Toon posts:

Wat is er mis met mijn harddisk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik Mandrake linux geinstalleerd, ging perfect, alleen was ik er niet zo tevreden mee. Ik dus alle partieties verwijderen. En er windows weer terug opzetten via mijn image. Het lukte tot zover en alles stond weer op mijn harddis zo als het was. Maar toen ik hem opstarte deed hij dus niks. Hij bootte gewoonweg niet. Dus ik mijn fat32 partitie verwijderen in de stelling dat de image misschien stuk was. Ik met FDISK een nieuwe partitie aanmaken en windows 2000 installeren, maar die liep vast. Kortom ik kan een partitie maken, ik kan er files opzetten, maar booten doet ie er niet van. Nu heb ik Linux er op niew opgezet en dan doet mijn harddisk het perfect ook booten enz. Alleen ik krijg windows er niet meer op. Ik heb al verschillende malen een nieuwe partitie gemaakt compleet geformateerd, fdisk /mbr commando maar dat ding verrekt om te booten. Wat kan er in godsnaam mis zijn? Ik geloof niet dat ie kapot is want met linux doet ie het perfect en ook formatteren enz gaat goed.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb je de eerste primaire partitie ook met FDISK actief gemaakt? :) wel ergens n Activeer partitie-optie in t hoofdmenu...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Raar, Linux boot wel maar Windows niet. :?
Scandisk al geprobeerd, en zoja, waren er fouten te vinden?

Wat doet de schijf in een andere pc als je daar Windows op installeerd?

Off-topic:

Kun je misschien wat enters in de openingspost zetten?
Dit zal de leesbaarheid ervan verbeteren. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:58

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

1st: een aantal enters in je text gooien om het leesbaar te maken. ;)

je zou kunnen proberen om schijf helemaal leeg te maken.
dan met win2k cd op te starten en dan via de install van 2k partitie aanmaken voor je windows.

Daarna gewoon installeren.

zou je ook kunnen zeggen wat precies in beeld is als hij niet verder opstart?
foutmelding?
het lijkt mij dat hij de partitie niet actief zet, en zonder dat te doen kun je idd. er niet van af booten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 23:20 schreef Vae Victis het volgende:
1st: een aantal enters in je text gooien om het leesbaar te maken. ;)

je zou kunnen proberen om schijf helemaal leeg te maken.
dan met win2k cd op te starten en dan via de install van 2k partitie aanmaken voor je windows.

Daarna gewoon installeren.

zou je ook kunnen zeggen wat precies in beeld is als hij niet verder opstart?
foutmelding?
het lijkt mij dat hij de partitie niet actief zet, en zonder dat te doen kun je idd. er niet van af booten.
De Win2000 installatie loopt gewoon vast bij het partitie gedeelte.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Even je Masterbootrecord terug zetten.

Met fdisk is dat : fdisk /mbr
Als ik het goed heb onthouden :)

edit : ik las niet goed |:(

Senri no michi mo ippo kara

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien is de partitietabel niet helemaal consistent meer... (voorbeeldsituatie: fdisk wil de extended niet weggooien, omdat er zogenaamd nog logische bestaan, maar die bestaan niet ;))

Geef in Mandrake als root dit commando (vooropgesteld dat je HD op primair master staat):

dd if=/dev/zero of=/dev/hda bs=1024k count=1

Op die manier van de eerste MB van de harddisk nulletjes maken moet echt alle partitiegegevens e.d. weg hebben gevaagd, en FDISK/win2k setup zou dan met een compleet lege MBR/partitietabel wel raad moeten weten bij t aanmaken van nieuw spul...

(als Linux er niet meer op staat, kan een bootfloppy met een low level format programma van de HD fabrikant ook de boel goed leeg maken, let maar op :))

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:58

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Toen je je image terug zette, wat voor een fout gaf hij aan?
Bij booten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 23:36 schreef Vae Victis het volgende:
Toen je je image terug zette, wat voor een fout gaf hij aan?
Bij booten.
Nou je ziet het bios gebeuren langs komen, totdat er normaal Windows 98 wordt gestart komt te staan, maar in plaats daarvan wordt alles zwart. En gebeurt er niks meer.

Verwijderd

Ga je HD remparten
dan verwijder je echt alles ! dan heb je een HD wat net uit de fabriek is gekomen 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 23:46 schreef Audi-RS4 het volgende:
Ga je HD remparten
dan verwijder je echt alles ! dan heb je een HD wat net uit de fabriek is gekomen 8-)
Jep is gelukt. Bedankt mensen!
Pagina: 1