ongeveer is wel netjes vind ik zelf. Ik haalde met m'n TB1400 met de audigy op 10 ms goeie resultaten met een load van 90% op m'n cpu. Het is namelijk zo dat als je de latency nog lager zet (die is namelijk verstelbaar op de audigy) de kaart gaat distorten.

Met reaktor haalde ik dus 10 ms voor de duidelijkheid :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

audigy heeft wel een leukere latency dan de live iig :)
onder de 40 is het al goed.
wat ikbelangrijk vind is dat het geluid goed is. Ik ben niet voor niets gitaarwerk < en lees veel dingen hierover.
Ik blijf erbij dat je beter een leuke kaart erin houdt, als je die alleen maar gebruikt om wat op te nemen.

De lin6 guitar port is de meest goedkoopste oplossing en de beste. dat is bij uuitstek in deze prijs de beste die er is nog. (de beste modeler is van roland, maar ook heel duur).

1 dingetje nog even. Verwacht niet dat het LEKKER SCHEURT EN POWER HEEFT, want dat krijg je helaas niet uit hifi/computerpeakers. In mijn studiootje heb ik behoorlijke DIY speakertjes staan, maar de enigste die echt goed gitaar kan weergeven zijn de betere monitoren/gitaarversterkers.

de line6 guitarport heeft zijn benodigdheden allemaal aan boord zitten. gewoon een goed dingetje.. ga eens ergends vragen om een demo misschien (feedback/verspuy, ergends anders)

Ik vind hem uit mijn test goed er van af komen. de beter plugins die pas uit zijn, zijn ook erg goed, maar de software is rete duur (kan je altijd downloaden voor eigen gebruik...)maar je probleem is dat zo een geluidskaart die je moet hebben om die kracht te leveren (tezamen met je cpu) meer kost dan zo een line6 guitarportje!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

DSP Based: Creamware Pulsar, Protools.

Niet DSP based: RME, M-audio, ESI etc.

Kost wel wat meer.

Specs? Zie ondertitel...

Pagina: 1