Toon posts:

[ASP/Javascript] Script in ASP pagina werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een javascript in een asp pagina wil niet werken, terwijl hetzelfe script in een HTML pagina op de zelfde server wel werkt.

Het script staat in een extern bestand maar als ik de code in het asp bestand zelf zet werkt het ook niet. Dit is hoe ik naar het script refereer:

<script language="JavaScript" src="incPopupScript.js"></script>
Met <BODY onload="JS_Funtie()"> in de body die de functie aanroept.

Als ik dit in een HTML bestand zet wordt de code wel uitgevoerd maar zodra ik van dezelfde file de extensie verander naar .asp dan werkt het niet meer. |:( Lijkt me dus dat er iets op de server verkeerd ingesteld staat of kan ik dit op een of andere manier omzeilen? :?

In een van de asp bestanden op de server staat wel gerefereerd naar een javascript bestand en die executeerd wel maar die javascript staat in een directory waar ik de ftp rechten niet voor heb van de betreffende hoster. Kan het zo zijn dat de ASP bestanden alleen javascript uit een bepaalde directory mogen includen?

Cheers

[edit: typo's]

Verwijderd

1. is het pad van het javascript bestand goed
2. staat die code van het externe script in de head van je document

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:32

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kan het zo zijn dat de ASP bestanden alleen javascript uit een bepaalde directory mogen includen?
Grofweg kan je zeggen dat asp een html-pagina genereert. Het maakt dus niet uit; als een html-pagina goed werkt, dan zal de .asp pagina ook moeten werken.

Maar vergelijk de sources is van de beide documenten, hier zullen een aantal verschillen in optreden. Ik ken de code niet, dus het wordt een hoop giswerk wat de problemen zouden kunnen zijn.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Moet
code:
1
JS_Funtie()

misschien
code:
1
JS_Functie()

zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Grofweg kan je zeggen dat asp een html-pagina genereert. Het maakt dus niet uit; als een html-pagina goed werkt, dan zal de .asp pagina ook moeten werken.
Dat dacht ik dus ook, maar bestand met .asp als extensie en een 100% identieke pagina met .html als extensie geven dus op dezelfde server andere resultaten. Bij de een doet de javascript het wel en bij de andere niet.

Het script staat in de head van het document, samen met een andere verwijzing naar een javascript bestand als volgt:
code:
1
<script language="JavaScript" src="../Common/incPreLoad.js"></script>

Zoals je kan zien in deze code (die door iemand anders is geproduceerd) verwijst dit naar een .js bestand in een 'broertje' van de huidige directory (dus een directory omhoog dan naar Common) ik heb echter geen rechten om hierin bestanden te plaatsen.

Kan het zo zijn dat de ASP module van de server javascript alleen laat importeren als het vanuit een bepaalde directory komt. Een stylesheet lukt wel om gewoon (zonder in speciale map neer te zetten) door te verwijzen.

Het pad naar mijn .js klopt en die JS_Funtie was slechts een voorbeeld (maar wel slordige typo) de echte verwijzing naar de functie die ik aanroep klopt wel.

Nogmaals de vraag, kan ASP alleen javascript vanuit een bepaalde map toelaten? Hoe zou je dit kunnen omzeilen?

bedankt.

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

Op zondag 23 juni 2002 16:49 schreef elspif het volgende:...
Kan het zo zijn dat de ASP module van de server javascript alleen laat importeren als het vanuit een bepaalde directory komt. ...
het is in dit geval de browser die de javascript-file importeerd, oftewel dat gebeurd clientside, niet serverside

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben erachter dat hij wel de javascript oproept maar dat hij het cookje die de javascript aanmaakt in een ASP bestand niet goed inleest. Mijn script executeert alleen als er geen cookje is dan alleen een popup ad.

Weet iemand waarom als een pagina asp is en niet html waarom hij het cookje anders zou inlezen? Slaat de server de variable die ik in het cookje zet op? Of is dit iets wat de browser doet? Misschien een probleem met ASP Sessions?

Ik weet het niet meer, misschien ff afstand nemen en dan opnieuw bekijken.... :?

Zeer bedankt als iemand raad weet.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het javascript:
code:
1
document.cookie = "visited=true; expires=" + exp.toGMTString();

en
code:
1
2
3
4
5
6
var visited = document.cookie;
if (visited) {
   return true
} else {
   return false
}

Een conflict heeft met ASP sessions?
Zou mijn probleem hieraan kunnen liggen?
Ik blijf zoeken.......

Verwijderd

Gooi anders wat alert('JA!! en waar de is' + waarde); in je javascript, kun je zien waar het mis gaat...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt bru,
Heb ik gedaan en ben daardoor achtergekomen dat het inderdaad een ASP session was die de plek van mijn cookje in name en daardoor mijn cookje dus niet werkte. Heb nu met behulp van het parsen van de variablen de juiste eruit gevist en dus nu werkt het wel onder ASP en HTML. :)

Bedankt voor jullie hulp. ;)
Pagina: 1