Mijn eigen ISP beginnen...helemaal voor mezelf :D

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41805

Topicstarter
Kheb thuis me eigen servertje runnen, maar ik stoor me nogal aan hoe slow mijn ISP soms wel niet is.
Ok hij is best snel, maar niet genoeg voor een server.
Nu zijn er natuurlijk accounts voor bedrijven die eigen servers hebben runnen en kun je abbonnementen nemen van $35000 Euro per maand voor een upload snelheid van 130 mb/sec.

Nou is het probleem dat ik geen $35000 Euro heb.
Daarom wil ik wel eens weten hoe ik mijn eigen ISP op kan zetten en via die ISP mijn servers draaien.
Dan hoef ik tenminste geen dure abonnementen te nemen van een ISP.

Ik ben al tevreden als ik een ISP kan opzetten waarbij ik 3 mb/sec upload snelheid kan genereren voor me servers.
Uiteraard alles via kabel.
Omdat ik de enige ben die via deze ISP internet en servers heb draaien moet het toch redelijk snel zijn.
En gratis internet :D

Alleen ik wil weten wat je ervoor nodig hebt....de tech, de software, hoeveel het me kost etc etc.
Ik wil voor de rest van me leven gratis kunnen intten en niet meer afhankelijk zijn van allemaal providers en ISP's met een slechte service waar je je kapot aan betaalt.

Ik wil dus mijn eigen internet provider worden. :D
Alle suggesties welkom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23
Misschien ns een boek lezen hoe het internet werkt :?

Wat je nodig hebt:

-Een baan die 10x beter verdient dan de baan die je nu hebt, tenzij je echt teveel geld hebt
-Elke maand heel veel geld om de transit, AMS-IX etc verbindingen te betalen, denk aan 10000en euro's per maand.
-Nog meer geld om een verbinding naar jouw huis te betalen
-Huur van ruimte en onderhoud van servers, nog meer 1000en euro's per maand
-Iemand die wel snapt hoe het internet werkt om alles te installeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04 12:12
Op zaterdag 22 juni 2002 20:10 schreef TheRademaker het volgende:

Ik wil dus mijn eigen internet provider worden. :D
Alle suggesties welkom....
Use the search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16192

je maakt hoop ik voor je een geintje? als dit een serieuze oproep is vind ik dat je nogal dom overkomt (nofi)

als je denkt dat je zomaar internet provider kunt worden en dan ineens zomaar een lijntje tot aan je deur hebt liggen dan zou iedereen wel internet provider worden denk je niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmm, ik bedoelde niet op grote schaal....alleen voor mezelf, niemand zal van deze ISP gebruik maken, behalve ikzelf.
Ik hoef geen supercomputers ofzo....maar toch wel iets binnen redelijk prijsbereik zodat ik een heel kleine ISP voor mezelf kan opzetten.
Onderhoud etc kan ik bij zo'n klein netwerkje wel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

hehe wie wil dit nou niet? Als je internet wilt, moet je toc ergens een netwerk vandaan halen. (waarom denk je dat iedereen zoveel problemen had toen kpnQwest de pijp uit ging? al die isp's betalen zich blauw aan externe kabeldiensten. Ik zie geen mogelijkheid om daar op welke manier dan ook onderuit te komen... (en dat zijn allemaal bedragen per maand. Zelfs al wou je zoiets voor jezelf doen, alles moet onderhouden worden..)

Ander voorbeeldje, waar men je hier vast meer over kan vertellen is tweakDSL, die ook het netwerk van bbnet gebruikt. Je bent altijd afhankelijk van andere kabeldiensten om je internet te kunnen runnen..

