Toon posts:

WinXP met chello lukt maar niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier effe een n00b tis mijn eerste post *D

Het zit zo... ik heb net een nieuwe maxtor 60 gig gekocht, dus ik lekker windowsXP installeren.. alles gaat goed tot ik mijn internet erop wil krijgen... dan zegt windows dat mijn netwerk kabel niet verbonden is met de netwerkkaart.. heb alles zo'n beetje geprobeert full dublex, half dublex, andere netwerk kabel geprobeert maar geen succes, en het rare is bij windows 98' draait het zonder problemen... en nog vreemder is, op mijn oude pc draait het zonder problemen, dus als ik mijn netwerk kaart in de oude pc stop draait hij wel met windows XP en 2000, Ik zal even de spec's van beide pc's hier neerzetten: :D

Hoofdcomputer:
Msi K7T266 Pro 2
AMD XP 1800+@1533Mhz
Maxtor Daimondmax 6L060J3 (60,0GB / 7200rpm)
256 Mb DDr Pc 2100 Geheugen
PowerColor G-Force 2 Gts Pro 32MB DDr
Creative Soundblaster 128 Pci
3Com Etherlink XL TPO 10Mb Ethernet NIC (3C900B-TPO)

Oude Pc
Matsonic MS7192S
Intel Celeron 400@400Mhz
Western Digital Caviar 84AA 8.4 GB
128Mb Pc 100 SdRam
Daimond Monster Fusion 16Mb (VooDoo Banshee Chip)
Creative Soundblaster 128 Pci

Terayon modem met Chello internet verbinding

Ik hoop dat iemand een goede tip heeft zodat ik mijn verbinding werkende kan krijgen op WinXP...

Ik heb nu windows 98' en WinXP in een dualboot draaien en alleen met windows 98' kan ik op internet, met XP blijft hij zeggen netwerkkabel niet verbonden. Het lampje van "link" op het modem brand ook niet en het lampje bij de netwerk kaart ook niet, alleen met windows98'

Goed ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven.

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
welkom

is er in "hardware devices" een conflict met je netwerk kaart?

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Topicstarter
Nee zo te zien niet er staat geen (!), Dus dat zal het niet zijn denk ik..

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Netwerk kaart al eens van slot gewisseld?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Staat er bij Start / Configuratiescherm / Netwerk-en internetverbindingen / netwerkverbindingen / een LAN-verbinding? Zo ja, klik rechst hierop en kies herstellen. Na een tijdje verschijnt er een venster. Met welke tekst?

Nederlander in België

Verwijderd

ook wel handig als je er ff bij zet of de kaarten isa, pci of agp zijn.

Voor WinXP: Ik denk dat je daar gewoon een ander netwerk kaartje voor moet kopen.

<http://cgi.comptechworld.nl/mof.cgi?order=1----5501030----Netwerkkaart+UTP+PCI+10/100MB+(Realtek)----15.00----1----0>
-- zonder verzend kosten --

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 20:42 schreef Elektronicanet het volgende:
Staat er bij Start / Configuratiescherm / Netwerk-en internetverbindingen / netwerkverbindingen / een LAN-verbinding? Zo ja, klik rechst hierop en kies herstellen. Na een tijdje verschijnt er een venster. Met welke tekst?
Bij alles wat ik deed kwam gewoon netwerkkabel niet verbonden heb vanalles geprobeert:S ook dat en toch zei die weer hetzelfde...
Op zaterdag 22 juni 2002 20:48 schreef mack het volgende:

Voor WinXP: Ik denk dat je daar gewoon een ander netwerk kaartje voor moet kopen.

<http://cgi.comptechworld.nl/mof.cgi?order=1----5501030----Netwerkkaart+UTP+PCI+10/100MB+(Realtek)----15.00----1----0>
-- zonder verzend kosten --
Gaat niet.. dit is de netwerkkaart van chello en dat ip staat geregistreerd, maargoed mijn moederbord ondersteunt geen ISA en netwerkkaarten in AGP :? heb ik ook nooit van gehoord LOL dus blijft alleen PCI over :)

Nu heb ik hem zover gehad dat die het heel eventjes deed na 2 keer opnieuw opstarten stopte die er alweer mee, ik snap er niks van :'( :r :?

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Op zaterdag 22 juni 2002 21:43 schreef Sentinal313 het volgende:

[..]

Bij alles wat ik deed kwam gewoon netwerkkabel niet verbonden heb vanalles geprobeert:S ook dat en toch zei die weer hetzelfde...
[..]

Gaat niet.. dit is de netwerkkaart van chello en dat ip staat geregistreerd, maargoed mijn moederbord ondersteunt geen ISA en netwerkkaarten in AGP :? heb ik ook nooit van gehoord LOL dus blijft alleen PCI over :)
Je bedoelt niet het IP adres, maar het MAC adres (wijzig dit niet in de properties van je netwerkkaart, want dan werkt Chello inderdaad niet meer). Ik neem aan dat je gewoon de wizard hebt doorlopen? (Start, My network places, Set up a home or small office network). Probeer anders eens met dezelfde netwerkkaart een connectie te maken met je oude PC.
Wil je je oude PC ook op internet hebben? Gebruik dan ICS op je oude PC of koop een router, dan ben je wellicht ook van het probleem af.

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 20:48 schreef mack het volgende:
Zal wel een interessante netwerk kaart zijn die AGP is :X
Pagina: 1