Toon posts:

hoe en wat inbouwen nieuwe celeron

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet echt een newbie(oftoch?) maar geen prof.
Maar ik heb dus een Dual Moederbord met een slot1 en een socket 370 (FCPGA) en nu zag ik op alternate.nl een celeron 1200 processor. Als ik deze erin wil zetten kan dat dan gewoon? moet ik een andere koeler kopen dus maar het moederbord ziet vanzelf dat er een nieuwe inzit????
Er zit nu een Pentium III 550 Mhz in. Moet ik de multipl. dan veranderen (denkutwel) en zoja hoe??

Reactie please.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb je _geen_ dual mobo, maar eentje waar je óf een Slot 1 óf een socket 370 in kunt proppen (die zijn er in diverse soorten en maten).
Dus, specs graag :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Kijk eerst eens in het boekje op bij de leverancier van je moederbord op de website.

Als je bedoeld dat je een moederbord hebt met én een slot 1 én een socket 370 slot dat het me vrij sterk lijkt.

Geef anders even het type van je mobo

edit:

Waarom kom ik nou abbadon weer tegen :P

Verwijderd

slot 1 en 370? das kewl ? nooit gezien..
zit er geen converter in ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry ik vertel het ook zo raar
een moederbord waar een socket 370 (fcpga) en een slot1 in kan.

owke hier ff wat specs:
Via Technologies VT82C692BX (sisoftsandra :-|)
en VT82C693 Apollo Pro Plus Chipset
verder:
256 MB SDRAM
en een 16mb voodoo3 kaartje
12.6 GB Schijf
de rest van de specs zijn nie belangrijk
ik ben dus toch een newbie :?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Nou, als je een mobo hebt met EN slot1 EN socket370, dan geef ik je nu op een briefje dat daar geen Tuatatin-Celeron (1000A, 1100(A?), 1200 of 1400) op gaat passen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar het is volgens mij geen tualatin of hoe dat ding ook heet maar loopt gewoon op 100mhz en bij de processors die dat wel zijn staat het aangegeven.
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/hobi17.html
dat is dus dat ding waar ik me van af vraag of ie er in kan....

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op zaterdag 22 juni 2002 22:43 schreef Dannyke het volgende:
slot 1 en 370? das kewl ? nooit gezien..
zit er geen converter in ofzo?
Ik heb een Tyan Trinity staan hier. Dat is een moederbord met zowel een socket 370 als een slot 1.

En volgens de handleiding van dit plankje mag je ófwel de socket370, ófwel de slot 1 gebruiken, maar niet allebei tegelijk: in dat geval kun je namelijk moederbord en béide processoren om zeep helpen.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
maar het kan dus wel? of toch niet?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zaterdag 22 juni 2002 22:50 schreef henry_f het volgende:
Nee maar het is volgens mij geen tualatin of hoe dat ding ook heet maar loopt gewoon op 100mhz en bij de processors die dat wel zijn staat het aangegeven.
Ohja.. ik zie het. Dan moet je ff checken of je mobo Coppermine-Celerons lust. Dat is meestal met een BIOS update wel te fixen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik nou zo'n proc. koop en ik pleur hem er voorzichtig in en het blijkt met biosupdates en zo toch niet te werken kun je dat soort dingen inruilen?
Ik voel aan me water dat dit een hele domme vraag is :?

Verwijderd

een celeron 1200 is dat geen FCPGA II ipv FCPGA processor? en gaat ie dus niet passen?

Verwijderd

Topicstarter
als ik alternate.nl moet geloven (zie link hierboven ergens) niet.

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 23:02 schreef henry_f het volgende:
Inderdaad na goed zoeken lijkt me ook dat het inderdaad een fcpga oftewel socket 370 is... okeej mijn fout ;) tijd voor bier watn anders gaat het niet goed.... ;)

Verwijderd

dat is toch zo'n pc chips prul mobo heb ik laatst geleden langs zien komen

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 22 juni 2002 23:02 schreef henry_f het volgende:
Jawel er staat 256kb cache en alleen een tulatin celeron heeft 256kb cache. En verder bestaan er alleen maar 1200 celerons die tulatin zijn. Het gaat je dus zonder modden niet lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Dan maar sparen voor een nieuw moederbord e.d. Of wachten op de nieuwe pc. Hier mag een slotje op als bovenstaande persoon gelijk heeft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 22 juni 2002 23:19 schreef jv777 het volgende:

[..]