[edit]
En ja, zelfs voor een klein netwerkje maak je deze kosten. In verhouding zijn ze zelfs nog veel hoger, omdat je een 'minimumafname' hebt. Denk aan een groothandel, waarbij je minimaal een hele vrachtwagen vol pindakaas moet afnemen en 1 potje geen mogelijkheid is. En met nog grotere hoeveelheden wordt het nog (gemiddeld) betaalbaar ook.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Op zaterdag 22 juni 2002 20:16 schreef TheRademaker het volgende:
Hmmm, ik bedoelde niet op grote schaal....alleen voor mezelf, niemand zal van deze ISP gebruik maken, behalve ikzelf.
Ik hoef geen supercomputers ofzo....maar toch wel iets binnen redelijk prijsberijk zodat ik een heel kleine ISP voor mezelf kan opzetten.
ja, je moet toch nog steeds die snelle verbinding met het internet hebben?

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Je zal toch wel vele 10000en euro's per maand moeten betalen, tenzij je zelf in je roeibootje een kabel over de bodem van de oceaan gaat leggen :) En de verbinding vanaf het internetknooppunt naar je huis, die is ook niet gratis hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 22 juni 2002 20:16 schreef TheRademaker het volgende:
Ik hoef geen supercomputers ofzo....maar toch wel iets binnen redelijk prijsbereik zodat ik een heel kleine ISP voor mezelf kan opzetten.
komop hey doe is niet zo gigantisch naief, denk je nou dat als je de titel "isp" draagt je ineens voor de prijs van een adsl lijntje een 1gbit lijntje thuis kunt krijgen ofzo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Je kan voor je eigen server altijd een huurlijn bij KPN nemen, waarschijnlijk moet je dan eerst op zoek gaan naar een betere baan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan best gebruik maken van de al bestaande kabels die er al liggen.
Zoals ik al zei...via de tv-kabel.
Ok ok het klinkt wat raar, maar het is toch alleen voor mezelf.
Ik wil echt niet een wereldwijd netwerk gaan aanleggen voor mezelf...
Ik wil gewoon mezelf verbinden aan het netwerk dat er al ligt.
Nou dit kan via mijn kabel die mijn huis binnenkomt.
Wanneer ik bestaande providers er buiten wil houden vanwege de hoge prijzen en soms onbetrouwbare service moet ik dus echt mijn eigen kleine ISP opzetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 22 juni 2002 20:22 schreef TheRademaker het volgende:
Wanneer ik bestaande providers er buiten wil houden vanwege de hoge prijzen en soms onbetrouwbare service moet ik dus echt mijn eigen kleine ISP opzetten....
sjongejonge doe nou niet zo gigantisch achterl...&&#$ alsjeblieft post niks meer hier, je maakt jezelf echt belachelijk met die onnozele statements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 21:41

Klippy

Still Game

Op zaterdag 22 juni 2002 20:22 schreef TheRademaker het volgende:
:? :?

Oke 1 ding:
Hoe wil jij aan internet komen zonder ISP via de kabel :?

Je eigen ISP... owkee.. dus jij denkt dat je ff een modem daaraan kan hangen en je hebt internet ofzo :?

Hmm slaap lekker verder ofzo :P
Is dit serieus btw :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

probleem: die kabel is niet van jou. En de kabels waar die op uitkomt al helemaal niet. Dat is juist waar je voor betaald |:( (nofi)

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 20:25 schreef Kertje het volgende:

[..]

sjongejonge doe nou niet zo gigantisch achterl...&&#$ alsjeblieft post niks meer hier, je maakt jezelf echt belachelijk met die onnozele statements
Ik wil niet horen hoe belachelijk het idee is......ik wil weten wat er voor nodig is.

En als het je niet aanstaat, lees je deze thread maar niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 22 juni 2002 20:26 schreef TheRademaker het volgende:

[..]

Ik wil niet horen hoe belachelijk het idee is......ik wil weten wat er voor nodig is.

