[UT] Crosshair anti-aliased.. bah!

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-11 15:07

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik speel al een hele tijd UT met die simpele 'dot'... dus alleen een stipje op het scherm als crosshair, aangezien die ook het minste in de weg zit.

Ook heb ik de resolutie omhoog gezet (dan maar wat minder detail, fps moet wel goed blijven) om ventjes van verder weg te zien. Ik wil ze van 2 kilometer verder kunnen zien EN raken.

Die crosshair is alleen anti-aliased. Dus niet een vierkant van 1 of 4 pixels, maar een rode blob in het midden. Ik zie mannetjes van ver aankomen, maar als ik op ze mik zit er een rode vlek overheen.. niet nauwkeurig dus.

Ik heb alle UT forums afgezocht, google weet ook geen raad, dus dan maar hier proberen. Weet iemand hier iets op behalve terug te gaan naar software rendering? :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:15

BM

Moderator Spielerij
anti-aliasing kun je toch uitzetten bij de opties van je videokaart?

alleen de crosshair niet AA doen lijkt me niet mogelijk

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hmm helemaal uitzetten.. is een idee... maar hoe?
Ik heb een dergelijke optie nog niet kunnen vinden, of moet ik daar een tooltje voor hebben?

Asus V7700 GF2 GTS Deluxe
Detonator versie zoveel (laatste)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Geen crosshair gebruiken en een stip op je scherm plekken :)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-11 14:33
als je zelf de anti aliasing niet hebt aangezet dan stond hij waarschijnlijk ook niet aan en is het een ander probleem.
Anders moet je gewoon ff zo'n tweeak progje voor je videokaart vinden. nvmax is het dacht ik voor die nvidia dingen (heb zelf radeon)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op zondag 23 juni 2002 01:20 schreef real_raichu70 het volgende:
Geen crosshair gebruiken en een stip op je scherm plekken :)
Goede optie!
Op zondag 23 juni 2002 08:50 schreef DarkShadow het volgende:
als je zelf de anti aliasing niet hebt aangezet dan stond hij waarschijnlijk ook niet aan en is het een ander probleem.
Anders moet je gewoon ff zo'n tweeak progje voor je videokaart vinden. nvmax is het dacht ik voor die nvidia dingen (heb zelf radeon)
Zonder dat proggie kan het ook. Ik zal ff tekst en uitleg maken!

Ga naar configuratiescherm, dan beeldscherminstellingen, dan tabblad instellingen, knopje geavanceerd, bij dat onderdeel heb ik een tabblad GF3 Ti500, zoeits zou jij ook moeten hebben, als je daar opde knop additional propperties klikt, dan kom je weer in een menutje, daar kies je het tabblad 3D Antialiasing Settings en daar zet je hem dan op manuel en dan op disabled :)

Veel plezier ermee!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hey tof :P Ik heb dan een tabblad GeForce2 GTS, maar die opties zijn er wel! Eens kijken wat het met UT doet!
Mijn dank is groot :)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op zondag 23 juni 2002 13:23 schreef Ratch het volgende:
Hey tof :P Ik heb dan een tabblad GeForce2 GTS, maar die opties zijn er wel! Eens kijken wat het met UT doet!
Mijn dank is groot :)
No thnx :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja maar dan heb je helemaal geen Anti-Aliasting, en dat voor zo'n puntje. Dat is toch ook niet normaal? Er moet toch een andere oplossing zijn lijkt me? :?

🌞🍃

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb het net bekeken, maar helaas maakt het in UT niet uit of dit nu aan of uit staat. Hier onder een screenshot van wat ik bedoel (die is gemaakt met anti-aliasing UIT).
Zoals je kunt zien is het nog steeds een vlek :(

Overigens is een stipje op je scherm GEEN optie, en wel om twee redenen:
1) Er zit een afstand tussen de glasplaat waar je dat stickertje op plakt en het daadwerkelijke beeld, daardoor is dat extreem onnauwkeurig.
2) Jij wilt mij een stickertje uit laten knippen wat kleiner is dat 4 pixels (op 1280x960)... dat gaat dus echt nooit goed komen :+

--=] Plaatje 100k, 800x600 [=--
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.venema4/images/voorbeeld.jpg

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:27

Termy

valt er nog wat te fragge?

ik zie ff niet in wat het probleem nou is, als je cross-hair over het mannetje komt zie je mannetje niet meer, dus mik je op hem... beetje :Z topic :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

wordt wakker, als je mannetje niet ziet kan je ook niet zeker weten of je em raakt |:(

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Kijk, een ventje op 2 meter afstand is geen probleem, maar in de verte wel. Aangezien ik in wars nogal eens in de verte wil mikken omdat daar altijd wel ergens een half campende verdediger staat is het nogal irritant.

Ik schiet, mis z'n hoofd net, en hij weet meteen dat ik er ben en WAAR ik ben, omdat je in instagib heel goed kan zien waar een schot vandaan komt. De kans dat je binnen 0,3 secode daarna zelf in stukjes ligt wordt daardoor een heel stuk groter.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op zondag 23 juni 2002 14:48 schreef Ratch het volgende:
Kijk, een ventje op 2 meter afstand is geen probleem, maar in de verte wel. Aangezien ik in wars nogal eens in de verte wil mikken omdat daar altijd wel ergens een half campende verdediger staat is het nogal irritant.

Ik schiet, mis z'n hoofd net, en hij weet meteen dat ik er ben en WAAR ik ben, omdat je in instagib heel goed kan zien waar een schot vandaan komt. De kans dat je binnen 0,3 secode daarna zelf in stukjes ligt wordt daardoor een heel stuk groter.
Helemaal waar, maargoed. Dit is in de CS topics ook altijd een punt, word het als cheaten gezien of niet?

