Toon posts:

[Compu] Traag door magnetishe velden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk dan een computer met een gesloten kast die staat op een Metalen buro traag is door magnetishe velden?

k had op dat buro eerst een p3 500 staan en dat was ENORM traag. nu staat die p3 500 op een houten buro 1.5 meter verder op en hij loopt als een zonnetje.

op het metalen buro staat een gloednieuwe AMD XP2000 en die is nog langzamer in windows XP laden ed dan de p3 500

Specs:

Gigavyte 7vrXP mamaplank ( Gigabyte )
Amd Atlon XP 2000+
512mb Dane Elec DDR + 512mb OEM DDR ( als ik er 1 in prik ist nog sloom (maakt nie uit welke :()
80 gig 7200hdd Maxtor ATA 133 hardedisk @ promise onboard ATA 133 controller..
Pioneer 106S DVDROM @ ata 66 @ primary Master
Lg 8080 Writor @ ata 33 @ primary Slave
USB scanner USB cammetje
Printertje aan LTP poort
onboard sb 128 PCI
1x onboard lan @ 100mbit en 1x 10mbit in onderste pci slot
Gf2 GTS 64mb in AGP slot :) where else?

en nu de p3 500

Asus mamaplank (unknown type)
P3 Katmai Slot 1 p3 500mhz
256mb OEM SDRAM
30 gig maxtor @ ata 66
13 gig Western digital @ ata 66
Creative sb 128 pci
usb scanner
printer aan ltp
gf2mx 400 32mb AGP
en dat ist :) denk ik..

Verwijderd

Lijkt me wat ver gezocht, kan het niet gewoon een softwareprobleem zijn?

Verwijderd

Noppes, je snelheid wordt bepaald door een oscillator en die is niet meteen te beinvloeden.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Metaal is normaal gesproken niet magnetisch. Als je toch denkt last te hebben van megnetische velden kun je dat eens testen met een compas. Deze begint te flippen zodra hij in de buurt van een magnetisch veld komt.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Verwijderd

Topicstarter
twas eerst met die p3 500 nu die op een andere tafel staat is alles wel goed. en snel :)

k denk toch dat het met iets te maken heeft.. :) omdat t lijkt dat elke computer die daar staat sloom en brak is :)

( der liggen wel enkele stekker trafos achter maar ook als ik die weg haal dan is het probleem nog even groot )

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22

YellowCube

Wait...what?

Tenzij m'n spirituele tante wel gelijk heeft met haar aardstraal-theorien (moest een tomaat in m'n pc leggen en als ie boven een aardstraal zou staan, bederft de tomaat niet), zou ik het eerder eens gaan zoeken in de verschillen in stroomtoevoer van beide machines...is de zooi geaard e.d.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 21:17 schreef YellowCube het volgende:
Tenzij m'n spirituele tante wel gelijk heeft met haar aardstraal-theorien (moest een tomaat in m'n pc leggen en als ie boven een aardstraal zou staan, bederft de tomaat niet), zou ik het eerder eens gaan zoeken in de verschillen in stroomtoevoer van beide machines...is de zooi geaard e.d.
Zekers...
zelfde stopcontact..

groep is ook niet overbelast oid voltage is op het stekkerdoosje 235 volt... boven op mijn plek ( deze pc ) heb ik een magere 218 voltjes >:) lijkt het me ook niet..
alle pcjtjes zijn netjes geaard via de aarddraad

ZOu het helpen als ik de TAFEL aard?

• YellowCube
  • Laatst online: 22:22

YellowCube

Wait...what?

