A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
Waarschijnlijk bestaat er een directory die /etc/rc.boot heet, daar moet je een klein batch-scriptje inzetten met deze regels, erboven moet staan :
En dan chmod +x <bestandsnaam> draaien. Daarmee zou 'ie elke keer als je je computer start, uitgevoerd moeten worden. Alleen denk ik eerlijk gezegt dat Mandrake hier ook wel een tooltje voor heeft
code:
1
| #!/bin/bash |
En dan chmod +x <bestandsnaam> draaien. Daarmee zou 'ie elke keer als je je computer start, uitgevoerd moeten worden. Alleen denk ik eerlijk gezegt dat Mandrake hier ook wel een tooltje voor heeft
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Als je je netwerk opgezet hebt tijdens installatie zou hij het gewoon moeten doen.
Je kunt kijken of hij ook opgestart wordt tijdens booten:
chkconfig --list |grep network
Dit zou in runlevel 3 of 5 op on moeten staan.
Als hij op off staat kun je hem aanzetten:
chkconfig --add network
Dit zal ervoor zorgen dat hij bij de volgende boot start.
Wil je hem nu starten, doe dan:
service network start
(of restart ipv start)
Als je dat fijner vindt kan dat ook in mandrake control center, waar je de services ook aan of uit kunt zetten.
Staat hij wel op on, dan is hij ws. niet goed geconfigureerd. Dan kun je dat instellen in draknet, wat onderdeel is van mandrake control center.
Of je kunt handmatig de configfiles in /etc/sysconfig aanpassen.
<edit>
Oh, en ik weet niet of je nic driver dan wel ingesteld staat. Dit kun je instellen in /etc/modules.conf:
alias eth0 fealnx
Dan zou hij bij het starten van eth0 de juiste driver moeten laden.
Je kunt kijken of hij ook opgestart wordt tijdens booten:
chkconfig --list |grep network
Dit zou in runlevel 3 of 5 op on moeten staan.
Als hij op off staat kun je hem aanzetten:
chkconfig --add network
Dit zal ervoor zorgen dat hij bij de volgende boot start.
Wil je hem nu starten, doe dan:
service network start
(of restart ipv start)
Als je dat fijner vindt kan dat ook in mandrake control center, waar je de services ook aan of uit kunt zetten.
Staat hij wel op on, dan is hij ws. niet goed geconfigureerd. Dan kun je dat instellen in draknet, wat onderdeel is van mandrake control center.
Of je kunt handmatig de configfiles in /etc/sysconfig aanpassen.
<edit>
Oh, en ik weet niet of je nic driver dan wel ingesteld staat. Dit kun je instellen in /etc/modules.conf:
alias eth0 fealnx
Dan zou hij bij het starten van eth0 de juiste driver moeten laden.