Toon posts:

Asus V7100 DVI GF2MX drver installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds kort een Asus v7100 DVI met een Geforce 2 MX.

Systeem:
Asus P5A-B 512Kb
AMD K6-2 500MHz
64 MB Ram
SB PCI64V
Intel EtherExpress
CD en HD E-IDE
Windows 98 sec.

Nu installeerde ik deze kaart en alles leek goed te gaan. Totdat ik de drivers via het tooltje van Asus wilde installeren. Ik kreeg toen de melding dat hij geen Asus video kaart kon vinden.
Wanneer ik zelf de drivers installeer via Advanced display properties venster en dan change adapter dan is er niets aan de hand en werkt de kaart gewoon goed niets aan de hand.
Zijn er meer die dit probleem hebben? En is er een oplossing voor?

Ik heb deze kaart gekocht omdat ik het idee had dat je hier 2 VGA monitoren op kan aansluiten met behulp van een adapter (net als bij de Asus V7100 /2VID. Maar deze adapter zit er niet standaard bij de V7100 DVI als het goed is wel bij de V7100 /2VID, ik heb dus niet kunnen test, zelf kon ik ook in de drivers niet iets vinden dat dit mogelijk was. Weet iemand of dit wel kan en dus ook getest heeft? Zijn die adapters ook los te verkrijgen?

Verwijderd

ik heb een Asus V7100/T (tv-out model)
en inderdaad kon ik het niet via de cd instaleren (iets over AGP die geen IRQ had) maar via display properties of my computer properties wel. en dat werkt ook gewoon goed. dus ik denk dat het niet echt een probleem is meer een irri feature van de auto-play menuutje.

die adapters zijn vast wel te koop..net zoals al die verloopsnoertjes en adapters voor een Matrox G400 ..zelf gebruik ik een S3 Virge voor 2de monitor

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06-2025
Had hetzelfde probleem..... bestwel aparte foutmelding, maarja het werkte, via omweggetje maar mij hoor je er niet over klagen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, met de Nieuwe drivers van Asus versie 6.18 is het probleem verholpen (op de bijgeleverde Cd staat versie 5.nogwat). Tevens zijn deze better en ondersteunen ze Twinview.

Advies voor iedereen die deze kaart heeft: download de nieuwe drivers bij asus.

Weet iemand trouwens waar je een DVI -> VGA adapter kan kopen voor deze kaart.