Toon posts:

Aristona of Philips | Verschil of Badge

Pagina: 1
Acties:
  • 1.860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het echtwaar dat een Aristona TV een Philips is met een aristona badge. Lijkt me namelijk te simpel en je leest vaak mensen die een aristona hebben op dit forum en dan elke keer zo van: "tis een aristona(philips)" zovan tis maar dat je het weet. En als het echt zo is dat het alleen het merkplaatje is waarom zijn die aristona tv's dan goedkoper?? :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:08
Op zaterdag 22 juni 2002 23:01 schreef henry_f het volgende:
Is het echtwaar dat een Aristona TV een Philips is met een aristona badge. Lijkt me namelijk te simpel en je leest vaak mensen die een aristona hebben op dit forum en dan elke keer zo van: "tis een aristona(philips)" zovan tis maar dat je het weet. En als het echt zo is dat het alleen het merkplaatje is waarom zijn die aristona tv's dan goedkoper?? :?
Erres vs Aristona vs Philips?? Grotendeels 't naampje

Yakamaha / Raite (DVD) -> Naampje

Superscope/Marantz: Naampje.. (overname van/fusie tussen)

VEEL branders (Philips/HP/Sony) -> Naampje + software

Dynalink vs Conceptronic? -> Naampje

Maw... gewoon de goedkoopste nemen :)
Verschillen zijn minimaal.
Misschien iets verschil in kwaliteit onderdelen, maar veel maakt het niet uit

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

volgens iemand die ik ken, en zulke dingen verkocht heeft (tv's, minisets, enz.) zijn Aristona en Philips vaak exact hetzelfde.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Aristona is een overjarige Philips

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 23:56 schreef charles het volgende:
Aristona is een overjarige Philips
Jij weet dus niet wat jij zegt!!!

Aristona is idd Philips, maar de modellen van Aristona zijn zeer zekers geen overjarige Philips modellen.

Het verschil met Aristona en Philips is het naamplaatje en de buitenkant die nog wel eens een klein beetje wil verschillen. Als je dan aan de binnenkant kijkt, zit er exact het zelfde chassis (binnenwerk) in. Over het algemeen komen de modellen van Philips en Aristona tegelijkertijd op de markt. Hoe weet ik dat ... werk bij een reparatie bedrijf van tv's/radio's etc :)

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Aristona is van Philips

Aristona is een b-merk van philips

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Bigs
  • Niet online
Aristona's zijn inderdaad gewoon Philipsen met een ander stickertje. Wij hebben een Philips TV en ik ken iemand met een bijna precies dezelfde Aristona TV.

En Aristona is helemaal niks overjarigs hoor.. wij hebben een Aristona van een paar jaar oud en die is 100hz, en die had toen ook allemaal al van die EPG rotzooi enzo (4:3 tv). Zijn echt wel gewoon volwaardige TV's hoor :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Er zijn Aristona TV's verkocht waarbij echt alleen het merkplaatje anders was, en nog sterker: als je het merkplaatje eraf haalde dan stond er op de achterkant 'Philips'. Even omdraaien en je had een Philips TV :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Was laatst eens bij een of andere goedkope winkel... en daar vertelden ze dat er maar hele kleine verschillen tussen Aristona en Philips zitten.
Eentje had te maken met de zoom-functies van 4:3 beeld naar breedbeeld of zo...
(maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben gehad met de leeftijd van tv's, oude serie Aristona met nieuwe serie Philips).

Het is niet zo'n betrouwbare winkel, dus pin me er niet op vast :)

Het is iig een feit dat ze grotendeels hetzelfde zijn ( zelfde design valt ook wel snel op :) ).

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 10:09 schreef Bigs het volgende:
Aristona's zijn inderdaad gewoon Philipsen met een ander stickertje. Wij hebben een Philips TV en ik ken iemand met een bijna precies dezelfde Aristona TV.

En Aristona is helemaal niks overjarigs hoor.. wij hebben een Aristona van een paar jaar oud en die is 100hz, en die had toen ook allemaal al van die EPG rotzooi enzo (4:3 tv). Zijn echt wel gewoon volwaardige TV's hoor :)
Ik zou me in elk geval niet laten naaien, want ik ken ook mensen met een aristona TV, die is drie keer vervangen door een nieuw exemplaar. Dat kan dan misschien een productie fout in een reeks zijn. Maar ik denk wel dat er betere onderdelen in een echte philips zitten, en dat aristona gewoon geld bespaard door de behuizingen van philips overkoopt...

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Op zondag 23 juni 2002 10:23 schreef MorPhics het volgende:

[..]

Ik zou me in elk geval niet laten naaien, want ik ken ook mensen met een aristona TV, die is drie keer vervangen door een nieuw exemplaar. Dat kan dan misschien een productie fout in een reeks zijn. Maar ik denk wel dat er betere onderdelen in een echte philips zitten, en dat aristona gewoon geld bespaard door de behuizingen van philips overkoopt...
Er zijn maar weinig chip makers, dwz is veel TV's (ook sony, grundig, e.v.a. merken) zitten chips van Philips.