Mij boeit het helemaal niks, begrijp het niet verkeerd.

Maargoed, iedereen moet het doen met een wazig puntje. Kan he het niet winnen moet je maar meer oefenen ofzo!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dit heeft niets met cheaten te maken. Als je software rendering gebruikt KAN ie namelijk niet anti aliasen. Als je met software rendering normaal kan spelen op hoge resolutie, heb je het voordeel van een klein puntje.

En jah... ik moet nog ff wat oefenen... als we eindelijk nr. 1 willen staan op clanbase :) nu 2 damned, en het wil maar niet lukken :P

Het is mogelijk je eigen crosshair te maken, maar op een of andere manier is het woord 'cross' of 'crosshair' op geen enkel UT forum terug te vinden. Er zijn custom crosshairs beschikbaar, maar om die zelf te maken moet je UnrealEd gebruiken en die tript bij mij een beetje :?

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op zondag 23 juni 2002 16:45 schreef Ratch het volgende:
Dit heeft niets met cheaten te maken. Als je software rendering gebruikt KAN ie namelijk niet anti aliasen. Als je met software rendering normaal kan spelen op hoge resolutie, heb je het voordeel van een klein puntje.

En jah... ik moet nog ff wat oefenen... als we eindelijk nr. 1 willen staan op clanbase :) nu 2 damned, en het wil maar niet lukken :P

Het is mogelijk je eigen crosshair te maken, maar op een of andere manier is het woord 'cross' of 'crosshair' op geen enkel UT forum terug te vinden. Er zijn custom crosshairs beschikbaar, maar om die zelf te maken moet je UnrealEd gebruiken en die tript bij mij een beetje :?
Ik vind het ook geen cheaten had ik toch duidelijk gezegd, maargoed. Veel suc6 met het zoeken naar een oplossing.

• SouLmaN
  • Laatst online: 01-11 20:00
Anders maak je toch je eigen crosshair van 1 pixel groot ? Check http://www.jester-tek.co.uk/tutorials/crosshairs.htm. En er zal vast wel iemand zijn die al z'n crosshair heeft gemaakt, kijk dus eens op wat UT skin/crosshair sites!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Okee in ieder geval bedankt :) ik ga verder zoeken!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:57

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb in ieder geval dat halve rondje als crosshair... Wel handig al isset bij snipen niet zo fantastisch, maar dan moet je kijken wanneer je ze niet meer ziet :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• ravenger
  • Laatst online: 16:52
eej kaastosti :D, is er niet ergens een optie in UT bij preferences in console wat dat doet?, Anders zet je anti-aliasing uit in je geforce settings en reboot je je PC.

Anders, misschien 16 bit ipv 32 bit spelen wil ook wel es werken.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hey Ravenger :)
Ik heb, zoals in eerder beschreven posts, die anti-aliasing uitgezet bij GF2 controls... helpt niet.
Als ik 'm 16 bits zet wordt ie zeker minder mooi.. maar voor die crosshair maakt het helaas niet uit.

Ik heb overigens vanmiddag m'n Boomslang gesloopt op een of andere manier :( Was aant UT-en en opeens kon ik alleen nog maar horizontaal bewegen... verticaal gaat niet meer, ook niet in Windows... :(

• ravenger
  • Laatst online: 16:52
ik zal strax es kijken als ik thuis ben, volgens mij is et iets in je advanced instellingen van UT dan, iets met FSAA.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-11 11:05

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik snap niet dat je er zo'n punt van maakt. Ik heb ook zeker 2 jaar UT gespeeld. en dan nog niet eens op zo'n hoge reso. Maak je niet zo druk, denk je in dat de mensen waar je tegen speelt met hetzelfde "probleem" zitten. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje miereneukerij. Kies anders dat crosshair dat in het midden een plekje open heeft. ben je er ook van af

• dvdgrs
  • Laatst online: 26-08 11:52
er is niks aan te doen, boven 1152*nogwat krijg je een grotere crosshair (omdattie anders te klein zou zijn) en die is AA'ed. Kan je nix aan veranderen in je instellingen oid... ik raad aan 1152*nogwat te spelen, dan heb je nog wel een gewone crosshair :Y)

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ratch, jij wil een andere crosshair jij krijgt een andere crosshair.
Je kunt gewoon custom crosshairs maken en gebruiken, ik heb ooit een x een eigen custom-crosshair-pack gemaakt. Met een stuk of 9 van die dingen d'r in.
U vraagt wij draaien,... (conatct me maar ff..)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

[OT].....

ratch ownz!!!!!

SQUAD 4 EVER!!

maar weer on topic
vynil had zo een coole q3 croshair, met een enorme rondje eromheen, maar die puntje bleef wel klein (denk ik)
moet je hem ermee ff lastig vallen (pm to death!)

• dvdgrs
  • Laatst online: 26-08 11:52
Op maandag 24 juni 2002 11:38 schreef Scarecrow het volgende:
Ratch, jij wil een andere crosshair jij krijgt een andere crosshair.
Je kunt gewoon custom crosshairs maken en gebruiken, ik heb ooit een x een eigen custom-crosshair-pack gemaakt. Met een stuk of 9 van die dingen d'r in.
U vraagt wij draaien,... (conatct me maar ff..)
neej das de oplossign niet, als het puntje al te klein is kan je et ook niet met andere crosshairs oplosse, hij word gewoon vergroot bij hoge resoluties (stond volgens mij op de site van Inoxx)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
En toch contact ik 'm even :)
Dat 'puntje' is namelijk wel opgebouwd uit een pixel of 4. Als hij daar nu eens 1 pixel van kan maken ben ik al blij, aangezien dat anti-aliased toch een stuk kleiner is :P

Pagina: 1