Toon posts:

tv + computer op losse versterker met 2 speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een NAD C350 versterker en twee Infinity IL40 speakers te kopen waarop ik mijn tv en mijn computer aan wil sluiten. Daarnaast wil ik m'n computerboxjes (labtec APX 4620) houden voor de spelletjes omdat die mooi naast het beeldscherm staan, terwijl die infinity speakers dan meer voor muziek in de kamer zijn.

Maar hoe kan ik dat het beste aansluiten? Ik heb op dit moment gewoon een SB live, maar ik kwam hier in de search al tegen dat je bij het aansluiten van de line-out op een aparte versterker dikke kans loopt op een brom door een aardlus. Als suggestie werd het gebruik van een digitale uitgang gedaan, maar wat moet je dan hebben voor een gewone stereo uitgang? S/PDIF out, Optical Out, Digital DIN? Moet ik een Digital I/O 2 Card of een Live!Drive(I/II) voor m'n SB Live kopen, of kan ik beter een SB Audigy met/zonder Audigy Drive kopen? Kan ik dan ook nog m'n Labtec setje tegelijkertijd op de line-out laten zitten?

En tenslotte de tv: ik neem aan dat ik gewoon het beste de audio uitgang (tulpstekkertjes) aan de achterkant kan nemen? Ik heb verder geen DVD speler/videorecorder, maar die kan er in de toekomst natuurlijk nog wel komen. Kan die dan ook nog rechtstreeks op de NAD C350 aangesloten worden?

Oftewel, ik ben compleet verloren in het woud van connectors, kabeltjes, digitaal/analoog, surround, 6.1/5.1/4.1 weet ik al niet meer. Ik heb niet eens kunnen vinden welke ingangen die NAD C350 allemaal nou heeft, of zelfs een simpele uitleg of S/PDIF de juiste keuze is voor een digitaal, stereo signaal. Ik hoop dus dat iemand me kan vertellen of dit allemaal mogelijk is, of dat er nog andere/betere manieren zijn

Eventuele andere suggesties of opmerkingen over de speakers/versterker hoor ik natuurlijk ook graag :)

Verwijderd

Als het gaat om gamen, zou ik zekers te weten niet gamen op een computersetje. Ik denk dat je gameplezier muchos vooruit gaat als je niet druk hoeft te maken om al die snoertjes en stekkertjes en gewoon je infinity's aansluit. Gamen is echt wel beter als je "echt" en "veel" geluid hebt. Ik game namelijk ook met meer dan 500Watt aan speakervermogen... B-)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat het geluid dan vanuit een hele andere hoek komt. Links en rechts klopt niet meer, enz. Beetje lastig met spelletjes :)

Bovendien is dat labtec setje wel genoeg. Ik heb 'm hooguit wel eens op 1/5e van z'n volume staan met de bass op de helft, anders heb ik toch weer gezeik met de buren. Als ik echt hard wil pak ik dan nog eerder m'n koptelefoon, heeft zowiezo een beter stereobeeld.

Verwijderd

ik heb nog 2 leuke overkill speakers ik krijg de gipsplaten naar beneden op mijn kamer daarom verkoop ik ze ook voor 300euro

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 19:50 schreef Speakerfreak het volgende:
ik heb nog 2 leuke overkill speakers ik krijg de gipsplaten naar beneden op mijn kamer daarom verkoop ik ze ook voor 300euro
merk, specs, nieuwprijs?

en nogmaals: het gaat me eigenlijk niet om hard, maar om kwaliteit.
hard kan toch niet ivm buren, daarom neem ik ook al geen sub

Verwijderd

Jamo D-265 prof
150W continu
8 ohm
1-40000HZ
Zo goed als nieuw
Nieuwprijs 600
*D

Verwijderd

Topicstarter
ahh, tnx voor de pic. Ik zat al even wat info te zoeken :)
maar eigenlijk heb ik liever een floorstanding/tower speaker ipv bookshelf en bovendien zoek ik ook meer iets uit een hogere prijsklasse. Jamo staat nou ook niet echt bekend om z'n goede kwaliteit in de goedkopere series. Die 1-40000 Hz lijkt me trouwes iets overdreven ;)

maargoed, bedankt voor de info. Die infinity's blijven behoorlijk duur, dus ik ben ook nog wel es aan het twijfelen te brengen :P
Pagina: 1