Aangezien Aristona een dochter is van Philips zullen ze om schaalvoordelen te handhaven gebruik maken van dezelfde schema's en onderdelen. Als zij dit niet zouden doen dan zouden beide TV merken duurder zijn!

Aristona mikt op een andere doelgroep dan Philips dit doet, dit is dan vnl het verschil tussen beide merken. Zoals eerder aangegeven: Aristona = b-merk (= geen b-keus maar b-merk) en Philips = a-merk.

Waar zit dan wel het verschil?!? Ik denk vrijwel nergens, zoals eerder aangegeven: hoemeer tv's gebruik maken van dezelfde onderdelen hoemeer schaalvoordelen ze hebben. Wel kan het bv zijn daat een Aristona van modeljaar 2002 bepaalde onderdelen gebruikt die Philips al eerder (bv modeljaar 2001) gebruikt!

Dat een Aristona 3x kapot gaat lijkt mij eerder een geval van typisch pech of slechte reparatie (wat ook vaak voorkomt!).

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

JvS

Ik heb hem zelf ook

In de VS is magnovox of aristona meer het A-merk en Philips het B-merk toch? :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op zondag 23 juni 2002 12:20 schreef JvS het volgende:
lijkt me sterk

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

steker nog op tv gebied alle kleine tv`s tot 55 cm het meeren deel daarvan heeft 1 chip aan boor de one chip van phillips en die worden in nijmegen gemaakt aangezien ik daar stage loop kan ik het weten en die one chip dingen vind je overal terug van leowe tot b&o tot sony en ga zo door. die ene chip die bevat alles het ods geldui steore teletext ect. die zit ool in aristona wat gewoon een volwaardig merk is daar zitten gewoon dezelfde onder delen in die over zijn van de productie lijn van philips. wat niks zegt over de kwaliteid. die gewoon goed is. :P

euhmmmm

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-10 17:49
Op zondag 23 juni 2002 12:25 schreef chefke het volgende:
sterker nog: op tv gebied hebben het meerendeel van alle kleine tv`s tot 55 cm de one chip aan boord. De one chip van phillips worden in nijmegen gemaakt. Aangezien ik daar stage loop kan ik het weten en die one chip dingen vind je overal terug, van leowe tot b&o tot sony en ga zo door. Die ene chip die bevat alles: Het ods, geluid, stereo, teletext, etc. Die chip zit ook in aristona, wat gewoon een volwaardig merk is. Daar zitten gewoon dezelfde onderdelen in die over zijn van de productielijn van philips. Wat niks zegt over de kwaliteit, die gewoon goed is.
Nou reageer ik niet vaak op mensen die spelfouten maken, maar goedemorgen, leer a.u.b. het gebruik van leestekens en neem wat meer tijd om iets in te tikken. Dat scheelt nogal... Ik heb boven aangegeven wat er o.a. fout was.

Ontopic: Aristona is een b-merk van Philips. Dat betekent doorgaans dat Aristona's omgelabelde Philips tv's zijn. Het is echter wel zo dat de nieuwste Philips technieken niet in een Aristona terecht komen (Die zitten namelijk in high-end Philips tv's en Aristona heeft geen high-end tv's). Aristona's zijn de wat oudere Philips modellen. Omdat de gebruikte techieken wat ouder zijn, kunnen die ook goedkoper verkocht worden: Dat is het doel van een b-merk.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-10 16:13

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Op zondag 23 juni 2002 12:20 schreef JvS het volgende:
In de USA bestaan zowel Philips als Magnavox.

Magnavox is beter bekend bij de amerikanen, maar niet in een gunstige manier; het is nl. een prulmerk (net zoals Yoko hier is). Philips is in amerika erg duur, en dus erg exclusief.

Een paar jaar geleden wilde Philips in de states eindelijk eens goed doorbreken, en wilden ze de merknaam Magnavox opwaarderen door er Philips|Magnavox van te maken. Maar zoals met zoveel marketing acties van Philips gaat is dit niet gelukt, en praat de huidige CEO (Kleisterlee) momenteel zelfs over een complete terugtrekking uit de USA.

Aristona is inderdaad een B-merk van Philips, net zoals Marantz het high-end merk was. (nu niet meer volgens mij, afdeling is verkocht/verzelfstandigd)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Op zondag 23 juni 2002 12:48 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
[..]

