Toon posts:

nieuwe pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net klaar met het bouwen van mijn pc.
Nadat ik de eerste keer mijn moederbord had gemold. Dat was een msi kt3 ultra heb vandaag mijn nieuwe bord opgehaald en gemonteerd. Alles is goed aangesloten, maar het enige wat hij doet als ik hem aanzet is dat de fans beginnen te draaien en dan stopt hij er gewoon mee. Moederbord is goed, cpu is goed wat kan het nog meer zijn??????

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Misschien iets met de voeding of zo, geef anders eens wat meer info?

Verwijderd

Topicstarter
voeding is een enermax 350watt, die zou het eventueel kunnen zijn ik heb alleen geen reserve voeding liggen om het te testen. Moederbord is msi kt3 ultra ARU.Wat wil je nog meer weten?

• Notehoutelade
  • Niet online
Staat er ook nog iets op je scherm tijdens het opstarten?

Verwijderd

Krijg je piepjes te horen?, anders probeer een zo kaal mogelijk setting

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
welke ledjes geeft die?
en check je geheuge nog eens na of alles goed erin zit.
Probeer ook een kale boot met alleen video, geheugen en cpu

Tweakers Discord

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Op zaterdag 22 juni 2002 21:19 schreef Notehouteladekast het volgende:
Staat er ook nog iets op je scherm tijdens het opstarten?
En ik denken dat Mr. Home cinema een lange naam was :o

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 21:09 schreef Mr. Home cinema het volgende:
Ik ben net klaar met het bouwen van mijn pc.
Nadat ik de eerste keer mijn moederbord had gemold. Dat was een msi kt3 ultra heb vandaag mijn nieuwe bord opgehaald en gemonteerd. Alles is goed aangesloten, maar het enige wat hij doet als ik hem aanzet is dat de fans beginnen te draaien en dan stopt hij er gewoon mee. Moederbord is goed, cpu is goed wat kan het nog meer zijn??????
vaste prik: ruk je geheugen er eens uit, piept ie dan als je hem aanzet?

• Notehoutelade
  • Niet online
Net 17 letters :)

Verwijderd

Topicstarter
er gaan geen ledjes branden of wat dan ook. Hij doet een poging om op te starten fans beginnen te draaien inclusief cpukoeler en dan stop t hij er mee . Dit duurt bij elkaar 2 seconde.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

stekkertjes va de ledjes niet verkeerd om aangesloten? >:)
Dit was bij mij het probleem, de hdd led veroorzaakte kortsluiting...

www.triathlete.nl

• Notehoutelade
  • Niet online
Weet je zeker dat je processor ok is?

Verwijderd

Topicstarter
Als ze dan eerst eens een keer goed leren aangeven hoe die kl*te stekkertjes er op moeten tekst naar beneden of omhoog ik heb het allebei geprobeerd en niks werkt.
Yep cpu is ok

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 21:29 schreef Mr. Home cinema het volgende:
Als ze dan eerst eens een keer goed leren aangeven hoe die kl*te stekkertjes er op moeten tekst naar beneden of omhoog ik heb het allebei geprobeerd en niks werkt
er staat in het boekje van je moederbord wat de ground e.d. is dusz |:(

Verwijderd

Topicstarter
hoe weet je dan wat de ground op van het stekkertje is. Ja ik weet het mijn electronica kennis is bijzonder slecht.

• Notehoutelade
  • Niet online
Je hebt het toch ook geprobeerd zonder het stekkertje?

Dat is nu niet belangrijk.

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 21:31 schreef Mr. Home cinema het volgende:
hoe weet je dan wat de ground op van het stekkertje is. Ja ik weet het mijn electronica kennis is bijzonder slecht.
Staat op het stekkertje meestal een pijltje, dat is de GND.

Verwijderd

Topicstarter
whoppa je hebt gelijk aan de achterkant van het stekkertje staat bij een draad een pijltje hier mee ben ik al een stuk verder thanx.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 13:05
volgens mij is de standaard kleur voor ground groen/geel

sorry het is wit of zwart!!!

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 21:27 schreef Mr. Home cinema het volgende:
er gaan geen ledjes branden of wat dan ook. Hij doet een poging om op te starten fans beginnen te draaien inclusief cpukoeler en dan stop t hij er mee . Dit duurt bij elkaar 2 seconde.
bij mij zit er voorop mn kast een aan/uit schakelaar (duh! ;)) maar achterop de voeding zit ook nog een aan/uit knopje. met dat knopje haal de voeding eraf; als ik de voeding er dan weer op zet, door dat knopje weer om te halen, gaan ook ff de fans voor 2 seconden blazen, en dan houdt ie er weer mee op. met de knop voorop kan ik m nog wel aanzetten :P
misschien is je aan/uit knop stuk ofzo? :? kzou t echt niet weten.
ik heb wel een keer gehad dat mn pc maar niet aan wou, bleek uiteindelijk dat t snoertje van de cpu fan de cpu fan blokkeerde, snoertje beetje de andere kant op weggewerkt, en nooit meer last van gehad :9

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier combinaties van wit/zwart wit/geel wit/groen en wit/rood dan neem ik aan dat de kleur altijd de ground is??
:?

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 21:41 schreef Mr. Home cinema het volgende:
ik heb hier combinaties van wit/zwart wit/geel wit/groen en wit/rood dan neem ik aan dat de kleur altijd de ground is??
:?
Volgens mij wel ja, begin nu ook te twijfelen, maar weet het voor 99,9% zeker.
Op zaterdag 22 juni 2002 21:38 schreef kevinp het volgende:
volgens mij is de standaard kleur voor ground groen/geel
Bij je huiselektra wel ja.......

