a3d kaart voor halflife

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
allereerst: dit topic is niet bedoeld om te laten merken hoe erg je a3d (positioneel geluid) gebruikers op cheaters vind lijken en haat. dit topic is een vraag van mij, heb je geen intresse om "zo'n a3d cheater" te helpen, blijf dan plz uit mijn topic

ok, om te beginnen, ik wilde graag ook a3d hebben in halflife en counterstrike, maar mijn huidige geluidskaart (Soundblaster Live! 1024 ondersteund dat niet.
wat is nu een betaalbare kaart die de a3d van CS ondesteund
ik weet niet of er ook nog verschillen in zijn, maar ik heb gehoord dat er ook a3d 1.1 en 2.0 is, hl gebruikt 2.0 heb ik gehoord.
welke kaart, voor welke prijs is daar het geschikst voor? en moet je daarvoor ook persé een 5.1 boxen systeem voor hebben? of is een 4.0 (of zelfs 2.0, lijkt me niet) boxensysteem ook genoeg?

Verwijderd

zelfs een koptelefoon is genoeg

zie m'n specs voor een kaart

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

van die turtle beach montego kaarten
die zijn oud en goedkoope n ondersteunen a3d, de eesrte versie dan :)
maar hij gebruikt wel wat meer cputime dan nieuwe kaarten
boxensets weetik niet zozeer, even nadenken hoor :)
de grap is juist dat met 2.0 boxen t ook goed werkt :)
maar oh, maar ik denk niet dattie 2.0 ondersteunt.
maar halflife dacht ik dattie wel deed, mhhhmmm.....
maar dat moet je maar even bekijken dan :)
succes

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01
hmz
ik had een a3d kaart
maar dat kreeg ik niet werkend onder win2k of winxp..
ik had een terratec a3d 1.1 kaart en 2.0 ondersteunend..

en zoveel voordeel haal je er niet uit..
want zelfs n00bs kunnen nu de eurocup winnen in cs 1.5..

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 19:01
Terratec DMX X-Fire en Hercules Fortissimo II kunnen a3d in Hl laten werken, wel op software mode, dus het kost je wat fps

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:09
Hoe krijg ik die software mode dan werkend? Want DMX xFire ondersteund alleen a3d 1.0

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 19:26
Op zondag 23 juni 2002 01:40 schreef CU2morO het volgende:
allereerst: dit topic is niet bedoeld om te laten merken hoe erg je a3d (positioneel geluid) gebruikers op cheaters vind lijken en haat. dit topic is een vraag van mij, heb je geen intresse om "zo'n a3d cheater" te helpen, blijf dan plz uit mijn topic
Wat is daar nu cheaten aan? Toegegeven, het heeft heel veel voordelen als je aandachtig luistert (weet ik uit ervaring ;)). Maar soms kan het ook in je nadeel werken omdat je bepaalde dingen "realistischer" hoort dan de anderen waardoor je ze net minder hoort.

