Toon posts:

Beste koeler voor PIII 450 (katmai)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de beste koeler voor een PIII 450 (katmai)?
Liefst eentje die zo weinig mogelijk herrie maakt.
Alpha met Delta Ventilatoren, Peltier,...?

Gelieve ook de volledige benaming erbij te schrijven en/of fotootje te posten.

Thanks a lot. :)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Als je een vrij stille koeler wilt hebben en toch bijna Alpha Delta prestaties wilt hebben ga dan resoluut voor de Arctic Circle koeler. Ze hebben hem dacht ik http://www.oc-shop.nl hier nog. Je krijgt er ook heatsinks bij voor je Cache geheugen. Ik heb hem op mijn P3-700E@980MHz en ik ben dik tevreden!

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Is een Peltier niet de beste koeler van allemaal, of heb ik het mis?

Verwijderd

euh Core... Peltier is een koelmethode, werkt volgens het priciepe van een warmtepomp (boven heet onder koud)...

Er zijn verschillende merken koelers in omloop, en die kiezen allemaal hun eigen methode (prijs/prestatie)
Ik heb idd gehoord dat die Arctic Circle en Alpha koelers wel ardig goed waren.

Verwijderd

Topicstarter
1) Heb ik gelijk als ik zeg dat Peltier de beste koelmethode is?
Zo ja, welke koelers zijn hierop gebaseerd?

2) Gebruiken de "Alpha met Delta ventilatoren" en de "Arctic Circle" de Peltier-koelmethode?

3) Als ik het goed verstaan heb, zou de "Arctic Circle" iets minder goed koelen dan de "Alpha met Delta ventilatoren", maar hij maakt minder herrie.
Klopt dit?

Thanks.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
een peltier is een dun plaatje dat heel errug heet wordt aan de ene kant en onder 0 komt aan de andere kant, je snapt dus dat de hete kant nog gekoeld moet worden door een heatsink+fans, vaak een alpha+delta combo,
maar deze fans zijn niet stil en vrij duur.
Het 2e aan een peltier is dat je kans hebt dat er condens in je kast onstaat en een paar waterdrupels onstaan als je je pc uitzet (en het ijs dat de peltier aan de ene kant vormt ontdooid) 1 drupppel en het is gedaan met je hardware (als je de pc dan weer opstart). Koop dus geen peltier want jij komt hier denk ik net kijken (bij koeling), neem gewoon een Golden orb Slot 1 uitvoering, die dingen zijn goedkoop ze koelen goed en zijn ook nog vrij stil.
Prijs goldenorb: 70,- (incl verzendkosten)
Prijs peltier + aplha delta fans: 250,-!.

EDIT: owja een peltier is niet ingebouwd, die moet je los kopen. Zou ik alleen gebruiken als je extreem wilt gaan overclocken.(niet voor newbies)

GReetz DA Zwarte Adder

Verwijderd

BeyondHorizon weet wat goed is! :)
THE circle rulez

greets ShaDoW

Verwijderd

Topicstarter
Koelt hij even goed als de "Alpha met Delta Ventilatoren"?

Verwijderd

De beste performance geven de Alpha & Delta combo's echter gaat dit gepaard met wat geluid. Een peltier element kan eigenlijk ook alleen onder deze HSF combo's geplaatst worden vanwege de grote warmte afgifte. De Arctic Circle is zeker ook eeb goede optie, iets lagere performance veel lager geluids-niveau. Hieronder komt de Golden Orb slot 1 die een zeer goede prijs-kwaliteit ratio heeft; echter met een iets lagere perfomance en geen optie tot het later plaatsen van een peltier module. Het is dus gewoon wat je wilt, en wat je wilt uitgeven.

Verwijderd

Topicstarter
1) Maakt die "Alpha & Delta combo" dan echt zoveel lawaai?
Worden de buren er m.a.w. van wakker? :+

2) Kan iemand a.u.b. een link plaatsen waar ik de "Alpha & Delta combo" en de "Artic Circle" kan bewonderen?
Waarschijnlijk bestaan deze ook uit meerdere modellen.
Welke moet ik dan kiezen voor de volgende configuratie:
PIII 450, Abit BH6, 128 MB SDRam

Dank bij voorbaat.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Link is al gegeven ... http://www.oc-shop.nl ... en volgens verhalen die ik gelezen heb maakt ie echt een tering herrie >:) ...

PC Specs

Verwijderd

We hebben binnenkort wel een leuke optie bij de HP modellen van Delta. Namelijk dat je vanaf de voorkant van je PC (front-bay) je voltage en daarmee je RPM en daarmee je geluidsproduktie kan regelen. Deze is ook aan te sluiten bij diegene die al een fan hebben. Dus je kan dan zelf beslissen of je voor high performance kiest (tijdens gamen net koptelefoon bijvoorbeeld) of juist lage RPM maar nog voldoende voor ilde koeling (als je naast je pc slaapt)

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 21:59
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 21:24 schreef Bomberman het volgende:
Link is al gegeven ... http://www.oc-shop.nl ... en volgens verhalen die ik gelezen heb maakt ie echt een tering herrie >:) ...[/quote]Kijk ook eens op http://www.overclockers.com/articles251/

Hier wordt de Delta vergeleken met de Papst en YS Tech. Qua resultaten is de Delta gewoon goed, alleen is het geluidsnivo behoorlijk aan de hoge kant. Ik heb zelf 1 60mm Delta geprobeerd op een FAP3125 (als vervanger van 1 YS Tech fan) en heb 'm na enkele weken verwijderd omdat hij mij teveel geluid produceerde. Natuurlijk is dit persoonlijk en is het een kwestie van zelf uitproberen.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Pagina: 1