Toon posts:

pine geforce 2 mx 400 wordt heel heet (geen oc)

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds een maandje ofzo een pine geforce 2 mx 400 64 mb en die wordt heel heet, vooral 3d (3dmark, gtaIII) zo heet dat ik er mijn vingers aan brand als ik de heatsink aanraak. Hij heeft ook geen fan, alleen een heatsink. Het beeld is verder gewoon goed, geen problemen mee.

ik zal mun specs even erbij zetten

amd duron 1,2 ghz
ecs k7s5a mobo
384 mb sd ram
pine excalibur geforce 2 mx 400 64 mb (duh)

Verwijderd

post ff een plaatje vanje kaartje

maar verder, loop ff naar een electro zaak en vraag of ze een fannetje van 5 bij 5 cm hebben! kopen en op heatsink schroeven, stroom op fannetje en je kaartje is prima gekoelt!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 12:55 schreef Mr.Vanz het volgende:
post ff een plaatje vanje kaartje

maar verder, loop ff naar een electro zaak en vraag of ze een fannetje van 5 bij 5 cm hebben! kopen en op heatsink schroeven, stroom op fannetje en je kaartje is prima gekoelt!
Afbeeldingslocatie: http://www.digiconcepts.com/pinetech_mx40064.jpg

Zoiets is het denk :) EN ja, indd een fan van 4-5 cm ofzo doet wonderen, dat scheelt echt wel. Kijk of je er nog een heb liggen en monteer op je kaartje :)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 01:09

makje

Professioneel prutser

mijn huisgenoot heeft mijn oude gainward 2MX (de gewone originele MX) overgenomen. Daar zit zelfs nog niet eens een heatsink op, het is nl. voor een mx niet nodig, i.i.g. normaal gesproken dan, de jouwe is misschien een uitzondering. Misschien heeft je gpu een te hoog voltage door een fabrieksfoutje :? :?

9800x3d

Verwijderd

op een mx is een heatsink echt wel aangeraden. ik heb namelijk een lange tijd in een pc zaak gewerkt en eens voor de gein een afgedankt mx200 in een pc gestopt zonder heatsink en cooling. met 2 min UT, een flinke stank en rook als gevolg. dood kaartje. >:)

maar goed, heb hierro ook een mx liggen en ik heb echt hem gemod, core coolblok 5 bij 5 cm en 3.5 cm hoog, mem coolblokjes er op en een 5 bij 5 fannetje en hij is nu lekker koel en je kan nog eens overklokken. (core 255 en mem op 246)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.digiconcepts.com/pinetech_mx40064.jpg

dat is ie precies ja. maar hoe monteer ik een koelertje op de heatsink? en niet alleen bij de heatsink maar ook aan de andere kant (bovenkant) wordt ie erg heet. mischien omdat de hitte van de gpu opstijgt, en de heatsink zit onder :? bovenop is ie nog heter dan de heatsink.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 24 juni 2002 09:42 schreef _r1c0_ het volgende:
[afbeelding]

dat is ie precies ja. maar hoe monteer ik een koelertje op de heatsink? en niet alleen bij de heatsink maar ook aan de andere kant (bovenkant) wordt ie erg heet. mischien omdat de hitte van de gpu opstijgt, en de heatsink zit onder :? bovenop is ie nog heter dan de heatsink.
Gewoon een fan op pluggen en de schroeven tussen de koelvinnen vastzetten.

DE bovenkant koelhouden, ehm das ff knutselen hang ten eerst beetje van de lay-out van je kast en vga kaart af.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op maandag 24 juni 2002 09:51 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

Gewoon een fan op pluggen en de schroeven tussen de koelvinnen vastzetten.

DE bovenkant koelhouden, ehm das ff knutselen hang ten eerst beetje van de lay-out van je kast en vga kaart af.
Welnee gewoon 80x80 in de zijkant maken, en op je kaart laten blazen. Zo hou je onder en boven koel :) en je hebt gelijk koeler mobo. Wel regelbare nemen en op langzaam zetten, dan is ie lekker stil

Verwijderd

Hier zijn wel zat topics over geweest, zolang je geen rare vlekken of vastlopers krijgt is er niets aan de hand en je kan natuurlijk altijd een fannetje erop zetten als je heel zeker wilt zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.