Genoeg off-topic, ik betwijfel of je wel A3D aankan met je Live, die heeft daar totaal geen hardwarematige ondersteuning voor! Aureal (die dus nu failliet is) had plannen om van A3D een soort standaard te maken waardoor iedere geluidskaart ermee overweg kon. Nu ja, het kwam er gewoon op neer dat het een softwarematige oplossing was waardoor je CPU dus eigenlijk het werk deed.
ok, om te beginnen, ik wilde graag ook a3d hebben in halflife en counterstrike, maar mijn huidige geluidskaart (Soundblaster Live! 1024 ondersteund dat niet.
wat is nu een betaalbare kaart die de a3d van CS ondesteund
ik weet niet of er ook nog verschillen in zijn, maar ik heb gehoord dat er ook a3d 1.1 en 2.0 is, hl gebruikt 2.0 heb ik gehoord.
Er is inderdaad A3D 1.0 (1.1, whatever) maar die kan enkel hardwarematig ondersteund worden. A3D 2.0 zou ook softwarematig moeten kunnen. Alle geluidskaartjes die nu nog op de markt zijn (en dus nog steeds geproduceerd worden) en die A3D ondersteunen, ondersteunen enkel 1.x! A3D 2.0 ondersteuning wordt bij die kaarten softwarematig opgelost (door de drivers).
A3D 2.0 is dus veel beter dan 1.0 maar 2.0 krijg je gewoon niet werkend onder Win2K. Over XP heb ik ook al een heleboel problemen gehoord. Er is dus voor A3D helemaal geen support meer. Niet omdat het slecht is, in tegendeel, maar omdat Aureal dus failliet is. Dus bezint eer ge begint :)
Ikzelf heb een Diamond MX300 die A3D 1.0 en 2.0 hardwarematig ondersteund. Maar dat krijg ik dus ook niet werkend onder Win2K :( Dit kaartje is trouwens niet meer verkrijgbaar. Dus na deze uitleg, mijn vraag: Wil je wel A3D?
welke kaart, voor welke prijs is daar het geschikst voor? en moet je daarvoor ook persé een 5.1 boxen systeem voor hebben? of is een 4.0 (of zelfs 2.0, lijkt me niet) boxensysteem ook genoeg?
A3D werkt zelfs perfect werkt met een koptelefoon! Dus een 5.1 speaker opstelling is heel zeker niet nodig, het werkt zelfs met 2 speakers. Maar natuurlijk is een 4.1 of hoger ideaal.

Verwijderd

Toen ik nog een Aureal Vortex 2 had, (lang vervlogen tijden :P) kon ik daarmee ook a3d draaien onder Re-Volt en Half-Life. Dus je hoeft echt niet duur te gaan doen om a3d te krijgen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 19:26
Op zondag 23 juni 2002 10:02 schreef TeslaMaster het volgende:
Toen ik nog een Aureal Vortex 2 had, (lang vervlogen tijden :P) kon ik daarmee ook a3d draaien onder Re-Volt en Half-Life. Dus je hoeft echt niet duur te gaan doen om a3d te krijgen.
Welja, het is te zien wat je bedoelt. Tegenwoordig kan je wel goedkope tweedehands A3D-kaartjes vinden.
2 jaar terug (of is het al 3?) heb ik ongeveer €85 (toen nog BEF ;)) betaald voor mijn kaartje. Nog eens €85 erbij en ik had een 4.1 speakersetje.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-01 20:52
A3d niet cheaten ? > Moet je CS clan rG maar eens vragen, de nerds. :r :r :r

Die zeggen bij alles wat je veranderd al dat je cheat.

(Ik vind het geen cheat ofzo hoor..)

Maar goed.

Ik vind het niet echt slim om eigenlijk puur voor een CS (of ander spel) een tochwel erg oude kaart te gaan aanschaffen voor a3d.

Koop lekker een recente kaart, een audigy bijv. en vergeet dat hele a3d gebeuren.

Want je wil ook normaal lekker een mp3 kunnen afspelen, etc, en dat doet een vortex2 kaart toch wel ff iets minder dan een audigy. Dat merk je wel.

A3d merk je het beste met een headphone op, anders heeft het weinig zin.

Vortex2 kaarten kun je niet meer nieuw in de winkel kopen (al een paar jaar niet meer zo langzamerhand) :) dus alleen 2ehands voor een schijntje.

En win2k/winxp ondersteuning kun je ook wel vergeten, dus wat moet je ermee..

Word gewoon goed in cs, dan heb je geen a3d nodig.........................

(ik heb het dan over de enige echte a3d kaarten, de vortex 8830 chipset, en geen "namaak" zoals dat Hercules en Guillemot)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik meende dat Hercules van die Gamesound Fortissimo geluidskaarten heeft met EAX 2.0 en A3D 1.0

Verwijderd

a3d is geen sjieten, tis lame, da's iets anders.

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Zie voor zo'n kaartje bij: Tweakers.net Best Buy Guide: Editie oktober 2002
Daar staat bij high-end game systeem een mooi kaartje, met een verhaaltje :P

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 21:23

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 18:02:
a3d is geen sjieten, tis lame, da's iets anders.
Ja, daar heeft ie wat aan 6 maand later

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
roeb, kappen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.