Toon posts:

Waarom download windows ook als ik niks doe?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb coolmon op m'n computer gezet en ik kan precies zijn hoeveel ik download en upload. Maar ik zie dat ook als ik niks doe (geen download aan in kazaa e.d.) dat er hij toch nog een paar kb/s download. Nou ben ik wel benieuwd wat hij dan precies binnenhaalt, ik zou het echt niet weten... Iemand die dit weet?

Verwijderd

winupdate spyware???

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

run adaware eens maar meestel is het gewoon msn of icq ofzo wat je nog aan hebt staan en die vragen ook wel wat :)

Verwijderd

Topicstarter
MSN en ICQ staat ook niet aan, wel een firewall en een virusscanner, maybe dat die iets doen?

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 11:11 schreef loekie2002 het volgende:
MSN en ICQ staat ook niet aan, wel een firewall en een virusscanner, maybe dat die iets doen?
Haal dan voor alle (1-voor-1?) programma's de internet toestemming weg (in de firewall) dan zie je vanzelf wat toch om internetverkeer vraagt

Verwijderd

Kijk idd even of er spyware op je pc staat. (Zoek naar ad-aware op download.com --> die van lavasoft doet het wel goed)... Als dit nix oplost, dan zou ik nog denken aan gewoon gebabbel tussen jouw computer en de server waar je op ingebeld zit, tenzij je een CONSTANTE stroom van 1K/sec down of upload hebt, want dat is teveel voor dat soort zaken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 11:18 schreef BdB het volgende:
Kijk idd even of er spyware op je pc staat. (Zoek naar ad-aware op download.com --> die van lavasoft doet het wel goed)... Als dit nix oplost, dan zou ik nog denken aan gewoon gebabbel tussen jouw computer en de server waar je op ingebeld zit, tenzij je een CONSTANTE stroom van 1K/sec down of upload hebt, want dat is teveel voor dat soort zaken.
het is maar een hele lage download van rond de 0,16 kb/s ofzo... Maar ik zal al die programma's is ff uitzetten, kijken of die dan nog steeds wat doet....

Verwijderd

Topicstarter
Heb alle programma's uitgezet en hij blijft nog steeds downloaden :? Zal het coolmon zelf niet zijn?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 11:20 schreef loekie2002 het volgende:

[..]

het is maar een hele lage download van rond de 0,16 kb/s ofzo... Maar ik zal al die programma's is ff uitzetten, kijken of die dan nog steeds wat doet....
Dat is heel normaal hoor, dat doet het hier ook. Dat is gewoon om verbinding met internet te houden oid. Daar is niks vreemds aan. :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 11:49 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Dat is heel normaal hoor, dat doet het hier ook. Dat is gewoon om verbinding met internet te houden oid. Daar is niks vreemds aan. :)
oow, mmz dat zal dan wel kloppen ja :) weet ik dat ook weer, bedankt!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 23 juni 2002 12:02 schreef loekie2002 het volgende:
oow, mmz dat zal dan wel kloppen ja :) weet ik dat ook weer, bedankt!
Zijn idd gewoon signalen van je pc naar 'internet' ;).

Beetje in de richting van "Hoi ik ben er nog" waarop dan een antwoord komt van "Mooi" ;).

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hier heb ik 't ook (met @home), overdag erger dan 's nachts.. Zijn voornamelijk broadcast packets van andere computers op het netwerk.
Toen ik als een van de eerste hier in de regio kabel had was het eens in de paar minuten 0,1 kb ofzo.. Toen werd het steeds drukker op mijn gateway, op een gegeven moment had ik gewoon constant 1 kb/s downstream overdag. Zit sinds kort op een andere gateway (met minder mensen blijkbaar), nu is het weer wat minder.
Je kunt 't ook goed zien met DU Meter.

Is iig normaal, kabel is een gedeeld medium.

#

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 22:13
Het is niet normaal bij kabel, ik heb Chello en als ik niks doe komt er geen byte binnen :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

ik heb hier ook @home.
en bij mij is het ook normaal. om de paar seconden 0.1 Kb/sec.

2 maand geleden gebeurde het wat vaker, maar tegenwoordig hebben ze hier de capaciteit verdubbelt.

bij chello komt er geen byte binnen??
vind ik knap. er is altijd data verkeer. dit om te kijken of er nog verbinding is tussen de provider en pc

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Op zondag 23 juni 2002 13:15 schreef Pc123 het volgende:
Het is niet normaal bij kabel, ik heb Chello en als ik niks doe komt er geen byte binnen :)
Ligt eraan waarmee je het logt.. Kijk maar eens met DU meter, de 'teller' van Windows meet alleen wat de programma's op jouw computer voor bandbreedte gebruiken, geen broadcasts. Ik heb het nog bij iedereen die ik ken met kabel gezien.. Het zou ook kunnen dat je op een wat minder drukke gateway zit, dan kan het goed maar een paar bytes per minuut zijn.

#

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Als je Win-xp hebt: staat de optie "automatisch checken voor updates" uit voor bv. Internet explorer en Windows media player? Of heb je Norton Antivirus met LiveUpdate aanstaan?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 22:13
Bij mijn firewall die ook broadcast verkeer meet zie ik niks en de send en recieve lampjes op mijn terayon modem blijven ook uit. Misschien zit ik op een rustige gateway idd of heeft het iets met mijn type modem te maken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

tja kan niet veel kwaad denk ik.
als je internet het maar doet

maar de conclusie is dat een paar bytes per seconde in elk geval geen kwaad kan.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sorry voor de schop. Ik zit hier in een thuisnetwerkje, en de host daarvan (die dus aangesloten zit op inet) zit ook constant te downloaden, meestal zo rond de 0.6 kb/s, maar soms ook wat hoger en met uitschieters van 2kb/s, het is heel onregelmatig (wat ik met Stat'n'perf meet iig).
Op zich is het niet zo erg, maar hier in Zeeland heeft onze provider zeelandnet zo'n fijne downloadlimiet :r van 2500 mb per maand. We zitten dus altijd over die limiet heen (meestal zo'n 20%) en daar moet je dus extra voor bijbetalen :{ . Er stond eerst Win XP op, maar omdat dat zo ral was als wat (door o.a. mn zusje die allemaal troep erop installeert) heb ik hem vanmiddag maar geformatteerd en win2000 erop gezet. En tot mijn verbazing zie ik gewoon weer hetzelfde :(
Ik snap er echt geen hol van, is dit een of ander spyware progsel (lijkt me sterk aangezien hij een paar uur geleden nog gere-installed is) of is het Zeelandnet die zogenaamd heel vaak wil controleren of de verbinding er nog wel is (zodat zij meer geld kunnen vangen :\ ) ?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Is onlangs nog langsgekomen:
cst 1 kb upl/downl
Broadcast is the magic word :+

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.