GA-7VRXP + GF Ti200 probleem

Pagina: 1
Acties:

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
In spellen èn 3dmark2001(se) krijg ik na ongeveer 30 seconden tot 5 minuten crashes naar desktop, of zelfs een auto-reboot. Ik heb mijn AGP al teruggezet naar 1x maar dat helpt ook niet. Niets is overigens oced.

In mn sig staat een linkje naar de specs.

VCore Voltage: Normal
CPU Host Clock: By Hw
CPU Fan Speed: 5273rpm
VCORE: +1.728V
VTT: +1.232V
+3.300V: +3.184V
+5.000V: +4.730V
+12.000V: +12.352V
sVSB: +4.919V

CPU Temp: 60-70C
System Temp: 49C

AGP Mode: 4x
AGP Comp Driving: Auto
Fast Write: Enabled
Aperture Size: 32MB
AGP Read Sync: Enabled

Drivers: Detonator 28.32

// vorige topic was gesloten vanwege een gebrek aan info, hopelijk is dit wel goed :?

// edit: weer ff wat stats toegevoegd:)

... he's gone.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 07:10
Met zulke spanningen ben ik verwondert dat jouw PC nog opstart! 12352V, LOL :) Gelukkig weet ik wat je bedoelt!
Ok, eerst en vooral vind ik 4,73V voor je 5V-lijn niet bijster hoog. Dit kan een probleem zijn.
Maar ik denk eerder dat jouw temps het probleem zijn. Vooral jouw case-temp is heel hoog! Daardoor raakt jouw Ti200 misschien overhit waardoor ie inderdaad in de problemen raakt. Probeer eens op één of andere manier die temperatuur naar beneden te halen. Probeer eens met jouw case open. Plaats er desnoods een grote tafelventilator of zo voor, whatever :)

En zet ook even de "Fast Write" op Disabled

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
haha sorry vergeten komma neer te zetten :+

... he's gone.

• D-Three
Op zondag 23 juni 2002 10:13 schreef oscarvdb het volgende:
haha sorry vergeten komma neer te zetten :+
Kan gebeuren :) Wanneer je casetemp laag genoeg is, probeer dan nog eens met 3DMark ofzo. Laat ons zeggen dat 35°C goed is. En laat dan ff weten wat het resultaat is.

Verwijderd

[topic=532218/1/50]

Volgens mij moet je hier ff kijken, ik zag namelijk dat je maar 1 casefan had. Ik denk dat je serieus nog blij mag zijn dat je nog geen onwijze follow-ups met BSODS hebt gehad met zo'n case/cpu temp. Ik zou die AMD heethoofd van je maar gewoon iets beter koelen, en die stelling bevestigd dat ook min of meer.

• D-Three
Op zondag 23 juni 2002 10:54 schreef MorPhics het volgende:
Ik zou die AMD heethoofd van je maar gewoon iets beter koelen, en die stelling bevestigd dat ook min of meer.
Als hij zijn casetemp naar beneden krijgt, dan verwacht ik toch dat de temps van z'n CPU voldoende zullen dalen. Aangezien hij toch niet overclocked is, kan het niet zoveel kwaad als z'n CPU op 50°C zit, er zijn mensen zat die zulke temps hebben zonder problemen.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
ik vind het eerlijk gezegd best raar dat hij te warm is, paar weken geleden heb ik m pas gekocht, en je zou toch denken dat het bouwen allemaal professioneel gebeurd is in de winkel...

de kast staat trouwens ook in een hoek van de kamer, onder de tafel op de grond, misschien ligt het daar ook aan :?

... he's gone.

Pagina: 1