Toon posts:

Download vervolgen op Linux server?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linux firewall/server draaien met daarachter twee Win2K clients.
Is het mogelijk om een door de client gestarte download (bijv. ISO) te laten resumen op de Linux server.
De clients hoeven dan niet continue aan te staan tot de download klaar is.

Ik kan nu de Linux partitie via Samba benaderen.

Iemand tips?

Verwijderd

Telnet naar je Linux bak en start daar de download met het standaard ftp proggie. Laat hem die ISO downloaden in een 'shared' dir en c'est tout. Het is weliswaar geen makkelijke of mooie oplossing, maar het werkt wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt idd en niet makkelijk.
Maar om als je alles via telnet moet is dit niet echt lekker makkelijk.

X-Window draait niet op de server(security e.d.) dus een VNC connectie Netscape daar te starten gaat dus ook niet

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
Yep, ik telnet ook naar mijn Linux-servertje. Daar gebruik ik altijd "wget" en nooit ftp ofzo. Ik heb namelijk: KaasHema (joepie :(
Dat betekent dat mijn verbinding gewoon af en toe uitvalt :(

Met "wget" resumed ie automagisch en kan zowel http als ftp aan. Bovendien complete sites rippen (recursief) en nog vele andere mooie opties.
Draait gewoon op de achtergrond, log file erbij enzo...
command-line, dus makkelijk opstarten enzo. Gewoon het perfecte progje :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Dat wget klinkt zo slecht nog niet.

Ik programmeer er wel even een Win32 GUI omheen voor de clients waar je gewoon de URL in kan copy pasten en 1 <OK> button

Interesse?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
wget zit volgens mij standaard in elke Linux distributie. Tenminste wel in de mijne (Debian).
Er is trouwens ook al een port naar Win32 gemaakt.
Meestal gebruik ik mijn wget, door van buitenaf (via internet) in te loggen om mijn compu (bijvoorbeeld vanaf werk of school) om zo mijn compu thuis de opdracht te geven het een en ander te downen. Tegen de tijd dat ik thuis ben, heeft ie al netjes alles gedowned :)
Ook handig voor de nachtelijke download (haal je tenminste hoge snelheden :)

(Edit: M = L)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Je draait geen X i.v.m beveiliging maar wel telnet ?. Dan kan je toch beter eerst nog ff SSH(secure shell) installeren.
Voor dat andere probleem, dan moet je een proxy installeren die die functie heeft. Ik weet namelijk dat er proxy's zijn die die functionaliteit hebben. Ik weet niet of SQUID die functies heeft, maar ik zou nog ff verder zoeken als ik jouw was. Het moet mogelijk zijn.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat wget klinkt zo slecht nog niet.
Ik programmeer er wel even een Win32 GUI omheen voor de clients waar je gewoon de URL in kan copy pasten en 1 button

Interesse?[/quote]Was ik net aan bezig in Java :)

Verwijderd

Topicstarter
Java versie? Lekker sloppy, ik dacht zelf meer iets aan een PHP scrippie.
Die PHP versie is dan ook lekker gemakkelijk te configureren.

Maar, als ie af is hoor ik het nog wel

Verwijderd

ncftp is wel een relaxte ftp client, ik meen dat hij bij bijna elke distributie bij zit.

Die ondersteunt resumable downloads (mits de ftp server waar je downloadt dat ook doet natuurlijk). Gewoon de file nog eens downloaden (als je indezelfde dir zit waar je gedeeltelijke file staat) en dan vraagt ie
Download again, Overwrite, Resume?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:07
Er bestaan al grafische frontends voor wget. Zoek maar eens bij www.freshmeat.net op wget.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
het leuke van ncftp is ook tab completion en en voortgangsmetertje :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1