Toon posts:

[CM] Home Automation Case Mod met fotos

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Phh hehe, eindelijk is het zo ver, een groot deel van de home automation doos is klaar.

De zwarte doos bediend de lampen en audio-video apparatuur op mijn kamer, speelt divx af en is voorzien van TV tuner. Dit alles moet nog verder worden uitgebreid en afgewerkt echter het grootste deel werkt!

Hier volgen de fotos:

"Het 'mamabord'"
Afbeeldingslocatie: http://projects.quicksoft.it/hacm/bord.jpg

"De doos in donker"
Afbeeldingslocatie: http://projects.quicksoft.it/hacm/donkey1.jpg

"Het logo in close-up"
Afbeeldingslocatie: http://projects.quicksoft.it/hacm/logo.jpg

Wat vinden jullie er van??

Verwijderd

hij is :9~ vooral het buitenaanzicht..
maar waar heb je 'm in godsnaam op gemonteerd :?

Verwijderd

w0w ziet er goed uit =)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

:9~ :9~ :9~
damn echt een gaaf ding wat heb je er allemaal in zitten

Gregor van Egdom Krekr

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ziet er goed uit.
In wat voor kastje heb je hem gebouwd?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Topicstarter
Ehm een houten plaat van ongeveer een centimeter dik :) Het moest ergens op en das het enige wat ik nog had liggen :P

Verwijderd

Topicstarter
Het is een doos van 8 euro bij de V&D vandaan, er zit een velleman K8000 kaart in (16 digitale in/uitgangen, 4 analoog uit, 4 analoog in) twee dimmers, een relais kaart en een VIA EDEN mamabordje

Verwijderd

LOL... :D

Het moet ook niet gekker worden... :P

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:33
alweer een via eden mobo, die zijn echt populair!! en klein!!

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
Nog een kijkje in de doos:
Afbeeldingslocatie: http://projects.quicksoft.it/hacm/doos_donker.jpg

Met mini beschijving:
Afbeeldingslocatie: http://projects.quicksoft.it/hacm/doos_licht.jpg

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Zijn die onderdelen nou uit een TV of bedoeld om aan te sluiten op je PC?

Ik vind het een beetje jammer dat je de compactheid van de VIA EPIA niet gebruikt hebt, je had ze bijvoorbeeld ook op elkaar kunnen stapelen en dan de voeding ernaast kunnen liggen ofzoiets, ziet er volgesns mij ook heel cool uit met een windowtje.

Verder erg cool, * SEFje likes the cut-out 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Voor een mini beschijving en nog een ietsie pietsje meer info zie:

http://projects.quicksoft.it/hacm/index.html

Op deze site moet uiteindelijk een site worden met veel informatie over home-automation en een beetje case modding echter nu zijn het alleen nog maar wat fotos met beschrijving...

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 22:43
zit er gelikt uit, heb ook zo iets thuis, maareh die K8000 is met een printer of seriele poort toch aangesloten?

Ik ga ook zoiets maken alleen dan met de usb poort omdat die legacy poorten binnen 1 jaar de deur uit zijn bij de meeste mobo bakkers.

EDIT: owja je kan natuurlijk ook z'n usb -> printerpoort adapter halen

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

kewl! echt leuk gedaan!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:36
:Y) gedaan, alleen is hij niet een beetje te diep :?

• DjGeRo
  • Laatst online: 04-08 15:08
He :9~ man ~!!!~

Weet trouwens iemand waar ik ook nog zoon bordje ken halen mag eventueel IETS groter

Maar deze mod is zeer mooi !!