• Notehoutelade
  • Niet online
[quote
bij mij zit er voorop mn kast een aan/uit schakelaar (duh! ;)) maar achterop de voeding zit ook nog een aan/uit knopje. met dat knopje haal de voeding eraf; als ik de voeding er dan weer op zet, door dat knopje weer om te halen, gaan ook ff de fans voor 2 seconden blazen, en dan houdt ie er weer mee op. met de knop voorop kan ik m nog wel aanzetten :P
[/quote]

Klopt, dit is altijd bij bordjes van MSI, heb ik ook.

Verwijderd

Hoe weet je trouwens zo zeker dat je moederbord niet kapot is?
En Ground is altijd wit of zwart.

Verwijderd

Topicstarter
moederbord is nieuw zou wel dubbele pech zijn eerts keer hem zelf mollen yweede keer hem kapot binnenkrijgen ik krijg nu van de verkoper te horen dat het mijn koeler is iemand hier commentaar op. Zowel negatief als positief

• Notehoutelade
  • Niet online
Koeler?? Kan ik me niet voorstellen. Heeft toch niks te maken met opstarten van de pc, maar met koelen van je proc. Denk eerder aan een defect moederbord of proc.

Verwijderd

Topicstarter
zou een beveiliging in het moederbord zijn. Als die dus ziet dat de koeler niet goed zit dan zou hij ermee stoppen

• Notehoutelade
  • Niet online
Niet goed zit of het niet goed doet? Wat voor moederbord heb je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
een msi kt3 ultra ARU

Verwijderd

Vaste procedure: Alles stekkertjes loshalen (led's, ide, alles) en opstarten. Als ie 't dan wel doet een voor een stekkers er weer in doen totdat 'ie het weer niet doen, dan weet je waar het aan ligt.

Verwijderd

Hoe is het eerste moederbord kapot gegaan?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist alleen mijn system switch er aan gehangen op aanraden van de verkoper aangezet en er gebeurt precies hetzelfde. Fans beginnen te draaien na 2 seconde stoppen ze ermee en verder doet hij niks.

Verwijderd

Topicstarter
ik had met het bevestigen van ee pal8045 koeler mijn bord beschadigd en dat was dus 160 euro naar de maan.

Verwijderd

zitten er busjes onder je moederbord en is je proc niet beschadigd tijdens het bevestigen van die vorige koeler?
Lijkt me stug dat dit moederbord ook kapot zou zijn.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Ik zou toch eens kijken of je een andere voeding kan ritselen, het heel even aanslaan van je fans en dan niks meer duidt vaak op een brakke voeding.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
cpu is ook nieuw de zwager van de verkoper heeft de andere cpu overgenomen die was nog goed maar deze heeft hij nu zelf gemold door de core te crushen maar dat is een heel ander verhaal.

Verwijderd

oke effe een idee, ik heb dat gedonder van 2 seconden aan en daarna direct uit ook gehad, alle fans gingen draaien enz, de oorzaak was het verkeerd aansluiten van mijn cpu fan, er zaten namelijk twee contacten dicht bij elkaar.

probeer eens die cpu fan controle in je bios uit te zetten,
wel zeker van zijn dat de fan wel draait :D

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 22:26 schreef dexter_forum het volgende:
probeer eens die cpu fan controle in je bios uit te zetten,
wel zeker van zijn dat de fan wel draait :O
Wel zeker van zijn dat dat ding beeld gaat geven en uberhaupt aangaat :Z

Verwijderd

okeeeeeeeee, effe niet aan gedacht |:(

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat aangaat zijn mijn fans hoe moet ik dan ooit in de bios komen.

Verwijderd

Ik zou even een Voltmeter bij iemand lenen en dan de PSU doormeten.

Verwijderd

Topicstarter
mijn pa heeft een multimeter maar hoe meet ik dan de psu door

Verwijderd

Waarschijnlijk is het je CPU fan.
Was bij mij wel zo.
Je kan in je bios komen ,door de insert knop op je keybord ingedrukt te houden en je computer te starten.
Als je Fan een andere stroom trekt of toerental draait dan de instelling van je beveiliging van je moederbord,denkt tie dat je cpu fan niet draait,en gooit tie hem stil.

Verwijderd

Is het mogelijk om die beveiliging uit te zetten, want ik heb hetzelfde probleem :'(

Verwijderd

Jazeker
Kijk in je bios. ff moeite doen,iets met power of fan
als je op die manier niet in je bios kan komen is het iets anders.(insert key)

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 20:04
Bij de MSI KT3 doe je dit door naar PC Health Status te gaan en dan CPU Fan Detection uit te zetten. Het kan ook zijn dat je de fan op de verkeerde fan power connector heb aangesloten, en omdat deze instelling aan staat de pc na 2sec weer vanzelf uitgaat.

Controleer dus ff of je de fan op de eerste fan power connector hebt aangesloten (CFAN1, zit onder geheugenslots vlak bij socket). En anders deze feature uitzetten op de manier van Subwoofa hierboven.

Verwijderd

installeer dat led bracket dat je erbij krijgt dan. En check je mobo boekje

Verwijderd

of reset de BIOS (als je dat nog niet gedaan hebt), dan zou die volgens mij ook op moeten starten.
Pagina: 1