PIII, 800Mhz, 256Mb ram, 20+60gb harddisk, Geforce2 mx400 64m tv-out, Lite-on 16x dvd, Lite-on 40 x cd-rw. StreutWebdesign Windows Longhorn: www.streutjes.nl
Oke, maar welke linux en zit daar ook een grafische interface bij, dus niet allemaal met tekst, want anders moet ik het eerst nog helemaal gaan leren?Op zondag 23 juni 2002 09:40 schreef jamaicaman het volgende:
linux???
PIII, 800Mhz, 256Mb ram, 20+60gb harddisk, Geforce2 mx400 64m tv-out, Lite-on 16x dvd, Lite-on 40 x cd-rw. StreutWebdesign Windows Longhorn: www.streutjes.nl
jah, ik gebruik geen linux maar linux redhat ofzo heeft wel een grafische interface, misschien kan iemand anders ff vertellen of het op zijn systeem kan ivm de specs.
Met die instelling kan je beter NIET aan linux beginnen, want als je niet weet wat je doet dan maakt het niet uit of je er een interface overheen hebt of niet....Oke, maar welke linux en zit daar ook een grafische interface bij, dus niet allemaal met tekst, want anders moet ik het eerst nog helemaal gaan leren?
Ik zou daarom zeggen: windows 98 ofzo, gezien het feit dat een NT server volgens mij al niet lekker draait op een 486.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
NT4 draaid misschien wel, , ik weet alleen niet hoeveel geheugen je hebt. maar ik zou dan wel voldoende geheugen nemen, 32 ofzo
Ik heb 32mb ramOp zondag 23 juni 2002 09:50 schreef jamaicaman het volgende:
NT4 draaid misschien wel, , ik weet alleen niet hoeveel geheugen je hebt. maar ik zou dan wel voldoende geheugen nemen, 32 ofzo
Linux kan dit alles (en nog veeeeel meer) prima, voor meer info, neem eens een kijkje een in het 'welke distro moet ik hebben' topic.
Wat Pogostokje al zei, linux == lezen en leren. Het is niet onmogelijk maar wel onwaarschijnlijk dat je een linuxdistributie vindt die jou via een gui op een compu met die specs alles laat instellen. Mandrake zal het dichtste bij komen, maar dat draait niet op jouw server ivm i486 non-compatibiliteit.
Dus: verdiep je in de materie, het is leerzaam, interessant, niet heel moeilijk als je iets dieper durft te kijken en zeker de moeite waard! (stabiel, snel en consequent)
Wat Pogostokje al zei, linux == lezen en leren. Het is niet onmogelijk maar wel onwaarschijnlijk dat je een linuxdistributie vindt die jou via een gui op een compu met die specs alles laat instellen. Mandrake zal het dichtste bij komen, maar dat draait niet op jouw server ivm i486 non-compatibiliteit.
Dus: verdiep je in de materie, het is leerzaam, interessant, niet heel moeilijk als je iets dieper durft te kijken en zeker de moeite waard! (stabiel, snel en consequent)
Zou dit niet een plekje kunnen krijgen in [topic=152316]?
Weet niet of het mag, ik bied hier een peeceetje aan die iets sneller is, misschien als je de spullen die je nu heb erbij zet (bijv. je geheugen, 32 +32 = 64) dan kan je misschien wel windows 2000 draaien, of anders windows nt wat sneller. want winnt op een 486 
ik heb hier ook nog windows NT liggen voor je (Originele lecenties + cd's + boekje), had ik gekregen van me werk bij een computer, alleen had ik er al 2000 opgezet, en dus heb ik NT over.
Als deze post niet mag (probeer hem alleen te helpen), dan mag ie gewoon verwijderd worden.
ik heb hier ook nog windows NT liggen voor je (Originele lecenties + cd's + boekje), had ik gekregen van me werk bij een computer, alleen had ik er al 2000 opgezet, en dus heb ik NT over.
Als deze post niet mag (probeer hem alleen te helpen), dan mag ie gewoon verwijderd worden.
Verwijderd
Waarom neem je geen FREESCO (www.freesco.org), kan alles, van connection-sharing tot DHCP, van firewall tot printerdelen, progje draait al op een 386.
Zie daarvoor ook:
www.xs4all.nl/~bleekerm
Zie daarvoor ook:
www.xs4all.nl/~bleekerm
Je was me voorOp zondag 23 juni 2002 10:20 schreef damiaan het volgende:
Waarom neem je geen FREESCO (www.freesco.org), kan alles, van connection-sharing tot DHCP, van firewall tot printerdelen, progje draait al op een 386.
Zie daarvoor ook:
www.xs4all.nl/~bleekerm
Freesco dus
Mja, als je er linux/bsd oid op wilt zetten, moet je in het grote "welke distro moet ik nemen topic" zijn:
[topic=152316]
Als je Windows wilt, staat je draadje in het verkeerde forum
[topic=152316]
Als je Windows wilt, staat je draadje in het verkeerde forum
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()