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:57
die kit heb ik dus ook gemaakt maar ik vond dat die niet genoeg kon, daarom heb ik nu een printje met 256 ingangen en 255 uitgangen ... eigenlijk is dit een uit de kluiten gewassen de centrale van een alarmsysteem waarmee je ook sturingen en zo kan doen .... beetje overkill voor een prive woning :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hasselt/case/extra/systeem.jpg

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:05
Ik denk dat je mogelijk problemen kunt krijgen met die dimmers.
Ik zou ze wat verder van het VIA boardje plaatsen.
Dimmers geven namelijk nogal een sterk hoogfrequent veld af. Je hebt ze nu bij de geheugen modules geplaatst, wat nogal voor instabiliteit kan zorgen, wanneer je de aangesloten lampen vrijwel geheel gedimmed hebt.
Je zou ook kunnen proberen er een metalen plaatje naast te zetten.
Verder was het inderdaad mischien mooier geweest wanneer je de printen wat had kunnen plaatsen, alleen weet ik niet wat voor stoorvelden die grote printplaat (Velleman kit) allemaal zou kunnen geven.

Uiteraard ben ik heel benieuwd naar je toepassingen en wat er nog op de planning staat en de reeds gemaakte ontwerp beslissingen (OS, gebruikte aansluitingen, schakelvermogen, etc)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
die kit heb ik dus ook gemaakt maar ik vond dat die niet genoeg kon, daarom heb ik nu een printje met 256 ingangen en 255 uitgangen ...
Stoer!, Ik zit er nu aan te denken om misschien een tweede kaart aan te schaffen (er kunnen er max 4 tegelijkertijd werken met de huidige software)

Maar miscchien is jou id wel beter. Hoe kom je aan zo'n plaat? (neem aan dat je geen x duizend euro voor een alarm systeem hebt neergelegt om em vervolgens te slopen :)

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk dit zijn pas mods jongens!!!!!!!!!!!!!!!!

:9~ erg leuk bedacht, dat heeft je wel wat money gekost ofniet??
BTW je zou het hele zwikkie ook in een 19" kassie kunnen bouwen :P

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:57
Op zondag 23 juni 2002 10:51 schreef 1of1 het volgende:

[..]

Stoer!, Ik zit er nu aan te denken om misschien een tweede kaart aan te schaffen (er kunnen er max 4 tegelijkertijd werken met de huidige software)

Maar miscchien is jou id wel beter. Hoe kom je aan zo'n plaat? (neem aan dat je geen x duizend euro voor een alarm systeem hebt neergelegt om em vervolgens te slopen :)
is dus de bedoeling van in het huis een beetje domotica toe te passen, het word dus niet gesloopt want het gaat ook dienen als alarm systeem nog ... laten we zeggen dat de particuliere aankoop prijs van zo'n ding toch vlug 2000 euro is

Verwijderd

Topicstarter
Weet trouwens iemand waar ik ook nog zoon bordje ken halen mag eventueel IETS groter
140 euro bij CTW (http://www.comptechworld.nl/)
gedaan, alleen is hij niet een beetje te diep
Zit ik ook nog naar te kijken,misschien ga ik nog 15cm van de doos afhalen.
heb ook zo iets thuis, maareh die K8000 is met een printer of seriele poort toch aangesloten?
Printerpoort
Uiteraard ben ik heel benieuwd naar je toepassingen en wat er nog op de planning staat en de reeds gemaakte ontwerp beslissingen (OS, gebruikte aansluitingen, schakelvermogen, etc)
Momenteel is het nog echt een proof of concept. Ik wil er mijn kamer mee gaan automatiseren, lampen audio video etc. een groot deel werkt al maar moet nog meer kabels hebben en wil kijken hoe dit anders kan / zou moeten.
dat heeft je wel wat money gekost ofniet
Valt mee, alles bij elkaar misschien 300 euro :P

Verwijderd

Echt mooi ... :9~

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
alles bij elkaar misschien 300 euro
hmm , valt mee

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

offtopic:
Zie ik nou op die ene foto Donkey (van shrek) staan naast je doos?

