[IBM]Schijf met bad sectors & herhalende geluiden

Pagina: 1
Acties:

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Dit is een schijf van 30 gb (IBM 75 gxp) ik heb m bijna 2 jaar, maar nu wilde ik gisteren de HD een beetje opschonen, en nu bleef ie bij een bepaald bestand ineens stilstaan (kopieren naar andere schijf) en maakte een herhalend tik tik bzzzzt constant totdat ie zei Leesfout, kon niet van de HD lezen.

Toen heb ik de IBM tools gebruikt en kwam ie de ene na de andere fout tegenen maakte weer hetzelfde geluid tik tik bzzzzt elke keer als die leeskoppen weer een bad sector tegen kwamen, nu wil ik weten is ie nou constant aan het crashen of is er wat anders aan de hand?

Btw als dit niet op te lossen is dan schroef ik m gelijk open en gaat ie in het museum liggen (er komen geen onbetrouwbare schijven in mn pc) ik heb nu toch ook SCSI en wil daar een 36 gb Maxtor 10kIII ingooien als het niet anders kan.

Verwijderd

Die is kapot, da's zeker.
Schijf gewoon terugsturen naar IBM, als je het goed is krijg je er dan een schijf uit de 60GXP serie voor terug

• Lennieboy83
Heb toch maar 1 jaar garantie?

• Lennieboy83
Bon niet meer kunnen vinden, HD RIP ;( Ik zal je missen meer dan 1 jaar trouwe dienst. Ligt nu opengemaakt bij de anderen.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:19
uhh je hebt 3 jaar garantie dude!!!

en je hebt geen bon nodig, IBM kan aan je p/n en serienummer zien of je nog garantie hebt, dit kon je zelf ook nakijken op hun site

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
AAAAAAAAHH!!!!
Op een HD zit meestal 3 jaar garantie!!!
Zonder bon heb je nog garantie hoor!
komt door de serials op de HD.

Je hebt nu dus je garantie vern**kt.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij kun je trouwens na een firmware update voor je HDD en daarna een complete 'wipe' door de nieuwste versie van DFT gewoon weer verder werken met dat ding.

Het lijkt erop dat er geen onherstelbare schade wordt aangericht door het 75GXP probleem.

Maar goed, dat is nu toch allemaal te laat. :)

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Lennieboy83
:? |:(

Ik heb het zeker ver***kt, maar er is goed uitzicht, aanstaande week zit er weer een Maxtor 10kIII SCSI schijf van 36 gb + HP Surestore Backup drive in. Dus no problemo meer.

• Gman
Op zondag 23 juni 2002 16:19 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Volgens mij kun je trouwens na een firmware update voor je HDD
Ik wist niet dat er firmware updates voor HD's waren!!!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 16:33 schreef Gman het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er firmware updates voor HD's waren!!!
Komen ook niet vaak voor maar ze bestaan wel.

Voor de beruchte 75GXP is er deze site. Hij is vaak onbereikbaar maar via de cache van google kun je hem toch bekijken.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Gman
Hmmm ik heb een 60GXP 41,x gig, jammer dat die pagina down is :(

Probeer wel via google.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 11:43
jip, via utility een full disk erase uitvoeren en je HD is weer voor minimaal de komende jaren weer 100% errorfree.

Heb dit ook al moeten doen met mijn 30GB welke totaal dood was. Nu weer 100% ok.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 11:43
http://www.support.kayak.hp.com/kayaksupport/level4/281kdf892en.exe.html

Fixes

This update is designed to enhance the stability of these drives by helping to avoid the excessive dwelling of any head in any particular area of the disk. In addition, this update also incorporates a previous firmware update, which improved the SMART off- line data collection process (version A59A/A69A).

History

Previous version: A59A/A69A
This firmware update eliminates the possibility that an IBM Deskstar hard disk drive, model DTLA, incorporated in hp business desktop PCs may, in a specific situation, write data to the wrong location, which could cause data to be lost or overwritten.
Specifically, the IBM Deskstar (model DTLA) disk drive firmware design creates a risk that, under certain circumstances, data will be written to the wrong location during a disk operation called "SMART offline data collection".

• Lennieboy83
Schijven die je in de winkel koopt, zouden gewoon error-free moeten zijn standaard anders gewoon niet in de handel brengen, weer een minpunt van IBM :(
Pagina: 1