Inderdaad na goed zoeken lijkt me ook dat het inderdaad een fcpga oftewel socket 370 is... okeej mijn fout ;) tijd voor bier watn anders gaat het niet goed.... ;)
FC-PGA :?
Lijkt mij veel eerder een PPGA, en daar gaat het zeker niet in :o

Betere optie: koop een powerleap convertor en stop die in de Slot1

Oslik blyat! Oslik!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 23 juni 2002 00:36 schreef dion_b het volgende:

[..]

FC-PGA :?
Lijkt mij veel eerder een PPGA, en daar gaat het zeker niet in :o

Betere optie: koop een powerleap convertor en stop die in de Slot1
ff goed lezen hij bedoelt dat hij denkt dat die celeron 1200 een fcpga is ipv fcpga2.
En nu ga jij roepen dat het een ppga zou zijn (zoals oude cely's).
Ff voor alle duidelijkheid die celeron 1200 is een tulatin met een FCPGA2 packaging.
En inplaats van zon dure powerleapconv. kan die netzogoed een nieuw mamaplankje kopen. Een tusl2-c of tuv4x van asus ofzo, kost bijna even duur (en das niet goei nederlands :+ )

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 23 juni 2002 00:43 schreef memendo het volgende:

[..]

ff goed lezen hij bedoelt dat hij denkt dat die celeron 1200 een fcpga is ipv fcpga2.
En nu ga jij roepen dat het een ppga zou zijn (zoals oude cely's).
Ff voor alle duidelijkheid die celeron 1200 is een tulatin met een FCPGA2 packaging.
En inplaats van zon dure powerleapconv. kan die netzogoed een nieuw mamaplankje kopen. Een tusl2-c of tuv4x van asus ofzo, kost bijna even duur (en das niet goei nederlands :+ )
Ik heb het over de socket, niet de CPU :o

So370 zijn ze allemaal...

Oslik blyat! Oslik!

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 23 juni 2002 01:56 schreef dion_b het volgende:

[..]

Ik heb het over de socket, niet de CPU :o

So370 zijn ze allemaal...
Waarom quote je dan iemand die het over de cpu heeft. Zeker om het onduidelijk te houden :+

• MICHIEL123
  • Niet online
Kijk voor een bios update en als deze het hier mee aan kan dan werkt het zonder problemen.

plaatje van de pII huistuin keuken internet bak hier... heeft ook een mobo met zowel slot 1 al socket 370
Afbeeldingslocatie: http://www.ecs.com.tw/products/graphics/b-p6bata+.jpg
Het is een ecs mammaplankje.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 23 juni 2002 02:29 schreef MICHIEL123 het volgende:
Kijk voor een bios update en als deze het hier mee aan kan dan werkt het zonder problemen.
zelfs met een bios update zal je hooguit ondersteuning voor een coppermine halen.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49
had ook een bordje met slot 1 en s370 --> biostart m6twg

hiermee kan je gewoon 100MHz fsb coppermine's draaie maar tualatin support kun je vergeten

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat ik nu een heel oud topic schop, maar:

http://www3.alternate.nl/...er=CPUs%20Socket%20370%20

46 euro is toch niet veel? Ik vraag me dus af als ik die tualatin support niet heb of hij het dan wel of niet doet? En als ie het wel doet hoeveel mhz haal ik dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 14:45:
Ja ik weet dat ik nu een heel oud topic schop, maar:

http://www3.alternate.nl/...er=CPUs%20Socket%20370%20

46 euro is toch niet veel? Ik vraag me dus af als ik die tualatin support niet heb of hij het dan wel of niet doet? En als ie het wel doet hoeveel mhz haal ik dan?
Dit topic wordt straks gesloten...

