Toon posts:

Computer kan andere niet zien.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb net een netwerk aangelegd met een linuxbak als server. Dat werkt allemaal perfect, kan internetten op alle puters, maar de puter van m'n pa kan de andere computers in het netwerk niet zien. De andere computers kunnen elkaar en die van m'n pa wel zien en kunnen ook gewoon de schijven van pa bewerken ed.

Ik krijg ook niet bij m'n pa van "Inloggen op Microsoft Network", terwijl ik dat bij alle andere puters wel zie.

NB. De protocollen die ik gebruik zijn TCP/IP, NetBeui en IPX/SPX en het netwerk loopt via 10 mbit, via een hub.

Wie helpt mij?

[Mike]

PS. Ik heb de server op FreeSCO lopen en die heeft een printserver, maar hoe kan ik vanaf de clientcomputers in het netwerk printen op de printer die aan de server hangt?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Het lijkt erop, dat deze machine nog geen Client for Microsoft networks heeft. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen, dat je dat niet gechecked hebt...

Mare je weet maar nooit....

Welke OS-sen heb je op deze client geinstalleerd? En welke OS-sen heb je eventueel nog meer op het LAN geinstalleerd? FreeSCO begrijp ik natuurlijk, want die noemde je al! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Pa: windows 98 SE NL
Ik: windows 98 UK
Broertje: windows 98 UK
Zusje: windows 98 UK
Andere zusje: windows 95 NL

Ik heb alles hetzelfde op de puter van m'n pa (behalve ip-adres dan).

Weet je toevallig ook een proggie om via FreeSCO te kunnen printen vanuit Windows?

[Mike]

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
gooi al je netwerk instellingen weg op je vaders computer en installeer alle netwerkdingen op nieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal ik ff proberen, hopen dat dat werkt.

(Niemand een idee voor printen via Windows via FreeSCO-server? :( )

[Mike]