dit is niet hetzelfde probleem als waar het andere topic over gaat, ik heb winamp aanstaan, als ik dan internet explorer opstart gaat alles goed, scroll ik met mijn muis naar beneden op een website, dan stottert winamp en geeft winbar 91% cpu usage aan! dit is heel irritant dat het stottert want ik zit veel op internet en luister naar muziek
nope alleen msn en style xp en als ik die afsluit blijft hij stotterenOp zondag 23 juni 2002 11:47 schreef Gobbles, Inc. het volgende:
heb je dan ook KaZaA aanstaan? die vreet nl. CPU usage...
Verwijderd
kijk dan toch es in je task manager (ctrl+alt+del) bij processen wat zoveel cpu-usage vreet...
suc6!
suc6!
Verwijderd
Kijk eens in de taskmanager hoeveel MB RAM je nog vrij hebt op dat moment.Op zondag 23 juni 2002 11:51 schreef Jalla het volgende:
win xp pro
En heb je DMA aanstaan?
dmaOp zondag 23 juni 2002 11:53 schreef Silverstar het volgende:
[..]
Kijk eens in de taskmanager hoeveel MB RAM je nog vrij hebt op dat moment.
En heb je DMA aanstaan?
Verwijderd
hoezo 2x20mb? normaal hoort een proggie maar 1x voor te komen in je taskmanager. ms runt ie dus nog ergens op de achtergrond wat dus die haperingen veroorzaakt...
Verwijderd
Als je IE 2 keer aan hebt staat hij er ook echt 2 keer in, of je moet IE gekloont hebben met CTRL + n, maar anders toch echt niet hoorOp zondag 23 juni 2002 11:59 schreef Gobbles, Inc. het volgende:
hoezo 2x20mb? normaal hoort een proggie maar 1x voor te komen in je taskmanager. ms runt ie dus nog ergens op de achtergrond wat dus die haperingen veroorzaakt...
ik heb 2 x internet explorer aanstaan dus dat zou wel moeten kloppen.. of hoort dat niet zo te zijn? en ik heb genoeg geheugen d8 ik zo 1x 256mb ddr ram pc 2100 (dit is de pc van mijn pa) verdere specs een elitegroup moederbord weet niet precies welk type maar in iedergeval 266 en een amd athlon xp 1800+ en een hele oude vga een sis volgens mij (4 mb geheugen
)
Verwijderd
Klik met je rechter muisknop op My Computer -> Hardware -> Device Manager -> IDE ATA/ATAPI ControllersOp zondag 23 juni 2002 11:55 schreef Jalla het volgende:
dma
Check je primary en secondary controllers. Als het gebruikt wordt, staat dat hier aangegeven.
Verwijderd
momenteel heb ik 3 vensters van internet explorer aanstaan, en hij gebruikt toch echt maar 1x 20mb bij mij.
sjek de rest van dat lijstje eens en zeg ons welke dingen nog meer veel usage vragen, ms helpt dat...
sjek de rest van dat lijstje eens en zeg ons welke dingen nog meer veel usage vragen, ms helpt dat...
Verwijderd
Tsja, als je WinAmp 91 procent nodig heeft is het misschien eens tijd om te gaan zoeken naar een nieuwe proc...
dus het is een fout in winxp? maar als ik hem reboot houdt ik hetzelfde probleem, trouwens het mobo is een ecs k7s5aOp zondag 23 juni 2002 12:03 schreef Gobbles, Inc. het volgende:
momenteel heb ik 3 vensters van internet explorer aanstaan, en hij gebruikt toch echt maar 1x 20mb bij mij.
Heb je Logitech MouseWare geïnstalleerd? Dan veroorzaakt dat het scroll probleem. Om een of andere vage reden zit hier een zware bug in die nooit opgelost wordt: EM_Exec vreet CPU power zodra er met de muis gescrolled wordt.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
nee dat niet, ik heb wel een draadloze muis (merk onbekend) en ik weet dus niet waar ik nieuwe drivers kan vinden ( er staat a4tech of atech op de muis, ik kan het niet echt goed lezen)Op zondag 23 juni 2002 12:06 schreef Tyrian het volgende:
Heb je Logitech MouseWare geïnstalleerd? Dan veroorzaakt dat het scroll probleem. Om een of andere vage reden zit hier een zware bug in die nooit opgelost wordt: EM_Exec vreet CPU power zodra er met de muis gescrolled wordt.