Nou reageer ik niet vaak op mensen die spelfouten maken, maar goedemorgen, leer a.u.b. het gebruik van leestekens en neem wat meer tijd om iets in te tikken. Dat scheelt nogal... Ik heb boven aangegeven wat er o.a. fout was.
Nou reageer ik niet vaak op mensen die reacties hebben op andere mensen, maar heeft het wel eens door je hoofd gespeeld dat er zo iets bestaat als dyslexie?! Een beetje respect voor de medemens mag zo nu en dan wel. Ik wil je hiermee niet persoonlijk aanvallen, dit geldt voor iedereen! Eerst even nadenken, want je kunt er mensen erg mee kwetsen... just my 2 cents.

PS, Prince, ik probeer jou hier niet de grond in te boren, ik wil hier eigenlijk gewoon de mensen in het algemeen mee benaderen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 19:07

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb een Aristona K-TV en een Philips Doly 5.1 receiver.
De afstandsbedieningen van beiden zijn qua vormgeving identiek. En beide doen het perfect :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-10 09:19
"Ik dacht dat je als je een Philips tv had 3 jaar garantie kreeg, en een aristona tv maar 1 of 2 jaar ofzo, maar dat was het enige." zei de verkoper ;)

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zondag 23 juni 2002 13:17 schreef MST_Morpheus het volgende:
Ik heb een Aristona K-TV en een Philips Doly 5.1 receiver.
De afstandsbedieningen van beiden zijn qua vormgeving identiek. En beiden doen het perfect :)
Doly=Dolby offcourse |:(

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zondag 23 juni 2002 13:18 schreef Sjeik het volgende:
"Ik dacht dat je als je een Philips tv had 3 jaar garantie kreeg, en een aristona tv maar 1 of 2 jaar ofzo, maar dat was het enige." zei de verkoper ;)
Bij "normaal" gebruik kun je dus net zo goed voor een Aristona gaan dus :)

Verwijderd

mijn ouders hebben een bang en olufson en daar zit toch ook binnen werk in van philips?

MST als je nu alles ff in een post zet wat met elkaar verband houd.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Op zondag 23 juni 2002 13:09 schreef sjolmers het volgende:

[..]

Nou reageer ik niet vaak op mensen die reacties hebben op andere mensen, maar heeft het wel eens door je hoofd gespeeld dat er zo iets bestaat als dyslexie?! Een beetje respect voor de medemens mag zo nu en dan wel. Ik wil je hiermee niet persoonlijk aanvallen, dit geldt voor iedereen! Eerst even nadenken, want je kunt er mensen erg mee kwetsen... just my 2 cents.
Tuurlijk zijn er mensen met dyslexie, en dat dit lastig is kan ik volledig begrijpen maar: het verhaal wat zeg maar "verbeterd" is was wel zo slecht getypt dat ik na het lezen nog niet wist wat er stond (bij wijze van spreken).

Het doel van een forum is dat het leerzaam voor iedereen is, dit soort bijdragen is niet leerzaam als je het al niet kunt lezen.

Daarnaast: typefouten zijn vaak gemaakt doordat de mensen haast hebben of géén zin hebben om het te verbeteren. Veel minder vaak door omstandigheden zoals dyslexie.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

offtopic:
ik heb dislexie maar dat heeft echt geen ruk te maken met fouten in zelfstandige naamwoorden of werkwoorden zonder d/t ik hem et bij d/t ei ie dd dt enz :/ echt niet bij zon textje

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:08
djeez, gaan we weer discussies krijgen over het wel of niet goed tikken van een nederlands woord??

who gives a fuck about that?

Als ik iets fout tik, verbeter ik het lang niet altijd (lui). Zolang men het maar snapt.

Als je dyslexie hebt, so what.. Let gewoon op een leesbare layout, dus niet alles achter elkaar intikken.
Heb je er erg veel moeite mee? Zet het in je sig, dan weet iedereen het, en heeft men er ook respect voor.

sim-pel.

• Munchkin
  • Laatst online: 31-10 17:49
Op zondag 23 juni 2002 13:09 schreef sjolmers het volgende:

[..]

PS, Prince, ik probeer jou hier niet de grond in te boren, ik wil hier eigenlijk gewoon de mensen in het algemeen mee benaderen.
Dat de persoon in kwestie misschien last had van dyslexie was inderdaad al bij mij opgekomen. Maar die mensen maken over het algemeen iets andere fouten... Zeker het gebruik van leestekens, of beter gezegd het gebrek eraan, duide er mijn inziens op dat het hier een slordig schrijver betrof.
Verder was het ook niet als pure flame bedoeld, maar meer een opmerking, met als doel de schrijver te attenderen op zijn gebrekkige schrijfstijl. Ik zie dat steeds meer, vnl onder jongeren, en ik vind dat een trieste ontwikkeling.
Bovenstaande is slechts _mijn_ mening en kan dus genegeerd worden... Al zie ik dat graag anders! :)

P.S. mocht het toch om een aan dyslexie lijdend persoon zijn, mijn excuses :*

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Amen :) :)
Laten we gezellig met zijn allen weer ontopic verder gaan... Ik vind het prachtig dat we alkaar allemaal snappen :*

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1