Toon posts:

Computer heeft vreemde kuren....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een prob...sinds een kleine week heb ik zeer regelmatig last van het volgende: Terwijl mijn cpu en geheugen niet zwaar belast worden, gedraagt het systeem zich alsof dat wel zo is...hij reageert zeer traag, als ik een window open (explorer bv) dan wordt die stukje-bij-beetje opgebouwd en het switchen van window duurt af en toe wel 10 seconden.
Het vreemde is dus dat mijn cpu op dat moment maar op 20% staat ofzo en ook mijn geheugen maar voor minder dan de helft wordt belast. Ik heb geen spyware op mijn schijf staan, hij is ook niet gefragmenteerd en er is meer dan genoeg plaats over (>10 GB). Daarbij zijn mijn mobo, processor en harde schijf allemaal nog geen maand oud...dus vraag ik me ernstig af waar het euvel zou kunnen zitten. Geheugen misschien? Of krijg ik dan toch echt een BSOD of reboot?

Mijn specs:
-Duron 1200
-Chaintec 7AJA2 mobo+via chipset
-256 mb sdram
-Diamond Viper 770
-Realtek nic
-Western Digital 40GB 7200
-Ricoh brander

Mijn OS is windows xp...

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Heb je de 4in1 Drivers al geprobeerd?

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb je vlak voordat de problemen begonnen nog een programma geinstalleerd?

p.s. Maak volgende keer even een duidelijkere topic-titel

System Specs

Verwijderd

wanneer is dit probleem gekomen, sinds kort of heb je er al een tijdje last van?

misschien anders eens een format of systeem herstel proberen

Verwijderd

4 in 1 zitten standaard in windows XP :)
Toch maar ff de degragmentatie draaien, toch geen virusscanner oid draaien ergens ?
Anders maar gaat klooien met system recovery...

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik zou toch maar proberen de nieuwe via 4in 1 drivers te instaleren en ook de rest van de nieuwste updates. Dan zou ik nog eens kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Format lijkt me niet erg zinvol...ik heb nog geen week geleden geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. Uiteraard meteen via windows update alle updates (31!) geinstalleerd...maar ik zal idd de laatste 4-in-1 drivers eens installeren.

Verwijderd

4in1 zit al in XP :)
ga maar je ram eens testen, dat zou het heel goed kunnen zijn.
memtest86

Verwijderd

Nou heb ik hetzelfde bordje hiero, echter met de problemen dat steeds na enkele tellen, of soms nadat ik heb opgestart ineens de pc uitvalt.
Is dit een thermische beveiliging, wat betekent dat de koeler niet goed vast zit? Of is er ergens een addertje onder het gras bij de XP1800+?

Ik denk zelf dat het in het mobo zit (het gebeurt onder windows meestal zogauw ik een toets aanraak)
Pagina: 1