Toon posts:

Aopen 40x justlink writer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb deze gekocht en de bijgeleverde nero geinstaleerd. nu, als ik cd'tje schrijf, zie ik steeds mijn buffer leeglopen. justlink vangt dat op maar zodoende duurd het wel langer dan nodig om cd'ke te schrijven.

als de cd klaar is krijg ik melding "bufferunderrun avoided 168 times"

vreemd prob. heb in nero buffer van 80MB ingesteld. drive staat op master op IDE2

cd schrijf ik op 32x aangezien ik max32x cd's gebruik van sentinel.

heb een Athlon 1600+ met 768MB DDR.

heb wel pas nieuw latje geheugen bijgestoken... zou dit er iets mee te maken hebben ?

hoe kan ik memory testen trouwens ?

thnkx

Verwijderd

Topicstarter
thnkx!

test gedaan, geen errors

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
168 keer is niet gezond nee... staat secondary master op Ultra DMA 2 ingesteld? Het wil weleens fout gaan op PIO4 bij veel mensen. Afhankelijk van je Windows-versie is het op verschillende plekken in apparaatbeheer in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
gebruik win XP versie 2002

jup, ultra dma2 staat aan voor sec master.

zou het software-matig zijn dan ?

Verwijderd

ok copyeer je on the fly?
of van je harddisk?

bij on the fly zou je cdrom speler die de cd leest het niet snel genoeg kunnen lezen

als je van je harddisk copyeerd moet je even kijken als de hdd led continu brand.. zoja dan zal je harddisk het niet zo snel kunnen leveren aan je writer :)
brand die niet constand of knipperd die matig dan is er toch iets anders..

btw heb je wel ata 66 kabeltjes gebruikt? had ik ook met mun standaart kabel schoot het ook niet op enzo
ATA 66 er in en het fikt als de tierelier

Verwijderd

de enige keer dat mijn aopen 20x10x40 dit had was toen ik aan het branden was en Spiderman aan het installen was

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:26
nee, is een bekend issue met aopen branders (althans bij mij), heb een crw1232pro, als ik op 12x (lees: max) brand dan krijg ik ook veel buffer underruns (gewoon kopieren van HD), nero leest dan, brand, buffer loopt leeg,nero gaat lezen, etc. 8x gaat btw prima.

zo krijg je dus behoorlijk :r cd's, iig, dit had ik ook met mijn aopen 6x. Weet niet wat het precies is.

Heb van iemand het advies gekregen om de de brander op een aparte poort te gooien,of niet parallel te zetten met de cdrom speler, heb jij dat??

iig, ik brand toch bijna nooit sneller dan 4x dus ik heb het nog niet gedaan (en mijn IDE kabel red het niet).
Wel zou ik graag horen of het bij je geholpen heeft.
Als je een meeltje zou willen sturen naar:
MisterE2002@zonnet.nl

thanx,

Verwijderd

Topicstarter
problem solved.

heb alle hardeschijven gedefragmenteerd, en een cleanup van het systeem gedaan.

heb geen bufferunderruns nimmer en cd schrijft heel snel/vlot. 3min/cd

thnkx vur den advies !

memorytester is trouwens aanrader !!

Verwijderd

/me bakt op 32x omdat dat ding max 32x is en k heb 1x buffers leeggehad >:) virusscannen en copyeren gaat niet zo soepel naast mekaar :D maar daar is justlink voor :D

Verwijderd

beetje vreemd... check voor dezekerheid even het volgende

device manager > IDE ATA/ATAPI controllers > primary ide channel en secondary ide channel > properties > advanched settings

Zet de tranfer mode op DMA if avaible! kijk meteen ook even wat de current transfer mode is!
dit wil nog wel eens verkeerd staan... en dan krijg je eigenlijk die problemen zoals jij het omschrijft!
Pagina: 1