Ik heb zelf ook zo'n K8000 alleen heb ik geen tijd om software te schrijven :) Heb jij misschien je software programma te leen :P

En verder ziet ie er echt stoer uit :9

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Rinusch
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 07:17
Op zondag 23 juni 2002 10:51 schreef 1of1 het volgende:

[..]

(neem aan dat je geen x duizend euro voor een alarm systeem hebt neergelegt om em vervolgens te slopen :)
Waren het niet die knaapjes die ceasar lief vonden die een x voor 10 gebruikten? :+

... Life is what happens when you are busy planning other things...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dit id eigenlijk verder uitwerken, een systeem waar je makkelijk dingen bij kan pluggen, wat veel apparatuur kan bedienen enzo.

Items op dit moment zijn o.a. :
- kunnen er dingen draadloos aangestuurd worden?
- Hoe maak je een "server programma" welke alles kan bedienen
- Hoe kan er uitbreiding worden gedaan (ook verder meer dan 16 apparaten etc)

Bij al dit soort dingen kan ik wel wat gedachtes en hulp van mede tweakers gebruiken. Ideeen welke nu rondzwerven zijn bijvoorbeeld:

X10, Bluetooth, WiFi, ander hoogfrequent..
.NET of C++ of Delphi of ...
K8000, of andere interface kaarten
Relais (zoals nu) of toch triacs

Zijn er tweakers geinteresseerd om mee te denken / werken aan zo iets? Misschien kan er iets ontwikkeld worden wat voor andere tweakers weer interessant is om of aan te schaffen of na te bouwen...

Nou ja, hoor het wel :D

Verwijderd

Supersweet :9~ Zwarte doos die rood gloeit... Ofzoiets :P

btw, da's het logo van Star Trek ofnie? /me is geen Trekkie *D

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 07:25

Tux

Wat voor OS draai je op dat ding?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Goh, waar heb ik dat eerder gezien? Oh ja, dat apparaat wat ik ongeveer een jaar geleden hier postte.. Praktisch exact dezelfde opstelling, alleen dan in een 1u velleman kast.

Die van mij heeft nog een hub aan boord om het internet te delen. En idd een K8000 + een paar temp sensors + zo'n 10 kanaals 'zender en ontvang'-setje waarmee je 10 kanalen door 2 draadjes kunt transporteren. Dat laatste ding gebruik ik om m'n terminal aan te sturen, waarin ook een matrix orbital LCD scherm zit.

Wees eens eerlijk, had je dit afgekeken? :P

Nog wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/setup.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/serieel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/display-temp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/display-mp3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zikken/front1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Zie ik nou op die ene foto Donkey (van shrek) staan naast je doos?
Yep :) hij maakt nog herrie ook :))

Ik heb wel software, momenteel .NET server en client proggie, werkt wel maar moet nog ff bijgewerkt worden, kan er nog niets anders mee als twee lampen aan en uit doen :)
btw, da's het logo van Star Trek ofnie?
Sure is :)
Wat voor OS draai je op dat ding?
Tijdelijk Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Wees eens eerlijk, had je dit afgekeken?
Nee, t'is misschien erg toevallig maar nope :)

Verwijderd

Ach, genius minds think alike :)

//edit
doe jezelf trouwens een lol en ga linux draaien op dat ding, draait een stuk soepeler, kun je rustig zonder vga, keyboard en mouse laten draaien (record uptime van mijn doos iets van 170 dagen). Goede ondersteuning van die K8000 en minder overhead, alle functionaliteit die je wilt (server, mp3, divx, k8000) en gewoon sneller. Zeker het afspelen van divx-jes doet bv. mplayer een stuk sneller dan de windows mediaspeler. (sneller als in sneller forward/backward)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:07

AMDFreak

Intel is zo..