TIP: spaar door voor een nieuw moederbord, processor en geheugen. Wat moet je nu met zo'n langzame oude processor???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

henry: ga eerst na wat voor een mobo je hebt en check dan op de website van de mobofabrikant of het mobo Tualatin-capabel is, al dan niet met behulp van een BIOS update. Hier kunnen we verder echt niks mee.

Drugar: wie ben jij om daarover te bepalen? Zeg gewoon niks of post gewoon een topicreport ;)

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 04-02-2004 15:26 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:26

KneoK

Not in a million lightyears

BalusC schreef op 04 februari 2004 @ 15:26:
henry: ga eerst na wat voor een mobo je hebt en check dan op de website van de mobofabrikant of het mobo Tualatin-capabel is, al dan niet met behulp van een BIOS update. Hier kunnen we verder echt niks mee.

Drugar: wie ben jij om daarover te bepalen? Zeg gewoon niks of post gewoon een topicreport ;)
Je hebt toch ook Powerleap convertertjes (slotkets) waarmee je een Tualatin zonder problemen kon gebruiken in een slot1 mobo ?

Want volgens mij zie ik uit de SiSoft gegevens dat hij in ieder geval een VIA Apollo Pro Plus (de Pro voor de Slot1 ondersteuning, de Plus voor de ondersteuning van zowel Slot1 als S370) chipset heeft wat volgens mij in ieder geval geen Tualatin support geeft (en volgens de kleine zoektocht van mij ook niet)...

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Zelfs de website van de fabrikant is niet altijd alleszeggend. Volgens Asus is mijn P2B niet in staat een Tualatin CPU te accepteren, maar mbv de Slot-T adaptor draait het als een lier.

Een tip: eerst even kijken van voor een moederbordje je hebt, en ga dan naar www.upgradeware.com en kijk in de compatibility lists van de Slot-T en/of Socket370 convertor of je moederbord een Tualatin kan verdragen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hernry-f, het is je al twee jaar terug gevraagd, nu alweer: wat voor mobo heb je :?

Dat bepaalt namelijk exact hoe moeilijk het gaat worden.

Algemeen: die Celly 1200 is een FC-PGA2 CPU, jouw moederbord heeft geen aansluiting waar dat rechtstreeks op geprikt kan worden. De socket kun je vergeten, dat is zo goed als zeker een PPGA. Er zijn geen PPGA->FC-PGA2 converters, wel PPGA->FC-PCA converters en FC-PGA-> FC-PGA2 converters, maar je wilt niet met twee converters spelen... Wat je wel kunt nemen is een Slot1->FC-PGA2 converter, waarbij de mogelijkheden van je moederbord (welke voltages mogelijk zijn vooral) bepalen welke types nodig zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bioweb en EXX: ik had natuurlijk de Powerleap/Upgradeware adapters aangedragen wanneer henry heeft uitgeplozen dat zijn mobo niet Tualatin-capabel is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okee laat maar dan. Ik ga wel sparen voor een nieuwe pc.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:44:
Okee laat maar dan. Ik ga wel sparen voor een nieuwe pc.
Sorry dat ik het zeg maar dat is een zwaktebod- niet eens de moeite willen doen om na te gaan wat voor moederbord je hebt en dan maar opgeven... :/

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 04 februari 2004 @ 21:29:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar dat is een zwaktebod- niet eens de moeite willen doen om na te gaan wat voor moederbord je hebt en dan maar opgeven... :/
ow dat wil ik best maar ik zit nu niet achter die computer
ik zal het binnenkort ff posten hoor

Verwijderd

Die CPU zal het helemaal niet doen, een VIA Apollo Pro 133 is een waanzinnig oude chipset, deze heeft echt geen ondersteuning voor een Tualatin, de enige VIA chipset die ondersteuning heeft is de VIA 694T(opvolger van de gewone 694)

Verwijderd

offtopic:
Ik ben helemaal niemand hier, echter zie ik mods regelmatig gekickte topics sluiten just for that reason, vandaar.

Ik onthoud me voorlopig weer van posten (buiten /5 dan).
Pagina: 1