Toon posts:

Videosignaal naar COAX-kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een apparaat waar ik een cinch/s-video/BNC/scart-kabel induw, en aan de andere kant er dan een COAX signaal uitrkijg, die ik rechtstreeks op een televisie kan aansluiten.

Aan de COAX kant komt dan een verdeler naar de verschillende verdiepingen (1,2,3,4,5,6), en op iedere verdieping wordt weer een verdeler geplaatst.

Ik heb al bij Conrad en andere electronica-winkels gevraagd, maar geen van alleen heeft zo'n apparaat :'(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

ik weet niet of zo'n convertor wel bestaat.
volgens mij is het ook onmogelijk omdat het signaal wat normaal gesproken door een coax kabel gaat heel anders is dan een tv-out via een tulp stekker

ten eerste heeft een tulp 2 aders en een coax 1.
ook werkt het systeem heel anders.
tulp is gewoon een signaal.
voor het ontvangst op een coax moet het signaal een bepaalde frequentie zijn. dit is volgens mij zeer moeilijk te doen

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of zo'n convertor wel bestaat.
volgens mij is het ook onmogelijk omdat het signaal wat normaal gesproken door een coax kabel gaat heel anders is dan een tv-out via een tulp stekker
ten eerste heeft een tulp 2 aders en een coax 1.
ook werkt het systeem heel anders.
tulp is gewoon een signaal.
voor het ontvangst op een coax moet het signaal een bepaalde frequentie zijn. dit is volgens mij zeer moeilijk te doen
Een COAX kabeltje heeft wel 2 aders, maar de buitentste ader wordt vrij weinig gebruikt. Maar hieraan heb ik dus verder nix :'(. Hoe doen TV-zenders dat dan, ik neem aan dat die ook op een of andere manier hun signaal moeten converteren.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 11:59

Pogostokje

* twiet *

Natuurlijk bestaan die. Van heel vroeger zelfs al om bijvoorbeeld je computer op je TV aan te kunnen sluiten.
Het zijn een soort zendertjes die op een instelbare frequentie signaal 'uitzenden'.

Overigens heeft coax ook gewoon 2 aders: de afscherming telt ook mee.

Maar waar je ze NU kan vinden ... poeh.
Misschien in de beveiligingsbranche om bewakingscamera's op TV uit te laten komen?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 11:59

Pogostokje

* twiet *

Hoe doen TV-zenders dat dan, ik neem aan dat die ook op een of andere manier hun signaal moeten converteren.
Huh, ja, maar da's heel ander spul man. DUUR om te beginnen. Met veel meer power dan wat jij nodig hebt. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• job

job

ja oke ze hebben wel 2 "aders", maar de mantel aan de buitenkant is natuurlijk niet echt een ader (het is gevlochten) en ten tweede deze wordt gebruikt voor de afscherming. er gaat verder geen signaal doorheen.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Niemand heeft zoiet :?

Zo'n apparaatje heet een modulator !

Een losse module kost maar een 12 euro maar zijn meestal mono, als je daar geen erg in hebt moet je gewoon op zoek gaan naar een oude video of een oude homecomputer (Comodore/Sinclair/MSX) waar ze in zitten.

Wil je stereo moet je op zoek gaan naar een modulator voor een camrecorder of een paketje bij Velleman bestellen.

Zo, en nu zoeken wat er zijn genoeg topics daarover te vinden :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51
En als je bij Conrad goed in de catalogus kijkt dan zie je dat deze ze ook verkoopt ...

-

• job

job

het bestaat dus wel? weer wat geleerd

nooit geweten.
altijd leuk.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op zondag 23 juni 2002 09:31 schreef damiaan het volgende:
Ik ben op zoek naar een apparaat waar ik een cinch/s-video/BNC/scart-kabel induw, en aan de andere kant er dan een COAX signaal uitrkijg, die ik rechtstreeks op een televisie kan aansluiten.

Aan de COAX kant komt dan een verdeler naar de verschillende verdiepingen (1,2,3,4,5,6), en op iedere verdieping wordt weer een verdeler geplaatst.

Ik heb al bij Conrad en andere electronica-winkels gevraagd, maar geen van alleen heeft zo'n apparaat :'(
is het de bedoeling dat ze dan op elke verdieping alleen naar naar het signaal dat jij via de tulp aanbiedt kunnen bekijken?

Zo ja, dan kun je een simpele videorecorder o.i.d. gebruiken om het signaal om te zetten.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 09:29
Zijn inderdaad simpele dingen, die je volgens mij wel bij Conrad kunt halen. Als je echter een Stereo model wilt hebben wordt het d8 ik wat moeilijker.

Maar als je een videorecorder hebt staan, werkt 't natuurlijk ook. Verloopstekkertje van je cinch/s-video/BNC halen -> scart, in de videorecorder en de coax die eruit komt splitten. Zo hadden wij 't vroeger thuis ook aangesloten, werkte perfect! Gewoon schotel/video kijken op de slaapkamers...

Verwijderd

Topicstarter
is het de bedoeling dat ze op elke verdieping dan alleen naar het signaal dat jij via de tulp aanbiedt kan bekijken?
Zo ja, dan kun je een simpele videorecorder o.i.d. gebruiken om het signaal om te zetten.
Maar daarachter komt een rits apparatuur te staan. Het gaat gebruikt worden als interne TV-zender.
Zo'n apparaatje heet een modulator !

Een losse module kost maar een 12 euro maar zijn meestal mono, als je daar geen erg in hebt moet je gewoon op zoek gaan naar een oude video of een oude homecomputer (Comodore/Sinclair/MSX) waar ze in zitten.

Wil je stereo moet je op zoek gaan naar een modulator voor een camrecorder of een paketje bij Velleman bestellen.
Gevonden:
http://www.velleman.be/Product.asp?lan=2&id=9231
Zo, en nu zoeken wat er zijn genoeg topics daarover te vinden
Gevonden: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=modulator&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=modulator[/url]
&data%5Border%5D=relevance#hitstart
En als je bij Conrad goed in de catalogus kijkt dan zie je dat deze ze ook verkoopt ...
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0206013691024821100&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=57258&TK_PAR[MEDIUM]=

Dank voor jullie hulP!

Verwijderd

in een video zit zo`n ding en ze verkopen ze ook los volgens mijj.

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

en dan nog wat, de buitenste ader van een coax kabel wordt wel degelijk gebruikt. Een signaal is een wisselspanning ten opzichte van een bepaald niveau. Dit niveau is aarde, wat men meestal aansluit op de buitenste ader, welke tevens voor afscherming dient.

Alleen:           DE GROETJES

Pagina: 1