[RH7.2] CRC Error tijdens installatie?

Pagina: 1
Acties:

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hallo,
om te beginnen wil ik even zeggen dat ik een aardig linux n00b ben.

Nu was ik bij een vriend en die wil graag een linux servertje voor CounterStrike draaien.

Na de installatie gestart te hebben op een lege ongepartitioneerde schijf, vraagt de installer of hij zelf moet partitioneren, of dat ik het moet doen.
Ik kies ervoor om automatisch te partitioneren.

De schijven worden gepartioneerd, en na nog wat procedures worden de schijven geformatteerd in ext3, en word er begonnen met het kopieren van de Packets.

Alles gaat perfect, nog nergens last van gehad.

Na ca 900MB aan packets te hebben gecopieerd, en de installatie op ca. 80% is, geeft hij ineens een grote lijst met allerlei dingen waar ik geen wijs uit word, behalve ergens 'CRC Error', 'Redundancy error' en 'Setup ended abnormally' etc.

Daarna: 'You can now restart your computer.'

Maar als ik dat gedaan heb, kan ik gewoon weer opnieuw beginnen.

Wat is nu het probleem?
Ik weet dat het niet aan de CD's ligt want daarmee heb ik bij mij zelf thuis een wel werkende install gedaan. Is het misschien zijn HDD?

BvD.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Als je CRC errors krijgt tijdens de setup is dat meestal niet zo'n goed teken.

Is het misschien een van deze dingen:

- Zelf gebrande ISO? Misschien een ietwat brakke CD-speler (heb ik wel gehad - deed 'ie het bij mij wel, en op een ouwe Pentium 100 niet omdat de CD-speler een beetje gaar was)?
- Je gebruikt misschien een ander installatie-profiel dan bij jou thuis (zodat je daar misschien geen last had van die CRC-error?)
- Wat voor computer is het? Ik kreeg ooit op een 486 DX-2 allerlei CRC-fouten omdat een van de geheugenplankjes brak was (probeer memtest86)
- Niet overgeklokt?

HDD zal het waarschijnlijk niet aan liggen denk ik.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 11:49 schreef Wilke het volgende:
Als je CRC errors krijgt tijdens de setup is dat meestal niet zo'n goed teken.

Is het misschien een van deze dingen:

- Zelf gebrande ISO? Misschien een ietwat brakke CD-speler (heb ik wel gehad - deed 'ie het bij mij wel, en op een ouwe Pentium 100 niet omdat de CD-speler een beetje gaar was)?
- Je gebruikt misschien een ander installatie-profiel dan bij jou thuis (zodat je daar misschien geen last had van die CRC-error?)
- Wat voor computer is het? Ik kreeg ooit op een 486 DX-2 allerlei CRC-fouten omdat een van de geheugenplankjes brak was (probeer memtest86)
- Niet overgeklokt?

HDD zal het waarschijnlijk niet aan liggen denk ik.
Het is een niet overgeclockte Celeron 400MHz, het zijn zelfgebrande CD's, maar het was wel het zelfde profiel als thuis.

Ik denk dat het aan de CDrom speler lag... ;(

• Wilke
  • Nu online
Tja..dat zou kunnen, of toch aan de ISO, of de CD-R's van (misschien?) matige kwaliteit. Of CD-R's van goede kwaliteit maar een CD-ROMspeler die niet zo goed is in het lezen van CD-R's (het komt vaak genoeg voor hoor....)

Dat het daarna niet booten wil is wel vrij logisch - de installatie is afgebroken voordat een bootloader is geinstalleerd. Waarschijnlijk staan er nu dus wel partities met 80% van de files die je nodig hebt, maar dat schiet natuurlijk niet echt op :'(

Je kunt het misschien proberen met een andere CD-speler, of door over het netwerk te installeren. Ik denk dat Redhat via FTP kan installeren. Dus als je op een andere computer op het netwerk een FTP-server hebt of installeert kun je het misschien vanaf daar doen.

Wees creatief zou ik zeggen :P

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

Ik zou dan inderdaat kjken of je de "bootnet.img" kan booten, en via FTP installeren, je wilt een couterstrike server draen dus ik neem aan dat je breedband hebt. :)

bootnet.img staat op de eerste cd in een 'images' dir.
Je kan dat er thuis op een vlop zetten in linux met 'dd' in windows met rawwrite (toch?).
Je kan natuurlijk ook op de desbetreffende machine de linux install starten in de rescue modus, de image op een flop zetten met 'dd', en dan van die flop booten.

Schrijf van te vooren een ftp host op waar hij staat, uiteraart een snelle, ik weet niet zeker hoe legaal het is om 1 te hier neer te zetten, in verband met reclame en flames, dus dat doe ik maar niet :)

Maybee we are alone... After all.

• Wilke
  • Nu online
Ach, illegaal is het niet, dus...

En ik bedoelde eigenlijk gewoon een 'lokale' FTP-server, maar over inet installeren kan inderdaad ook als je een leuke verbinding hebt :9~
Pagina: 1