Webbased games zelf maken

Pagina: 1
Acties:

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 08:36

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ik heb een tijdje Planetarion gespeeld maar dat werd vervelend na een tijdje. Je moest 's nachts je nest uit wilde je een beetje prof mee spelen.
Nu wil ik al een tijdje mijn eigen webbased spel maken voor wat gebruikers van mijn forumje dat ik ergens draai.

Het grootste obstakel is nu de spelers. Iedereen wil snelle graphics enzo. Terwijl mij het cool lijkt om een spel te maken dat wat langer duurt, waarbij je tegen en met elkaar speelt in een virituele wereld die je niet echt kan zien. Waar de beste speler degene is die niet het meeste oefent maar het slimste plan of de beste strategie.

Ik zat dus te denken aan een soort van Ports of Call, alleen dat met planeten en ruimteschepen in de ruimte. Dat je elke dag 1 trip kan maken met al je schepen.
Of iets meer als Elite, zodat je 1 schip hebt dat je kan upgraden met de winst die je maakt.
Of een soort kruising met Monopoly, zodat je elke dag een aantal zetten en geld krijgt om daarmee te doen wat je wilt (kopen van goederen, verkopen van goederen, etc).

Nu heb ik een paar vragen:
Zijn hier mensen die het leuk vinden om zo'n spel te spelen?
Zijn er mensen die leuke ideeen hebben voor zo'n spel op het internet?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 10:29

not-known

[BI] Crewmember

hey, ik ben zelf nu ook bezig met zo'n spel, al in een aardig gevorderd stadium mag ik wel zeggen.
belangrijk is om te denken aan de doelgroep. wil je mensen hebben die echt met tactics willen spelen, dus diepgaand, of mensen die simpelweg een paar knoppies in drukken. daar moet je goed over na denken alvorens te beginnen. ook moet je zeker je plannen erg goed uit denken, anders kom je later in de problemen met onderdelen die niet op elkaar aansluiten.
denk bij het maken ook zeker om de consumptie van database uitbraaksels, beperk dat tot het minimum om zo de snelheid zeer te bevorderen :D
en ik zou zeggen, denk goed over het thema, kies iets wat er nog niet (lees: niet veel) is. space games zijn leuk, maar ik kan 10tallen adressen dromen dus daar zou ik persoonlijk niet meer aan beginnen, denk eerder over iets uit deze tijd, of de geschiedenis. zeg nou niet dat dat saai is, want dat heb je natuurlijk helemaal zelf in de hand.
veel suc6!!

/edit typo

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ik probeer nu jouw game :)

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

mja je kan t nu proberen, maar online zal je alleen nog maar een leuke designlose en niet lopende pre-alpha vinden :P
de rest staat achter slot en grendel :P

/edit
mocht je hm willen zien als die klaar is moe je t maar zeggen, dan mail ik je wel :)
het zal iig pas na de vakantie worden, omdat ik nog voor hosting enzo moet zorgen :) ik kan hm niet op me casema lijn laten lopen nu :D

De Veld C site!

• Macros

Macros

I'm watching...

Topicstarter
Ik wil je helpen met de hosting en met development eigenlijk. Hosting is geen enkel probleem.
PHP, MySQL, PostreSQL, Apache, perl, corntabs.
Stuur me effe een mailtje als je interesse hebt.

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

* not-known heeft gemaild :)

De Veld C site!

Pagina: 1