Toon posts:

Hoe overclock ik mijn P-800E op een Asus p3vx4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dit, en wie weet de optimale settings in de bios hiervoor ?

Verwijderd

Zet de dipswitches op het moederbord allemaal op OFF als dit nog niet het geval is. Ga naar bios set en dan naar advanced setup, ga naar het item cpu speed en zet deze op manual, ga naar system/pci frequency en verhoog deze naar bijv. 125, ga naar system/dram frequency en zet deze op 1/1, verhoog eventueel de voltage van de processor met 0,1 volt en save settings, speel eventueel met bovengenoemde instellingen voor een goed resultaat.

En VIOLA je system start op met 1000 MHZ, en zo overclock je je P3-800E

Groetje,

Dennis

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Zeg ook meteen ff of je de 1000MHz idd haalt en wat voor een koeler je erop hebt zitten, ben ik benieuwd naar.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 11:45 schreef Dennis3 het volgende:
Zet de dipswitches op het moederbord allemaal op OFF als dit nog niet het geval is. Ga naar bios set en dan naar advanced setup, ga naar het item cpu speed en zet deze op manual, ga naar system/pci frequency en verhoog deze naar bijv. 125, ga naar system/dram frequency en zet deze op 1/1, verhoog eventueel de voltage van de processor met 0,1 volt en save settings, speel eventueel met bovengenoemde instellingen voor een goed resultaat.

En VIOLA je system start op met 1000 MHZ, en zo overclock je je P3-800E

Groetje,

Dennis[/quote]Vast bedankt, maar het is een jumperfree mb, dus daarvan hoef ik dus niets te veranderen. Met die instellingen van de volts, kan ik daar gewoon mee testen zonder iets kapot te maken. Welke instellingen gebruik jij dan ongeveer.

gr Cyberbob

Verwijderd

De Asus P34VX is geen jumper free moederbord, er zit een jumper blok op voor diverse instellingen, als één van die jumpers op on staat dan werken de cpu instellingen in het bios niet, dit wordt meestal gebruikt om een systeem snel te configuren door systeem fabrikanten.

Je moet gewoon eerst de FSB verhogen zonder de voltage van de cpu te verhogen. Mijn p3-700E kan zonder de voltage te verhogen overklokt worden naar 933 MHZ (7 X 133 MHZ).
Als ik de cpu overklok naar 1008 MHZ (7 x 144 MHZ) moet ik de voltage verhogen naar 1,8 volt om het zaakje stabiel te krijgen.

Verhoog nooit de voltage van de cpu van 1,65 volt naar bijv 1,85/1,90 maar doe het in kleine stapjes, als ik jouw was dan zou ik in het begin alleen de FSB verhogen naar 125 MHZ en de Voltage naar 1,70 (8 X 125=1000MHZ) en kijken of het stabiel wil lopen is het niet stabiel ga dan een stapje terug.

Dennis

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 13:31 schreef Dennis3 het volgende:
De Asus P34VX is geen jumper free moederbord, er zit een jumper blok op voor diverse instellingen, als één van die jumpers op on staat dan werken de cpu instellingen in het bios niet, dit wordt meestal gebruikt om een systeem snel te configuren door systeem fabrikanten.

Je moet gewoon eerst de FSB verhogen zonder de voltage van de cpu te verhogen. Mijn p3-700E kan zonder de voltage te verhogen overklokt worden naar 933 MHZ (7 X 133 MHZ).
Als ik de cpu overklok naar 1008 MHZ (7 x 144 MHZ) moet ik de voltage verhogen naar 1,8 volt om het zaakje stabiel te krijgen.

Verhoog nooit de voltage van de cpu van 1,65 volt naar bijv 1,85/1,90 maar doe het in kleine stapjes, als ik jouw was dan zou ik in het begin alleen de FSB verhogen naar 125 MHZ en de Voltage naar 1,70 (8 X 125=1000MHZ) en kijken of het stabiel wil lopen is het niet stabiel ga dan een stapje terug.

Dennis[/quote]dennis, ik ben gisteren bezig geweesten ik kan dus bij de cpu-speed 533 800 1033 en manual kiezen, verder staat de system freqenzy multiple op 8.0 x, en deze kan ik niet veranderen, verder kan ik de pci freqenzy veranderen, hij staat nu op 100.0.....enz
De system sdram freqenzy ratio stond op auto en de cpu-core op 165.
Maar telkens als ik de instellingen verander, doet de computer helemaal niets meer. Een tweedde probleem wat ik heb dat de computer niet goed meer afsluit en als ik die dan meteen weer opnieuw opstart hij rechtstreeks in de bios uitkomt met een probleem met de processor speed. Heb je hier iets aan ?

gr Cyberbob

Verwijderd

Je kunt de cpu multiplier niet veranderen die blijft en moet bij jou op 8 blijven staan. Het opstarten van de computer en dat hij dan het bios in gaat met de melding van wrong cpu speed is omdat je bij cpu instellingen "MANUAL" moet kiezen :).
Dus wat je moet doen is:

1. zet het op manual
2. waar nu 100 staat een enter geven en een hogere waarde kiezen bijv. 125.(=FSB)
3. zet het voltage waar nu 1.65 staat op 1.70
4. verander auto in 1/1
5. save settings

Als het goed is dan zie je bij het opstarten nu 1000 MHZ cpu speed. Als de computer niet stabiel is kun je twee dingen doen of je verhoogt het voltage van de processor of je zet de FSB een stapje lager.

Dennis

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 11:26 schreef Dennis3 het volgende:
Je kunt de cpu multiplier niet veranderen die blijft en moet bij jou op 8 blijven staan. Het opstarten van de computer en dat hij dan het bios in gaat met de melding van wrong cpu speed is omdat je bij cpu instellingen "MANUAL" moet kiezen :).
Dus wat je moet doen is:

1. zet het op manual
2. waar nu 100 staat een enter geven en een hogere waarde kiezen bijv. 125.(=FSB)
3. zet het voltage waar nu 1.65 staat op 1.70
4. verander auto in 1/1
5. save settings

Als het goed is dan zie je bij het opstarten nu 1000 MHZ cpu speed. Als de computer niet stabiel is kun je twee dingen doen of je verhoogt het voltage van de processor of je zet de FSB een stapje lager.

Dennis[/quote]Oke, bedankt. Ik zal het weer proberen vanavond, het klinkt makkelijk. Zal eerst windows me opnieuw installeren. Het werkte perfect totdat ik dirext 8.0 beta erop geinstalleerd had. Toen sloot de computer dus niet meer af. Ik moet denk ik, als het allemaal werkt, wel een koeler erbij op zetten of niet. Wat raad jij aan, want hierin ben ik nog niet zo thuis.

gr Cyberbob
Pagina: 1