Erg chill ziet ie er uit man!!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 11:18 schreef hezik het volgende:
Ach, genius minds think alike :)

//edit
doe jezelf trouwens een lol en ga linux draaien op dat ding, draait een stuk soepeler, kun je rustig zonder vga, keyboard en mouse laten draaien (record uptime van mijn doos iets van 170 dagen). Goede ondersteuning van die K8000 en minder overhead, alle functionaliteit die je wilt (server, mp3, divx, k8000) en gewoon sneller. Zeker het afspelen van divx-jes doet bv. mplayer een stuk sneller dan de windows mediaspeler. (sneller als in sneller forward/backward)
Heb je misschien wat voorbeeld software voor linux? Mijn probleem met linux was: Ik wil het bord ook vanuit andere computers kunnen aansturen. Hoe schijf ik in linux een "server" (veel werk, eigen protocol verzinnen etc etc etc)
Iemand een eenvoudige oplossing?

Verwijderd

tja hijs leuk hoor maar erug lomp en groot enzo.. :)

Verwijderd

Heb je misschien wat voorbeeld software voor linux? Mijn probleem met linux was: Ik wil het bord ook vanuit andere computers kunnen aansturen. Hoe schijf ik in linux een "server" (veel werk, eigen protocol verzinnen etc etc etc)
In principe valt dat allemaal wel mee. Ik weet niet wat precies je bedoeling is met 'vanuit andere computers aansturen'? Bedoel je dat je die lamp vanaf een andere computer aan/uit kunt zetten, of wil je echt alle functionaliteit van het bord op een andere compu beschikbaar hebben?

Het eerste is relatief eenvoudig te doen. Gewoon een apache webserver er op en dan wat scriptjes die het bord bedienen. Kun je via een intranet-website je bord bedienen op een andere compu.

Voor die K8000 is een mailinglist beschikbaar, vol met allemaal idioten die ook dit soort dingen doen. Overigens zijn die K8000 borden te koppelen via een i2c interface, misschien loont het de moeite die interface eens wat verder uit te diepen, daar kun je dat koppelbare systeem waar jij van droomt ook van maken :)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-07 22:11

Apache

amateur software devver

Op zondag 23 juni 2002 11:26 schreef 1of1 het volgende:

[..]

ik weet niet wat je precies wil doen maar misschien kan je gewoon andere computers een telnet/ssh verbinding laten starten en afhankelijk van hoe het opgeroepen is op de server een shell scriptje uitvoeren.

Dan hoef je al geen eigen programma meer te schrijven oid, of je kan een webinterface schrijven in php ook niet echt moeilijk je kan hem zelfs standalone op een bepaalde poort laten draaien dmv de php cgi binary.

K'ben er van overtuigt dat als je wat informatie opzoekt en er dan nog niet uit komt dat de mensen van NOS je graag verder helpen :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 11:08 schreef 1of1 het volgende:
Ik wil dit id eigenlijk verder uitwerken, een systeem waar je makkelijk dingen bij kan pluggen, wat veel apparatuur kan bedienen enzo.

Items op dit moment zijn o.a. :
- kunnen er dingen draadloos aangestuurd worden?
- Hoe maak je een "server programma" welke alles kan bedienen
- Hoe kan er uitbreiding worden gedaan (ook verder meer dan 16 apparaten etc)

Bij al dit soort dingen kan ik wel wat gedachtes en hulp van mede tweakers gebruiken. Ideeen welke nu rondzwerven zijn bijvoorbeeld:

X10, Bluetooth, WiFi, ander hoogfrequent..
.NET of C++ of Delphi of ...
K8000, of andere interface kaarten
Relais (zoals nu) of toch triacs

Zijn er tweakers geinteresseerd om mee te denken / werken aan zo iets? Misschien kan er iets ontwikkeld worden wat voor andere tweakers weer interessant is om of aan te schaffen of na te bouwen...