Als een XP1800+ al begint te haperen bij Winamp vreet ik een bezem, dus laat dat nieuwe proc maar achterwege. Heb je een grote visualization aan bij Winamp (lijkt me niet, maar je weet et nooit).
Verwijderd
lol, zou dat het zijn?Op zondag 23 juni 2002 12:05 schreef BitchNix het volgende:
Tsja, als je WinAmp 91 procent nodig heeft is het misschien eens tijd om te gaan zoeken naar een nieuwe proc...
ff serieus, ik heb ook winxp dus dat kan het niet zijn. probeer anders winamp + ie opnieuw te installeren evt. met winxp erbij.
nope niks alleen gewoon winamp geen verdere dingenOp zondag 23 juni 2002 12:10 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Als een XP1800+ al begint te haperen bij Winamp vreet ik een bezem, dus laat dat nieuwe proc maar achterwege. Heb je een grote visualization aan bij Winamp (lijkt me niet, maar je weet et nooit).
hoe installeer je opnieuw internet explorer zonder winxp opnieuw te installeren?Op zondag 23 juni 2002 12:11 schreef Gobbles, Inc. het volgende:
[..]
lol, zou dat het zijn?
ff serieus, ik heb ook winxp dus dat kan het niet zijn. probeer anders winamp + ie opnieuw te installeren evt. met winxp erbij.
Verwijderd
verwijderen:
control panel -> add or remove programs -> add or remove windows components
en dan van zo'n download site opnieuw downloaden
control panel -> add or remove programs -> add or remove windows components
en dan van zo'n download site opnieuw downloaden
Hmm, gebruik je toevallig een sound-onboard chip van je mobo? Die dingen willen ook wel eens haperen als je processor bezig is.
The sentence below is true.
The sentence above is false.
91 % dat haal ik op mijn p 166 nog niet eens.
euhmmmm
Op zondag 23 juni 2002 12:34 schreef chefke het volgende:
91 % dat haal ik op mijn p 166 nog niet eens.
Je hebt niet toevallig een DSP/Effect plug-in aanstaan in winamp? Die willen ook nog wel eens cpu-tijd eten
Je hebt hier dus alleen winamp+ie bij aanstaan en geen andere programma's? Heb je wel IE6.0.
Ik meen dat dit iets was met de pagefile en winamp
Je kan ook nog even checken of je output plugin niet op DirectSound staat ofzow
Welke versie van Winamp heb je?
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
daar staat hij idd op, welke andere moet ik daar in plaats van doen?Op zondag 23 juni 2002 16:49 schreef zmn het volgende:
Je hebt hier dus alleen winamp+ie bij aanstaan en geen andere programma's? Heb je wel IE6.0.
En je Output Plugin?Op zondag 23 juni 2002 16:54 schreef Jalla het volgende:
de laatste 2.80
En hoe groot is je PageFile?
Right Click op My Computer
en dan onder advanced bij performance op settings drukken.
Dan op Advanced. Het dingetje onderaan. Hoe groot staat die?
Wel gerebootOp zondag 23 juni 2002 17:15 schreef Jalla het volgende:
ik heb hem op 512 gezet en hij blijft stotteren
Winamp al opnieuw geinstalled?
nieuwe drivers inderdaad proberen
probeer winamp eens na de nieuwe install op zijn standaard settings te houden en kijken wat hij dan doet.
nieuwe drivers inderdaad proberen
probeer winamp eens na de nieuwe install op zijn standaard settings te houden en kijken wat hij dan doet.
reinstall van je OS maybe?
heerlijk schoon systeem
heerlijk schoon systeem
tja ik heb pas een maand deze pc en ik heb niet echt zin voor alles weer geinstalleerd is, maar als er niks anders op zit dan moet het welOp zondag 23 juni 2002 21:10 schreef PPanic het volgende:
reinstall van je OS maybe?
heerlijk schoon systeem
Pagina: 1