Ik had het eigenlijk eerder moeten bedenken, maar ik neem aan dat je een netwerkje hebt liggen...Al eens geprobeerd een andere netwerkkabel te gebuiken voor die XP2000 ? Misschien is die rot.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Topicstarter
netwerk kabel is zo perfect als ik weet nie wat :)

zonder lan doet die het ook niet :S

onboard lan disabled in bios en de pci kaart er uit.
baat niks :(
Op zaterdag 22 juni 2002 20:58 schreef MRGEKKIE het volgende:
Noppes, je snelheid wordt bepaald door een oscillator en die is niet meteen te beinvloeden.
als je giga veel verliezen heb dan word je data overdracht wel kleiner lijkt mijn.. :)

zal strax die pc eens op een andere plek zetten op de tafen 3 meter er vanaf en kijken wat die dan wil doen :)

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 21:07 schreef Tyrian het volgende:
Metaal is normaal gesproken niet magnetisch. Als je toch denkt last te hebben van megnetische velden kun je dat eens testen met een compas. Deze begint te flippen zodra hij in de buurt van een magnetisch veld komt.
ALS je pc langzamer zou lopen door magnetische velden dan zou dat komen door een storing IN je kast, die kan je dan niet meten buiten de kast want dat soort storingen worden opgevangen en weggevoerd door het metaal in je kast (kooi van K-nogiets)

Een kompas bij je kast wordt waarschijnlijk gewoon aangetrokken door het metaal in je kast |:(

• TouroLouco
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-07 11:42
Op zaterdag 22 juni 2002 20:46 schreef Dannyke het volgende:
Is het mogelijk dan een computer met een gesloten kast die staat op een Metalen buro traag is door magnetishe velden?
Nee, in de verplichte CE-eisen in Europa voor dit soort apparatuur, verhinderen de huidige EMC normen dat dit zou kunnen gebeuren. Anders zou je de fabrikant aansprakelijk kunnen stellen.
k had op dat buro eerst een p3 500 staan en dat was ENORM traag. nu staat die p3 500 op een houten buro 1.5 meter verder op en hij loopt als een zonnetje.
BS }:O
op het metalen buro staat een gloednieuwe AMD XP2000 en die is nog langzamer in windows XP laden ed dan de p3 500
Ik kan je een paar tips geven:
1) Zet DMA aan voor je hard disk, als dat nog niet het geval is.
2) Zorg dat je de nieuwste drivers van alles heb.
3) Gebruik je antivirus software of Kazaa/Grokster op beide machines? Willen ook nog wel eens een pijn in de kont zijn. :(
4) Zorg dat je geen IRQ deelt met die SB kaart, gaat vaak niet goed. Probeer ook de Promise kaart een eigen IRQ te geven, beetje kaart jockiën dus.

Laatste tip, controlleer je IDE kabels, vooral de ATA66/133 kabels. Een slechte kabel zorgt voor data errors en in combinatie met DMA zorgt dat voor ernstige vertragingen. Tjek je logs (ik draai zelf W2K en heb Whistler gedraait, maar ik geloof dat XP ook een "event viewer" heeft :? )

}:O

AI, if a program makes so many mistakes that it's almost human

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

je zegt zelf dat die p3 nu op een andere plek als een zonnetje draait.

dan is er toch maar 1 manier om dat uit te testen. pak die nieuwe pc op en zet 'm op 'n andere plaats. bijvoorbeeld op dat houten bureau. is de pc nu wel snel, dan ligt het idd aan (iets in de buurt van) je bureau

• Petzl
  • Laatst online: 05-08 20:57
ik heb hier ook een rare pc, van het moment dat hij moet lezen en schijven op't zelfde moement op HD dan haal ik nog geen 500kb/sec (700 mb copieren duur 15 minuten of zo)
ook als ik via het netwerk iets op deze pc zet haal ik op 100mbit verbinding maar 500kb/sec
voor de rest bolt ding prima

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:26
Op zondag 23 juni 2002 22:57 schreef UMG het volgende:
(kooi van K-nogiets)
[Behulpzaam en informatief]
Kooi van Faraday. Alles binnen een geaarde metalen omhulsel heeft geen last van stoorvelden van buiten dat omhulsel. Radiosignalen komen er niet door heen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Pagina: 1