Nou ja, hoor het wel :D
Niemand nog? >:)

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn kameraden zijn bezig met een nieuwbouw, die sturen alles aan met een PLC, dat lijkt me toch net iets stabieler om te gebruiken. Zal ff wat foto's opzoeken, wel leuk gezicht al die signaalkabels door het huis :)

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/foto/2/images/108-0802_IMG_JPG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/foto/2/images/108-0808_IMG_JPG.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tersteege.net/foto/2/images/108-0809_IMG_JPG.jpg
Hier zie je singnaalkabel (12-24v), coax, utp, en 220v allemaal gescheiden in aparte buizen :9~
Ligt verder nog veel meer in het huis (warmtewisselaars met vloerverwarming enz. enz.) maar dat wordt een te lang verhaal.. :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Vet kewl :9~

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ziet er mooi uit baas, kun je je huisgenoten weer laten schrikken door ff het licht aan en uit te doen of de tv ofzo :)

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 00:02

PoweRoy

funky!

wow :9~

[This space is for rent]

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:21
Cool :D
Nu nog combineren met spraak software op de pc :P
Zou mogelijk moeten zijn toch? :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 14:31 schreef Xtuv het volgende:
Cool :D
Nu nog combineren met spraak software op de pc :P
Zou mogelijk moeten zijn toch? :D
Zou moeten kunnen echter moet dan wel een microfoon hebben welke geluid kan opvangen uit een hele kamer, anders moet je nog naar een mic toelopen... maar misschien zijn die er wel... geen id

• XippIX
  • Niet online
eerste post ziet * XippIX alleen maar kruisjes

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wel gaaf, zijn er ook sites war je info kan vinden over zulk soort dingen, ik zou ook wel via mijn pc mijn gordijn willen kunnen openen, licht aan en uit enzo. nou zit ik op de www.velleman.be site te kijken, maar vroeg me af of er nog meer is

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Mooi gemaakt, Mooie toepassing, Mooie afwerking, kortom een TOPPERTJE!!
:9~ :9~ :9~

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Vet Kewlz :9~

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
W0W, nice dude!! :9~

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 12:57 schreef arjants het volgende:
Mijn kameraden zijn bezig met een nieuwbouw, die sturen alles aan met een PLC, dat lijkt me toch net iets stabieler om te gebruiken. Zal ff wat foto's opzoeken, wel leuk gezicht al die signaalkabels door het huis :)
PLC's beginnen een beetje een techniek uit het verleden te worden. Sowieso is stabiliteit als argument niet echt valide wat mij betreft, die linux bak heeft nog nooit geweigerd. Die 1ne keer dat het zaakje uitging was omdat de stroom uitviel, daar zou een PLC ook niet veel aan doen denk ik.

Daarnaast, probeer maar eens een divx-je af te spelen op een PLC, of een MP3-tje.

Verkijk je er niet op: dan heb je het al niet meer over een PLC maar gewoon over een embedded oplossing met bv. vxworks als OS, en dat komt op het zelfde neer. (overigens is mijn systeem ook embedded, geen toetsenbord of VGA).

//edit typo's; ik had er PCL's van gemaakt

• shure-fan
  • Laatst online: 22:30
voor het aansturen van bepaalde apparaten kun je dus via x10 werken. op de site van marmitek staan een paar kant en klare pakketjes die je kunt kopen met de basis onderdelen.
Als je daarbij nog wat extra "uitbreidings-modules" koopt heb je het effect wat je wilt hebben.

bijvoorbeeld
ze hebben een infrarood detector die je ook kan instellen op lichtgevoeligheid (dus dag en nacht onderscheiden), die kun je dus zo instellen dat de gordijnen opengaan en de koffie begint te lopen zodra de zon opkomt.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
nice work :) en die logo met kleurtje van je ccfl is 1337 :7

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

He Andre leuk kasje hebbie gebouwd.

Hij is echt om te :9~

Logo komt me vaag bekend voor ==> Start Trek??

• Galaxis
  • Laatst online: 21:46
nice :)

Verwijderd

Mooie mod!

Verwijderd

cool hoor :D
Pagina: 1