En als het je niet aanstaat, lees je deze thread maar niet....
nee jij moet is leren lezen, denk nou is na ofzo, je bent NET ZO DUUR C.Q. DUURDER uit als je zelf voor isp wilt spelen, snap je dat nou niet of heb je gezopen ofzo ???
Omdat ik de enige ben die via deze ISP internet en servers heb draaien moet het toch redelijk snel zijn.
En gratis internet :D
hoe onnozel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Lees dan ns goed, wat er voor nodig is:

-10000en euro's per maand

Wat snap je niet?? Die kabels zijn allemaal van bedrijven, de tvkabels, de kabels naar Amsterdam, naar de rest van de wereld, en die zal je moeten betalen. Als je directeur van de bank bent kan je er ns over na gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Ga ns kijken of er bij jou in de buurt BBNed DSL mogelijk is, zo ja, neem bij een goede provider (er is zeer ruime keuze) een 2 mbit SDSL lijntje, daar kan je prima een server op draaien als je geen hele gekke dingen gaat doen, en als je een redelijke baan hebt is het te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zucht...kabels naar Amsterdam, wat een onzin.

Neem TMF nou bijv. die hebben ook hun eigen provider bedrijf.
Die hebben echt geen honderden kilometers kabel aan hoeven leggen hoor.
Die hebben er gewoon apparatuur voor gekocht en zich aangesloten op het netwerk van KPN.
Voor zo'n groot bedrijf kost zo'n aansluiting best veel.
Maar niet voor 1 individu.
Hetzelfde geldt voor kabel.

Je kun goedkoper uitkomen...
Ik las zelf berichten van hobbyisten en die hebben gratis inet ISP's via satteliet, gewoon door een schotel in hun tuin.
Zelf opgezet....weliswaar illegaal.(Gebruik maken van een satteliet kost wat)
Maar ook voor 1 individu hoeft dat helemaal niet zo erg duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Dat TMF ze bij KPN huurt wil niet zeggen dat die glasvezelkabels er niet liggen |:( Voor 1 persoon is dat WEL duur, zoals ik al eerder zei, 10000en euro's per maand. Wat is er niet duidelijk. Je moet aan veel verschillende berdijven betalen, als een provider dat voor 1000en mensen doet kan het voor 1 persoon te betalen zijn, als je het in je 1tje doet is het NIET te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb ik het over glasvezel?
Ik heb het over kabel dat al aangesloten is in mijn huis.
Er hoeft niets aangelegd te worden.
Ik huur slechts het recht om die kabel te mogen gebruiken.
En voor 1 individu is dat niet zo duur.
Omdat ik niet veel bandbreedte zuig als 1 persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 22 juni 2002 20:36 schreef TheRademaker het volgende:
Zucht...kabels naar Amsterdam, wat een onzin.

Neem TMF nou bijv. die hebben ook hun eigen provider bedrijf.
Die hebben echt geen honderden kilometers kabel aan hoeven leggen hoor.
Die hebben er gewoon apparatuur voor gekocht en zich aangesloten op het netwerk van KPN.
Voor zo'n groot bedrijf kost zo'n aansluiten best veel.
Maar niet voor 1 individu.
Hetzelfde geldt voor kabel.
en jij denkt dat je zomaar jezelf gratis op de kabels van de kpn jezelf kunt aansluiten ofzo |:(

En jij denkt dat ze al het internet verkeer over die kabel speciaal voor jou helemaal gratis doen? Je denkt zeker dat die kabels daar in de grond vanzelf zijn gegroeit ofzo?

sjongejonge van een niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Precies, en dat huren is VEEL te duur om te betalen voor een gewoon mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58558

hee rademaker....
Ik denk dat 't niet kan
Waarom snap 'k ook niet maar als ik al die ventjes zo hoor kan't niet. Anders zou iedereen het doen toch?
:Y) :Y) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21111

Mjah kzou zeggen ga eerst eens overal informeren enz. Het is namelijk niet echt makkelijk om je eigen isp te beginnen.
DIt is al een keer langsgeweest overigens dus met behulp van de search moet je er wel uitkomen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.