Maxtor hd spint niet snel genoeg op (koude start)

Pagina: 1
Acties:

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 07:14
Ik heb effe de search functie gebruikt maar ik kom dit probleem nergens tegen. De laatste tijd spint mijn oude Maxtor 40Gb 7200R. niet snel genoeg op en ziet de bios de harde schijf niet staan (deze zit aan de normale ide-poort van de Asus A7V333). Een keer reset en hij doet het weer gewoon.

Is dit een teken dat ie kapot gaat of is het iets anders?

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-04 16:03

Scighera

swim-bike-run

Heeft ie ook last van 'tikken' en schrijffouten?

www.triathlete.nl

Verwijderd

het is in elk geval NIET goed... ik neem aan dat je die schijf al een tijdje hebt ("mijn oude Maxtor...")

misschien eens bij iemand anders in een pc testen! weet je in elk geval zeker dat het niet aan jouw bak ligt

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:15
En anders kun je een delay in de bios in stellen (meestal)...

En dit is zeker geen teken dat de hd kapot gaat. Mijn Atlas IV (owkay is wel scsi, maar boeit niet) kreeg hier oo eens last van, maar na 1,5 jaar werkt deze nog steeds

if broken it is, fix it you should

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 10:52

job

misschien laatst nog nieuwe hardware toegevoegd?
dan zou het kunnen dat je voeding het niet meer aankan.
je hd gebruikt heeft het meeste vermogen nodig bij het opstarten.
test hem idd eens in een andere pc.
doet hij het daar. test hem dan weer in je eigen pc maar met zo min mogelijk pci kaarten en cdrom spelers

• Brakius
Mijn oude Maxtor is ongeveer twee jaar oud. Ik hoor geen tikken en heb geen schrijffouten ontdekt.

Ik ga straks eens in de bios kijken waar ik de wachttijd kan instellen; weet iemand of het uberhaud wel mogelijk is bij een Asus A7V333? Ik heb het ingeval nog niet gezien.

Verwijderd

Ik denk niet dat jij die delay kunt instellen op dat ASUS mobo van je. Maar die voeding kan inderdaad uitmaken. Als je niet genoeg power hebt loop je idd kans dat je hdd als eerste van alle andere apparaten tekortschiet.

• Brakius
Power genoeg met 431W.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
zegt smart iets? want die kijkt naar dat soort dingen.

specs

Pagina: 1